Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Recep Ivedik: From “Hero” to “Commodity”

Yıl 2012, Sayı: 17, 9 - 28, 01.04.2012

Öz

This article takes Recep Ivedik as a case of political econmy and traces the transformation process of a pop culture icon to a commodity and an object of consumption. The Recep Ivedik case offers a rich variety of data, enabling us to observe and understand modern-day media structures, inter-media and inter-sectoral relations, and the production, distribution and consumption mechanisms of media products. The hero’s travel across different media, such as television, cinema and advertisements is examined within this context. The research is based upon a literature survey comprising key theoretical work, data collected from current articles and media interviews, and also from personal interviews with the sector.

Recep Ivedik: De “l’héros” à une “marchandise”

Yıl 2012, Sayı: 17, 9 - 28, 01.04.2012

Öz

Cet article prend Recep Ivedik comme un cas de l'économie politique et retrace le processus de transformation d’une icône de la culture populaire à une marchandise et à un objet de consommation. Le cas Recep Ivedik offre une riche variété de données qui nous permet d’observer et de comprendre les structures modernes des médias, les relations entre médias et inter-sectorielles, et les mécanismes de production, de distribution et de consommation des produits médiatiques. Le voyage du héros à travers différents médias comme la télévision, le cinéma et la publicité est examinée dans ce contexte. La recherche est basée sur une revue de la littérature comprenant les travaux théoriques clés, sur les données recueillies à partir d’articles actuels et interviews dans les médias, ainsi que d’entretiens personnels avec le secteur.

Recep İvedik: “Kahraman”dan “Ürün”e

Yıl 2012, Sayı: 17, 9 - 28, 01.04.2012

Öz

Bu makale, Recep İvedik'e ekonomi politik açıdan yaklaşmakta ve bir popüler kültür kahramanının ticari bir ürüne ve bir tüketim nesnesine dönüştürülmesinin izini sürmektedir. Recep İvedik olayı, günümüz Türkiye’sindeki medya yapılanmalarını, araçlar arası ve sektörler arası bağıntıları, medya ürünlerinin üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerini gözlemlememize yarayacak zengin bir malzeme sunmaktadır. Çalışmada, tiplemenin televizyon, sinema ve reklam mecraları üzerindeki yolculuğu bu açıdan değerlendirilmiştir. Kuramsal çerçeveyi çizen literatür, güncel verileri sunan makale ve söyleşiler, Recep İvedik filmlerinin yapım ve senaryo ekibi ile gerçekleştirilen görüşmeler araştırma kaynakçasını oluşturmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Cem Pekman

Ar. Gör. Dr. Selin Tüzün

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Pekman, P. D. C., & Tüzün, A. G. D. S. (2012). Recep İvedik: “Kahraman”dan “Ürün”e. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(17), 9-28.

Creative Commons Lisansı