Araştırmanın amacı, koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinde Türkiye’deki devlet ve özel üniversitelerde çocuk gelişimi alanında örgün lisans eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Verilerin toplandığı 2021 yılı Mart-Nisan aylarında örgün çocuk gelişimi lisans eğitimine pandemi nedeniyle uzaktan devam eden 788 öğrenci nicel ve 11 öğrenci nitel boyutta ele alınmıştır. Nicel boyutta “Uzaktan Eğitim Deneyimleri Soru Formu”; nitel boyutta “Uzaktan Eğitim Deneyimleri Nitel Görüşme Formu” kullanılmıştır. Pandemi tedbirleri çerçevesinde nicel veriler çevrimiçi form; nitel veriler online görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici, tanımlayıcı istatistikler ve betimsel içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular, nicel boyutta yedi başlık altında; nitel boyutta altı tema etrafında toplanmıştır. Öğrencilerin pandemide uzaktan eğitimden en fazla (%36,8) teorik bilgi düzeyinde ve en az (%8,5) mesleki uygulama becerilerinde katkı sağladığı; uzaktan eğitime ilişkin genel memnuniyet düzeylerinin sayısal oranlama skalası üzerinden ortalama 4,55±2,75 olduğu; pandeminin ardından büyük çoğunluğunun (%70,2) derslerin tamamının yüz yüze olmasını talep ederken; %5,1’inin derslerin tamamının uzaktan eğitim yoluyla olmasını talep ettiği belirlenmiştir. Aktarılan uzaktan eğitim deneyimleri pandemi gibi olağanüstü bir durumda geçici olarak gerçekleştirilen acil uyum sürecinin bir parçasıdır. Pandeminin ardından uygulamalı alanlar için bu tür araştırmalarla ihtiyaçlar belirlenerek uzaktan eğitimin daha nitelikli hale getirilmesi için çabalar sürdürülmelidir.
The purpose of the current study is to examine the distance education experiences of students who are receiving formal undergraduate education in the field of child development at public and private universities in Türkiye during the coronavirus (COVID-19) pandemic. The convergent parallel design, one of the mixed method designs, was used in the study. In March-April 2021, when the data were collected, 788 students who continued their formal child development undergraduate education through distance education due to the pandemic were included in the quantitative dimension and 11 students were included in the qualitative dimension of the study. Due to the measures taken during the pandemic, quantitative data were collected through online form and qualitative data were collected through online interviews. It was determined that the students benefited from distance education the most in terms of theoretical knowledge and the least in terms of professional practice skills, that the students’ general satisfaction level with distance education was 4.55±2.75 on a numerical rating scale during the pandemic and that the vast majority of the students demanded that all courses be face-to-face, while 5.1% demanded that all courses be through distance education after the pandemic. The reported distance education experiences are part of the temporary adaptation process in an extraordinary situation such as a pandemic. After the pandemic, efforts should be continued to make distance education more qualified by determining the needs for applied fields with such studies.
COVID-19 Distance Education Child Development Undergraduate Education Mixed Method Research
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | June 1, 2023 |
Publication Date | June 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 1 |