BibTex RIS Cite

Moral Panic Effect of Public Advertising About Cigarette

Year 2013, Issue: 33, 223 - 241, 22.06.2016

Abstract

Moral panic, today, is one of the most important tool used by governments. Public is directed by media. To do this, fear is created on the basis of morality. Public spot is one of the methods of warning public. Public spots take place mandatorly in television and radio. The public spots about cigarette are watced by every individual and reveals different emotions in every individual. The most felt emotions are fear and panic. In this article, the misuse of public spots are analyzed by using discourse method

Sigara ile İlgili Kamu Spotlarında Moral Panik Etkisi

Year 2013, Issue: 33, 223 - 241, 22.06.2016

Abstract

Moral panik, günümüzde iktidarların kullandıùı en önemli araçlardan biridir. Halk, medya ile yönlendirilmektedir. Bunun için ahlak temelinde korku yaratılmaktadır. Kamu spotları halkıuyarmak için kullanılan yöntemlerden biridir. Kamu spotları, televizyon ve radyoda yasal zorunluluk olarak yer almaktadır. Sigarayla ilgili kamu spotları tüm bireyler tarafından izlenmektedir, her bireyde farklı duygular ortaya çıkarmaktadır. Bu duygulardan en yoùunhissedileni korku ve paniktir. Makalede kamu spotlarının amaç dıüı kullanımı ve içerdiùi ahlaki panik söylem analizi yöntemi kullanılarak incelenmiütir

There are 0 citations in total.

Details

Subjects Creative Arts and Writing
Other ID Array
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Şeker

Salih Tiryaki This is me

Public Advertising This is me

Publication Date June 22, 2016
Published in Issue Year 2013 Issue: 33

Cite

APA Şeker, M., Tiryaki, S., & Advertising, P. (2016). Sigara ile İlgili Kamu Spotlarında Moral Panik Etkisi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi(33), 223-241.

Selçuk University Journal of Studies in Turcology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).