BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Ürünlerin Tanıtım (Lansman) Etkinliğinin Arttırılmasına Yönelik Bir İletişim Modeli Önerisi

Yıl 2006, Sayı: 4, - , 01.02.2006

Öz

The firms have understood the importance of developing strategically opinion structure and differentiation in accordance with changing business world and competing conditions. In today's marketing world by means of improving technologies, available products are loosing their values. So in last a few years it has been observed that increasing effects focused on the new product development. New product process includes many decision areas such as sale, distribution and design based on consumer expectations and necessities. However, one of the greatest difficulties that the firms encounter is the usage of appropriate methods and techniques in the publicity of new products. Being innovates and creative is one of the important institutional ability that provides permanence in business world. New products presentation is more in firms which has innovative culture than the others. However the success is dependent upon publicity to target group in addition to new product presentation. With marketing communication applications of products in the publicity of new product with information of new product and it's usage it's aimed to adopt the target group the innovation. So the institutions tend to have correct and reliable information flow in publicity of their product to target groups. It's important to be convincing this information in addition to being correct and explanatory. So in the process of transfer of the benefits that new product has and convincing consumer; communication applications provide target group support. In this stage communication techniques that has been executed in order to transfer of product information and reinforcement of product image increases the effectiveness of product launches. So in this article which aims to develop; a new model suggestion on reinforcement of communication practices will be submitted.

Yeni Ürünlerin Tanıtım (Lansman) Etkinliğinin Arttırılmasına Yönelik Bir İletişim Modeli Önerisi

Yıl 2006, Sayı: 4, - , 01.02.2006

Öz

Être créateur et innovateur est une des propriétés institutionnelles les plus importantes qui créent une continuité dans la vie commerciale. Nous rencontrons plus souvent la présentation des produits nouveaux chez les sociétés qui suivent une politique d'innovation. Seulement, la réussite dépend également du processus de la publicité visant la masse ciblée qui sera réalisé en annexe à la présentation du nouveau produit. On essaie de faire adapter la masse cible au changement en intégrant le nouveau produit accompagné de ses renseignements, dans l'application de communication de la publicité et du marketing. Pour cette cause, lorsque les sociétés présentent leurs produits aux masses ciblées, elles font attention à la communication des renseignements corrects et fiables dans leurs publicités. D'autre part, il est essentiel que les renseignements des publicités soient corrects et explicatifs et qu'ils soient aussi de nature convaincante. Pendant qu'on transfère des renseignements sur l'utilité du nouveau produit et qu'on convainc le consommateur, les applications de communication sont en train de supporter la masse cible. Le transfert des renseignements du nouveau produit et les techniques de communication appliquées pour supporter l'image du produit à cette étape augmentent l'efficacité de la vente du produit. Dans cet article, nous étudierons la proposition d'un nouveau modèle concernant le support des travaux de communication.

Yeni Ürünlerin Tanıtım (Lansman) Etkinliğinin Arttırılmasına Yönelik Bir İletişim Modeli Önerisi

Yıl 2006, Sayı: 4, - , 01.02.2006

Öz

Yaratıcı ve yenilikçi olmak, iş yaşamında süreklilik yaratan en önemli kurumsal özelliklerin başında gelmektedir. Yenilikçi politika izleyen firmalarda, yeni ürünlerin sunumuna daha sık rastlanmaktadır. Ancak başarı, yeni ürün sunumuna ek olarak hedef kitleye yapılacak olan reklam aşamasına da bağlıdır. Yeni ürünün, hakkındaki bilgilerle beraber, reklam ve pazarlama iletişim uygulamalarına alınması ile birlikte hedef kitlenin değişime ayak uydurması amaçlanmaktadır. Bu yüzden kurumlar ürünlerini hedef kitlelere sunarlarken, reklamlarında doğru ve güvenilir bilgi akışını sağlamayı düşünmektedirler. Reklamlardaki bilgilerin doğru ve açıklayıcı olmasının yanı sıra, ikna edici özellik taşıması da hedeflenmektedir. Yeni ürünün faydalarının aktarılması ve tüketicinin ikna edilmesi sırasında iletişim uygulamaları hedef kitleyi desteklemektedir. Bu evrede ürün bilgilerini aktarma ve ürünün imajını destekleme adına uygulanan iletişim teknikleri, ürünün satışlarındaki etkinliği arttırmaktadır. Bu makalede iletişim çalışmalarının desteklenmesi üzerine yeni bir model önerisi üzerinde durulacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. İşıl Karpat

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karpat, Y. D. D. İ. (2006). Yeni Ürünlerin Tanıtım (Lansman) Etkinliğinin Arttırılmasına Yönelik Bir İletişim Modeli Önerisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(4).

Creative Commons Lisansı