Geometrik düşünme
alışkanlıklarının matematik dersleri üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak,
kavramsal boyutta öğretimin nasıl gerçekleşeceğine etkileyebilir. Bu kapsamda
çalışmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme
alışkanlıkları ile matematik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu
amaç doğrultusunda çalışma, bir devlet üniversitesinde matematik öğretmenliği
dördüncü sınıfta öğrenim gören 30 öğretmen adayı ile ilişkisel desen yöntemi
kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada öğretmen adaylarının geometrik düşünme
alışkanlıkları başarı testinden aldığı puanlar ile dördüncü sınıfa kadar olan
matematik derslerinden aldığı puanlar arasındaki ilişki analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının Geometri, Analitik Geometri 2 ve
Matematiksel Yazılımlar dersleri ile geometrik düşünme alışkanlıkları puanları
arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu durum
öğretmen adaylarının karşılaştığı problemlerin üstesinden gelirken aslında
geometrik düşünme alışkanlıklarını da kullandığı anlamına gelmektedir.
Explaining the effect of
geometric habits of mind on mathematics courses can affect how to realize the
conceptual teaching. Within this scope the aim of the study is to determine the
relationship between mathematics preservice teacher’s geometric habits of mind
and mathematics achievement. Therefore, this study is carried out with 30 senior
preservice teacher in a state university in Turkey. In this study, the
relationship between preservice teacher’s geometric habits of mind achievements
tests’ scores and mathematics courses’ scores are analyzed. As a result of the
study, positive and statistically
significant relationship is found between preservice teacher’s geometric habits
of mind scores and some mathematics courses such that Geometry, Analytical
Geometry 2 and Mathematical Software. It is mean that preservice teachers use
geometric habits of mind while encountered problems.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 3 |