Review
BibTex RIS Cite

Yazının Resimde Okunmaz Kullanımı

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 128 - 139, 27.12.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292712

Abstract









Bu makalede yazının görsel sanatlardaki temsili üzerinde durularak yazının okunmazlıının incelenen yapıtlar içerisinde ne ekilde ele alındıı tartıılacaktır. Yazının plastik sanatlardaki varlıının sanat tarihi içerisinde çeşitlilik gösterdiği görülür. Dil, anlam
ve
içerik ile olan ilişkisini yitirdiğinde yazı yapıtlarda kendi plastiğiyle beraber yapıtı olu-
turan elemanlardan b
iri olarak kendisine yer bulur.


Yazının yapıt içerisinde okunmaz olarak kullanılması ile beraber ortaya çıkan yazının kendi plastiğinin yapıt içerisindeki konumu ve temsili üzerinden gerçekletirilen bu
incelemede yazının yapıt içerisinde günümüze kadar geçirdiği değişimler birkaç sanatçı
üzer
inden detaylandırılarak farklı kullanım yöntemleri üzerinden örneklenmiştir. 





References

  • Barthes, Roland (1987). “Yapısalcı Etkinlik”, Roland Barthes Yazı Nedir, Hazırlayan: Enis Batur, Hil Yayın, İstanbul
  • Erten, Özlem İnay (2015). “Krallar ve Kraliçelerden Don Kişot’lara”, Özdemir Altan sergi Kataloğu, Bozlu Sanat ve Ya- yıncılık, İstanbul
  • Fluser, Vilém (1991). “Gesture of Writing”, http://www.akbanksanat.com/pdf/the-gesture-of-writing-tr.pdf (erişim tarihi: 26 Haziran 2016)
  • Foucault, Michel (2001). Kelimeler ve Şeyler (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay), İmge Kitabevi, Ankara
  • Herbert, Martin (Yaz:2010). “Fiona Banner: Fighting Talk”, Tate ETC, Sayı: 19, TateEtc, Londra, Sayfa:106
  • Hill, Will (2009). “The Schwitters Legacy: Language and Art In The Early Twentieth Century”, Art and Text, Hazırlayan: Aimee Selby, Black Dog Publishing, London
  • Meese, Jonathan (2010). Art Talk, http://www.vice.com/video/jonathan-meese (erişim tarihi: 25 Şubat 2016)
  • Rasula, Jed (2015). Destruction Was My Beatrice: Dada and the Unmaking of the Twentieth Century, Basic Books, New York
  • Sarup, Madan (1995). Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. A. Baki Güçlü), Ark Yayınevi, Ankara
  • Görsel 01. Guillaume Apollinaire, Kaligram, 1918 (http://litgloss.buffalo.edu/apollinaire/more.shtml adresinden alındı, erişim tarihi: 28 Haziran 2016)
  • Görsel 02. Kurt Schwitters, Anna Blume (kapak), 1919 (https://en.wikipedia.org/wiki/An_Anna_Blume adresinden alındı, erişim tarihi: 30 Haziran 2016)
  • Görsel 03. Kurt Schwitters, Anna Blume, 1919 (https://turmsegler.net/20070709/an-anna-blume/ adresiden alındı, erişim tarihi: 30 Haziran 2016)
  • Görsel 04. Fiona Banner, Black Hawk Down, 2010 (http://www.fionabanner.com/works/wallblackhawkdown/index.htm adresinden alındı, erişim tarihi: 25 Şubat 2016)
  • Görsel 05. Fiona Banner, Arsewoman in Wonderland, 2001 (http://www.fionabanner.com/works/arsewoman/index. htm?i13 adresinden alındı, erişim tarihi: 25 Şubat 2016)
  • Görsel 06. Jonathan Meese, Çehrem Kedimden Daha Zararsız, 2006 (http://www.artslant.com/global/artists/show/4126- jonathan-meese adresinden alındı, erişim tarihi 25 Şubat 20016)
  • Görsel 07. Özdemir Altan, “Soyağaçları” serisinden, 1995 (http://www.kalimba.pro/sanat-art/ adresinden alındı, erişim tarihi: 2 Temmuz 2016)

The Use of Illegible Writing in Painting

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 128 - 139, 27.12.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292712

Abstract

This article is going to discuss the approach of how the writing’s illegibility takes place
in a work by putting the emphasis on writing’s representation in visual arts. Writing’s
presence in plastic arts manifests itself in various ways in art history. When writing loses
its relation with language, meaning and content, it finds its place as an element forming
up the work with its own plastic.

This research, based on the position of the writing’s own plastic manifesting itself with
the illegible use of itself in a work and its’ representation, details the alteration of the
writing’s place in a work throughout time over a number of artists and different methodic
uses.

References

  • Barthes, Roland (1987). “Yapısalcı Etkinlik”, Roland Barthes Yazı Nedir, Hazırlayan: Enis Batur, Hil Yayın, İstanbul
  • Erten, Özlem İnay (2015). “Krallar ve Kraliçelerden Don Kişot’lara”, Özdemir Altan sergi Kataloğu, Bozlu Sanat ve Ya- yıncılık, İstanbul
  • Fluser, Vilém (1991). “Gesture of Writing”, http://www.akbanksanat.com/pdf/the-gesture-of-writing-tr.pdf (erişim tarihi: 26 Haziran 2016)
  • Foucault, Michel (2001). Kelimeler ve Şeyler (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay), İmge Kitabevi, Ankara
  • Herbert, Martin (Yaz:2010). “Fiona Banner: Fighting Talk”, Tate ETC, Sayı: 19, TateEtc, Londra, Sayfa:106
  • Hill, Will (2009). “The Schwitters Legacy: Language and Art In The Early Twentieth Century”, Art and Text, Hazırlayan: Aimee Selby, Black Dog Publishing, London
  • Meese, Jonathan (2010). Art Talk, http://www.vice.com/video/jonathan-meese (erişim tarihi: 25 Şubat 2016)
  • Rasula, Jed (2015). Destruction Was My Beatrice: Dada and the Unmaking of the Twentieth Century, Basic Books, New York
  • Sarup, Madan (1995). Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. A. Baki Güçlü), Ark Yayınevi, Ankara
  • Görsel 01. Guillaume Apollinaire, Kaligram, 1918 (http://litgloss.buffalo.edu/apollinaire/more.shtml adresinden alındı, erişim tarihi: 28 Haziran 2016)
  • Görsel 02. Kurt Schwitters, Anna Blume (kapak), 1919 (https://en.wikipedia.org/wiki/An_Anna_Blume adresinden alındı, erişim tarihi: 30 Haziran 2016)
  • Görsel 03. Kurt Schwitters, Anna Blume, 1919 (https://turmsegler.net/20070709/an-anna-blume/ adresiden alındı, erişim tarihi: 30 Haziran 2016)
  • Görsel 04. Fiona Banner, Black Hawk Down, 2010 (http://www.fionabanner.com/works/wallblackhawkdown/index.htm adresinden alındı, erişim tarihi: 25 Şubat 2016)
  • Görsel 05. Fiona Banner, Arsewoman in Wonderland, 2001 (http://www.fionabanner.com/works/arsewoman/index. htm?i13 adresinden alındı, erişim tarihi: 25 Şubat 2016)
  • Görsel 06. Jonathan Meese, Çehrem Kedimden Daha Zararsız, 2006 (http://www.artslant.com/global/artists/show/4126- jonathan-meese adresinden alındı, erişim tarihi 25 Şubat 20016)
  • Görsel 07. Özdemir Altan, “Soyağaçları” serisinden, 1995 (http://www.kalimba.pro/sanat-art/ adresinden alındı, erişim tarihi: 2 Temmuz 2016)
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Güneş Oktay

Z.rüçhan Şahinoğlu Altınel

Publication Date December 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Oktay, G., & Şahinoğlu Altınel, Z. (2016). Yazının Resimde Okunmaz Kullanımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(2), 128-139. https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292712