Research Article
BibTex RIS Cite

TİPOGRAFİK KARAKTERLER ARACILIĞIYLA KİMLİĞİN İFŞASI

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 78 - 89, 01.04.2019

Abstract

Görsel Kültürün önemli bir unsuru olan tipografik öğeler, dijital çağ tüketicisinin gündelik hayat
pratikleri içinde hesap edilemeyecek kadar çok sayıda karşısına çıkmaktadır. Tasarımcılar tipografinin
gizil kimliği aracılığıyla insan zihninde çeşitli anlamlar oluşturmakta ve böylece hedeflenen etki ya da
eylemi yaratmaktadır. Tipografik öğelerin estetik ve biçimsel kullanımının uyum ya da uyumsuzluğu;
mutluluk verir, hüzünlendirir, neşe verir, etkiler, (satın almaya) teşvik eder, eyleme geçirir,
düşündürür, kışkırtır, özel hissettirir, rahatlatır ya da bastırır. Sadece yazı karakteriyle bu ve benzeri
birçok psikolojik etki yaratabilmek mümkündür. O halde, hedeflenen amaca ve konuya uygun font
tercihinde bulunmanın, salt bir eylem olmayıp iletinin doğrusal bir şekilde alıcıya iletilmesine olanak
sağlayan aracı bir işlev gördüğünü söylemek mümkündür. Çalışma kapsamında yazı karakterleri
anatomik, sınıfsal, biçimsel ve içeriksel özellikleri açısından incelenecek olup bu özelliklerden elde
edilen bilgiler ışığında tipografik karakterler aracılığıyla kimliğin nasıl ifşa edildiği göstergebilimsel
yöntem aracılığıyla çözümlenmeye çalışılacaktır. Buna ek olarak yazı karakterlerinin/ fontların ne gibi
anlamlar içerdiği, kime- ne mesaj verdiği, hangi tüketici sınıf/lara hitap ettiği soruları da yanıtlanmaya
çalışılacaktır.

References

  • Ambrose, Gavin ve Harris Paul (2006). The Fundamentals of Typography. Swiss: Ava Academia Publishing SA Ambrose, Gavin ve Harris Paul (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü. İstanbul: Literatür Barnard, Malcolm (2002).Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Batı, Uğur (2010).Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları. Becer, Emre (2009). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Bringhurst, Robert (1996). The Elements of Typographic Style. USA: Hartley&Marks Erdal, Gültekin (2015). İletişim ve Tipografi. İstanbul: Hayalperest Garfield, Simon ( 2016).Tam Benim Tipim. İstanbul: Domingo Jean, Georges ( 2015). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Uçar, Tevfik Fikret (2004).Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yengin, Hülya (1996). Medyanın Dili. İstanbul: Der Yayınları
Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 78 - 89, 01.04.2019

Abstract

References

  • Ambrose, Gavin ve Harris Paul (2006). The Fundamentals of Typography. Swiss: Ava Academia Publishing SA Ambrose, Gavin ve Harris Paul (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü. İstanbul: Literatür Barnard, Malcolm (2002).Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Batı, Uğur (2010).Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları. Becer, Emre (2009). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Bringhurst, Robert (1996). The Elements of Typographic Style. USA: Hartley&Marks Erdal, Gültekin (2015). İletişim ve Tipografi. İstanbul: Hayalperest Garfield, Simon ( 2016).Tam Benim Tipim. İstanbul: Domingo Jean, Georges ( 2015). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Uçar, Tevfik Fikret (2004).Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yengin, Hülya (1996). Medyanın Dili. İstanbul: Der Yayınları
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Aslı İgit 0000-0001-9248-787X

Publication Date April 1, 2019
Submission Date January 10, 2019
Acceptance Date March 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA İgit, A. (2019). TİPOGRAFİK KARAKTERLER ARACILIĞIYLA KİMLİĞİN İFŞASI. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 9(2), 78-89.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png