BibTex RIS Kaynak Göster

Reklam Dilinin Biçimbilimsel Nitelikleri Üzerine Bir İçerik Analizi

Yıl 2006, Sayı: 4, 149 - 166, 01.02.2006

Öz

Reklam metinleri, özel bir iletişim görevini, yani iknayı gerçekleştirmeyi amaçlayan özel ve araçsal bir yapıya sahiptir. Bu araştırmanın amacı, bir kitle iletişim türü olan ve farklı ortamlara, farklı alıcı düzeylerine seslenen reklamların etkili olabilmesi için gerekli koşul olan dilin ikna gücünün arttırılması amacıyla biçimbilimsel olarak stratejik olma noktasında nasıl yapılandırıldığını incelemektir. Araştırmanın metodoloji kısmında seçilen araştırma evreni kapsamında, üç derginin bir yıllık dönemlerinde yapılan içerik analizi neticesinde, reklamlarda kullanılan dilin biçimbilimsel özelliklerini ifade eden cümle içindeki kelime türleri ve bunların kullanım yoğunlukları saptanmaya çalışılmıştır.

Reklam Dilinin Biçimbilimsel Nitelikleri Üzerine Bir İçerik Analizi

Yıl 2006, Sayı: 4, 149 - 166, 01.02.2006

Öz

Advertising texts which are some linguistic products, behind everything, have special and functional structure which realizes a special task that is persuasion. The aim of this research is to identify how the language is strategically structured as a morphologically in order to make the message more convincing a hence, increase the effectiveness of the advertisements which are mass communication and functional communication tools reach different environments and different consumer groups. In the part of research methodology, content analysis is performed on three magazines within one year period to find out morphological features of language which is regarding types of words in sentences used in advertisements which is research sample.

Reklam Dilinin Biçimbilimsel Nitelikleri Üzerine Bir İçerik Analizi

Yıl 2006, Sayı: 4, 149 - 166, 01.02.2006

Öz

Les textes de publicité possedent une structure privée et élémentaire, ayant pour but une mission de communication privée qui est celle de persuasion. La publicité est une communication de masse effectuée pour faire appel aux différents milieux et catégories de récepteurs. La condition nécessaire afin de promouvoir l'efficacité du message publicitaire est celle du bon usage de la langue. L'objectif de cette recherche est basée sur la structuration de la langue et de sa formulation morphologique au niveau stratégique du processus de persuasion. Dans le cadre choisi comme espace méthodologique de cette recherche, sont élaborées à partir du résultat de l'analyse du contenu de la publication annuelle de trois magazines, les choix des mots et la densité de leur utilisation, les caractéristiques morphologiques de ce langage publicitaire.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Uğur Batı

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Batı, Y. D. D. U. (2006). Reklam Dilinin Biçimbilimsel Nitelikleri Üzerine Bir İçerik Analizi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(4), 149-166.

Creative Commons Lisansı