Origami, matematik ve sanat gibi derslerde matematiksel yapıları analiz ediyoruz, hayal ediyoruz ve inşa ediyoruz. Bir Rhombicosidodecahedron’un 3-4-5-4 örüntü yapısı vardır, bir origami kat izi geometrik ilişkilerden örülüdür. Matematik derslerinde; geogebra ile fonksiyonların grafiğini çiziyoruz, zorlu karmaşık yapılarla uğraşıyoruz, 4. Dereceden polinomları yaklaşıklıkla çözmeye çalışıyoruz. Matematiksel yapıların örnekleri ve öğrencilerin onlarla nasıl düşündüğü ve öğrendiği burada odak noktası olduğu ve uzun yıllar süren araştırmalardan edinilmiş sonuçların paylaşılacağı bir derleme çalışması olarak düşünülebilir. Bütün o farklı yapıları bir yapısal bütünlük altında düşünmeye başladığımız zaman öğrencilerin bu yapılarla nasıl öğrendiğini anlamamıza yardımcı olacağını düşünüyoruz. İslami bir örüntüyü pergel ve cetvel ile oluşturduğumu zaman bir algoritma izliyoruz yapıyı çözmeye yönelik. Öngörü zamanla oluşuyor ve bunun için anlamlı deneyim gerekiyor. Ve bunun için de farklı tabanlarda yapısal özelliklerin sistematik farkındalığı gerekebiliyor. Kandinsky’nin “Sayı 8” eseri, öğrenciler tarafından, taşıdığı Öklid yapısı ve geometrik ilişkiler açısından incelenebilir. Sheakespeare’in 116. Sonesi “Olmayana ergi” içerebilir. Her yapı tektir ama bazı ortak noktalar içerebilir: perspektif, odak, değişkenler, birleşme yapıştırıcısı ve bağlam
Bu ilk defa yaptığım bir makale türü olacak. Daha önceki bütün çalışmalarımın bir araya gelebilmesi düşünüldüğünde birlikte çalıştığım ve kongrelerinde bana yer ayıran herkese tesekkuru bir borç bilirim.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | January 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: Özel Sayı (Ö1) |