BibTex RIS Kaynak Göster

İnteraktif Reklam Uygulamalarından Bant Reklamların Analizi: Telsim Bant Reklamları Örnekleri

Yıl 2005, Sayı: 3, 133 - 152, 01.08.2005

Öz

Communication technologies are developing rapidly and in spite of traditional advertising applications, new application areas are including media plans. Internet is going to be preferred by customers and becoming one of the most important area of application for advertisers because of its capacity of getting consumer much more rapidly, including target consumer group to the advertising interactively and measurement of the consumer's reactions towards advertising easily. There are lots of forms of internet advertising; generally animated banners which include target consumer group to the advertising interactively; set up at the right side of the top of the page and designed by attractive colors like blue, green and orange are the most important form of the internet advertisement. Advertisers use signs to reach the consumer in an effective way. Analyzing linguistic and visual semiotics which construe advertising give us important clues about target group characteristics, brand images. In our study, firstly banners' features will be explained and after Telsim Cep Aile and Cep Partner banners will be studying as current and different applications of same brand. As a result of semiotic study of these examples; we can say that visual and linguistic signs were used in an effective way and both examples focused on services qualifications, gave information about products' features and parallel with consumer target group's characteristics.

İnteraktif Reklam Uygulamalarından Bant Reklamların Analizi: Telsim Bant Reklamları Örnekleri

Yıl 2005, Sayı: 3, 133 - 152, 01.08.2005

Öz

De nos jours, les technologies de communication sont en grand progrès et dans ce développement continu hors des applications de publicité traditionnelles, il y a des nouveaux secteurs d'applications qui sont en train de s'y ajouter. Internet, avec sa rapidité d'accès aux consommateurs, sa possibilité d'inclure le groupe de consommateur ciblé dans la publicité de façon interactive et la facilité qu'il donne pour mesurer les réactions, est devenu un domaine d'application de plus en plus sollicité et important pour les publicitaires. Sur l'Internet il y a plusieurs formes de publicité; « banner » est la plus importante de ces formes. En général, il est situé en haut de la page à droite et il est coloré avec des couleurs vives comme bleu, vert, orange et il est utilisé aussi des formulations linguistiques qui attirent le consommateur dans l'univers de la publicité. Les annonceurs utilisent les signes pour atteindre le consommateur d'une manière efficace. L'analyse sémiotique des éléments linguistiques et visuels d'une publicité nous donne des indices importants au sujet des caractéristiques de groupe cible, le message de la publicité, l'image de la marque et le plus important au sujet d'accessibilité de la publicité au public visé. Dans notre étude, d'abord les dispositifs des « banners » sont expliqués et ensuite les banner de Telsim Cep Aile et Cep Partner ont été analysé en raison de leurs applications actuelles et étant les différentes formes de la même marque. A la suite d'une étude sémiotique de ces exemples, nous pouvons dire que; - les signes visuels et linguistiques ont été employés d'une manière efficace, - ils sont conformes aux caractéristiques et aux attentes du public visé, - ils sont informatives et les deux sont concentrés sur des qualifications de services de la marque.

İnteraktif Reklam Uygulamalarından Bant Reklamların Analizi: Telsim Bant Reklamları Örnekleri

Yıl 2005, Sayı: 3, 133 - 152, 01.08.2005

Öz

Günümüzde iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir ve bu gelişme içerisinde geleneksel reklam uygulamalarının dışında yeni mecralar da medya planlarına dahil edilmeye başlanmıştır. İnternet, tüketiciye daha hızlı ulaşabilmeyi sağlaması, hedef kitleyi interaktif bir biçimde reklama dahil etmesi ve tepkinin ölçümlenmesinin daha kolay olması gibi nedenlerle reklamverenler tarafından son yıllarda daha sık tercih edilmeye başlanmış; reklamcıların en önemli uygulama alanlarından biri haline gelmiştir. internette reklamın pek çok çeşidi bulunmaktadır; genellikle sayfanın sağ üst köşesinde bulunan, mavi, yeşil, turuncu gibi dikkat çeken renklerin, animasyonların ve hedef kitleyi reklama dahil eden dilsel öğelerin sıkça kullanıldığı banner'lar, internet reklamlarının en önemli çeşididir. Reklamcılar, uygulamalarını anlamlandırmak ve hedef kitleye en etkili şekilde ulaşabilmek için göstergeleri kullanırlar. Bir reklama anlam katan dilsel ve görsel öğelerin göstergebilimsel çözümlemesi bize hedef kitlenin yapısı, reklamın mesajı, marka imajı ve en önemlisi reklamın hedef kitleye ulaşabilirliği hakkında çok önemli ipuçları vermektedir. Çalışmamızda öncelikle banner'ların (bant reklamların) özellikleri verilmiş, ardından güncel olmaları ve aynı markanın farklı hizmetlerini tanıtmaları dolayısıyla Telsim Cep Aile ve Cep Partner bant reklamları örnek olarak incelenmiştir. Yapılan göstergebilimsel çözümleme sonucunda, her iki bant reklamın da hizmet özelliklerini ön plana çıkarttıkları, bilgi verici oldukları ve hedef kitle özellikleri, beklentileri ile örtüştükleri sonucuna varılmış; dilsel ve görsel göstergelerin etkili bir şekilde kullanıldıkları ortaya çıkmıştır. anahtar sözcükler: bant reklamlar, göstergebilim, interaktif reklam, internet reklamları

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ar. Gör. Zeynep Güney

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güney, A. G. Z. (2005). İnteraktif Reklam Uygulamalarından Bant Reklamların Analizi: Telsim Bant Reklamları Örnekleri. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(3), 133-152.

Creative Commons Lisansı