Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yerel Medya Çalışanlarının Eğitim Düzeyleri ve Mesleki Yeterlilikleri: Antalya Örneği

Yıl 2017, Sayı: 28, 184 - 301, 15.12.2017
https://doi.org/10.31123/akil.437635

Öz

Türkiye’de iletişim fakültelerinin sayıları hızla artmasına karşın, bu artışın sektördeki
karşılığı aynı oranda görülememektedir. Bu durum bir yandan ülkede iletişim eğitiminin
sorgulanmasını gerektirirken diğer yandan ise sektörün iletişim fakültesi mezunlarına
yaklaşımının sorgulanmasını da zorunlu hale getirmektedir. Zira sektörde “alaylı” olarak
tabir edilen ve herhangi bir mesleki eğitim almaksızın mesleği icra ederken öğrenen
kesimin ağırlığı sürmektedir. Çalışanlarını sınavla alan kurumlar da dâhil Türkiye’de
neredeyse hiçbir medya kuruluşu, çalışan alırken iletişim fakültesi mezunlarına
pozitif ayrım bağlamında kota koymamaktadır. Gazeteciliğin ve haberciliğin ciddi
bir şekilde tartışıldığı, haber etiğinin bir kenara koyulduğu, haberlerde bilinçli veya
bilinçsiz olarak yanlışların görüldüğü, bazı haberlerin yayına verilemediği günümüzde
medya çalışanlarının eğitim ve mesleki yeterlilikleri çok önemli bir konudur. Gelişen
iletişim teknolojileri ve değişen habercilik anlayışıyla birlikte günümüz habercisinin
hem bilgi, hem de teknik yeterlilikler açısından donanımlı olması zorunluluk haline
gelmiştir. Bu sorun ise kendini en çok, türlü zorluklarla yayın hayatını sürdürmeye
çalışan yerel medya kurumlarında göstermektedir. Bu çalışma Antalya’da çeşitli
medya kuruluşlarında (gazete, televizyon, dergi, radyo internet sitesi) farklı görevler
yapan medya çalışanlarının eğitim düzeylerini ve mesleki yeterliliklerini ölçmeyi
amaçlamaktadır. Çalışmada alan araştırması yöntemi kullanılacak ve araştırma verileri
anket tekniğiyle toplanacaktır. Çalışma sonucunda Antalya kenti örneğinde yerel
medya çalışanlarının eğitim düzeyleri ve yeterlilikleri saptanacak, buna bağlı sorunlar
ortaya konacak, eksiklerin giderilmesi için öneriler sunulacaktır.

Kaynakça

  • Altun, Abdülrezzak (2005), “Yerel Medya Çalışanlarının Eğitim İhtiyacı ve Yerel Medya Enstitüsü”, İletişim Araştırmaları, 3 (1-2), 75-104.
  • Arslan, Erhan ve Arslan Berna (2016), “Türkiye’de Yerel Gazete Yöneticilerinin Meslek Etiği Algısı”, Selçuk İletişim Dergisi, 9 (2), 174-204.
  • Dağtaş, Erdal ve Banu, Dağtaş (2007), “Eskişehir Kent Basını ve Gazeteciliği Üzerine Bir Profil Denemesi: Gazetecilerin Kent Basınına İlişkin Tutumları”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 6, İstanbul, 9-46.
  • Değirmencioğlu, Gürsoy (2011), “Yerel Basında Yeni Medya ve Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı: Kocaeli’de Yayımlanan Yerel Gazetelerin İnternet Siteleri Üzerine Bir İnceleme”,AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, Vol: 2 /5, 19-31.
  • Gezgin, Suat (2005). Türkiye’de Gazetecilik Eğitimi, http://www.konrad.org.tr/Medya%20 tr/10suat.pdf, 04.05.2015.
  • Korkmaz, Ali (2012),“Gazetecilik Eğitimi Alan Öğrencilerin Gazetecilik Eğitimi ve Gazetecilik Mesleğine Bakışı”, Akdeniz İletişim Dergisi, No: 16, s. 9-27.
  • Temel, Mustafa, Korkmaz Ali, Somuncu Burak, Şilen Kenan (2012), “Yerel Medya Çalışanlarının Sosyo-Demografik Özellikleri ve Sektör Sorunlarına Bakışı: Kayseri ve Nevşehir Yerel Medyasına Yönelik Alan Araştırması”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (19), s. 125-157.
  • Tokgöz, Oya (2003), “Türkiye’de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi”, Kültür ve İletişim, No: 6(2), Sayfa: 7-32.
  • Toruk, İbrahim ve Emre O. Olkun (2014), “Ekonomi Politik Bağlamda Yaşanan Ak Parti-Cemaat Olaylarının Türk Basınına Yansımaları: Yeni Şafak, Star, Zaman, Bugün ve Milliyet Gazeteleri Örneği”, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı: 35, Konya, 377-400.
  • Ulusoy, Belkıs (2003), “Türkiye’de Yerel Basının Sorunları ve Çözüm Önerileri”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 18, 103-116.
  • Vural, Ali Murat (1996), “Yerel Kamuoyunun Kitle İletişim Aracı Olarak Yerel Basın”, Yeni Türkiye, 96/12, 1053-1067.
  • Yaşın, Cem (2009), “Türkiye’de Yerel Basının Yapısal Özellikleri ve Üretim Koşulları”, İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 28, 115-151.
  • Yıldırım, Besim (2006),“Eleştirel Pedagoji Açısından Gazetecilik Eğitimini Yeniden Düşünmek” / Re-Thinking of Journalism Education In Terms of Critical Pedagogy,http://dergiler.ankara.edu.tr/ dergiler/23/1816/19181.pdf), No: 4(1), 121-152.
  • Yılmaz, Nuray (2009), “Yerel Basının Etik Sorunları”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 36, 131-143.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murad Karaduman

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 15 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Karaduman, M. (2017). Yerel Medya Çalışanlarının Eğitim Düzeyleri ve Mesleki Yeterlilikleri: Antalya Örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(28), 184-301. https://doi.org/10.31123/akil.437635

Cited By


SPORTİF BAŞARI HİKAYELERİ SPOR MEDYASI HAKKINDA BİLDİKLERİMİZİ DEĞİŞTİREBİLİR Mİ? KADIN HENTBOLU ÖRNEĞİ
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Zafer ÇİMEN
https://doi.org/10.33689/spormetre.589150

Bitlis Yerel Gazetelerinin Yenileşme Pratikleri
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Aziz COŞKUN
https://doi.org/10.18506/anemon.851635