Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kullanıcı Türevli İçerik ve Yurttaş Medyası: Haberin Dönüşümü, Sınırlar ve Olanaklar

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 453 - 469, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.456219

Öz

Yeni
medya teknolojileri sayesinde, istediğimiz herhangi bir zamanda, herhangi bir
konu hakkında bilgi almamız ve paylaşmamız mümkün oldu. Bilginin şeklinin önemli
ölçüde değişimi nedeniyle, bugün herkes anında medya içeriği oluşturabilmekte
ve oluşturduğu medya içeriğini hedeflediği kitle ile paylaşabilmektedir.
Dolayısıyla, haber medyasının kullanıcı türevli içerik platformlarını
kullananlar, youtuberlar, bloggerlar, vloggerlar ve sosyal medya kullanıcıları
geleneksel medyanın haberi görme ve üretme biçimlerini etkilemektedir.



 



Bu
çalışma kapsamında, yeni teknolojilerin haber medyası üzerindeki etkileri göz
önünde bulundurularak; “Vatandaş medyasının sınırları ve olanakları nelerdir?
Kullanıcı türevli içerik (KTİ) ve vatandaş medyası platformları haberleri
dönüştürüyor mu? KTİ ve yurttaş medyası, eşik bekçiliğini ortadan kaldırarak
bilgiye ulaşmayı herkes için kolaylaştırıyor mu? KTİ ve yurttaş medyası yalan
haber riski oluşturuyor mu?” sorularına yanıt aranmaktadır. Bu sorulara yanıt
vermek amacıyla, haber medyasında dijital içerik editörü/yöneticisi, genel
yayın editörü ve/veya web editörü olarak çalışan on bir medya profesyoneli ile
yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Alan araştırması
bulgularımız KTİ ve yurttaş medyasının 
bir takım riskler oluşturduğunu fakat aynı zamanda haber medyası için
yeni olanaklar yarattığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Beckett, C. (2010). The Value of Networked Journalism. The London School of Economics and Political Science.
  • Bowman S., Willis, C. (2003). We Media (How audiences are shaping the future of news and information), ABD: The Media Center at The American Press Institute.
  • Çalışkan, B. (2016). Kitlesel Gözetime Karşı Kolektif Bir Üretim Biçimi Olarak Sızıntı Gazeteciliği, Galatasaray Üniversitesi, İleti-ş-im Dergisi, Sayı: 25, ss. 127-154.
  • Deuze, M. (2003). The web and its journalisms: considering the consequences of different types of newsmedia online, New Media and Society, SAGE Publications
London, Cilt: 5, Sayı:2, ss. 203-230.
  • George, C. E., Scerri, J., (2007). Web 2.0 and User-Generated Content: Legal Challenges in the New Frontier, Journal of Information, Law and Technology, Vol. 2.
  • Goode L. (2009), Social news, citizen journalism and democracy, New Media & Society, Cilt. 11, Sayı. 8, ss. 1287–1305.
  • Grosser K. M., Hase V., Wintterlin F.(2017): Trustworthy or Shady?, Journalism Studies, DOI: 10.1080/1461670X.2017.1392255
  • Hellmueller L., Li, Y. (2015) Contest Over Content, Journalism Practice, Cilt: 9 Sayı: 5, 617-633.
  • Hermida A., Thurman N. (2008). A Clash of Cultures: The integration of user-generated-content within professional journalistic frameworks at British newspaper websites, Journalism Practice, Cilt: 2, Sayı: 3.
  • Iwaarden J., Wiele, T., Williams R., Eldrige S., (2010), Web 2.0: The Era of User Generated Content on Web Sites. In Lee (ed.), Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy (ss. 1176-1182) içinde. ABD: Business Science Reference.
  • Koçer, D. (2018, 26 Temmuz) ‘Gazetecilerin Yurttaş Haberciliği Algısı ve Tutumu Araştırması’ sonuçları açıklandı, T24. Erişim Adresi: https://t24.com.tr/haber/gazetecilerin-yurttas-haberciligi-algisi-ve-tutumu-arastirmasinin-sonuclari-aciklandi,672274
  • Lister M., Dovey, J., Giddings S., Grant I., Kelly K., (2009). New Media: A Critical Introduction 2nd Edition, London & New York: Taylor & Francis.
  • Newman, N., Fletcher, R., Kalogeropoulos, A., Levy, D. A. L., Nielsen, R., K.(2018), Reuters Institute Digital News Report, Reuters Institute fort he Study of Journalism&University of Oxford. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/digital-news-report-2018.pdf
  • Paulussen S., Ugille P. (2008). User Generated Content in the Newsroom: Professional and Organisational Constraints on Participatory Journalism. Westminster Papers in Communication and Culture, Cilt. 5, Sayı. 2, ss. 24-41.
  • Thurman N. (2008). Forums for citizen journalists? Adoption of user generated content initiatives by online news media. New Media & Society, Cilt. 10, Sayı. 1, ss. 139-157.
  • Thurman, N., Hermida, A. (2010). Gotcha: How newsroom norms are shaping participatory journalism online. Tunney S. & Monaghan G. (Ed.). Web Journalism: A New Form of Citizenship? (ss. 46-62) içinde. Eastbourne, UK: Sussex Academic Press. ISBN 1845192796 http://openaccess.city.ac.uk/179/2/thurman_hermida_gotcha.pdf
  • Uzunoğlu, S. (2018, 28 Temmuz). Clickbait rejimi: Nasıl işliyor ve neden çare değil?. P24. Erişim Adresi: http://www.platform24.org/yazarlar/3219/clickbait-rejimi--nasil-isliyor-ve-neden-care-degil
Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 453 - 469, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.456219

Öz

Kaynakça

  • Beckett, C. (2010). The Value of Networked Journalism. The London School of Economics and Political Science.
  • Bowman S., Willis, C. (2003). We Media (How audiences are shaping the future of news and information), ABD: The Media Center at The American Press Institute.
  • Çalışkan, B. (2016). Kitlesel Gözetime Karşı Kolektif Bir Üretim Biçimi Olarak Sızıntı Gazeteciliği, Galatasaray Üniversitesi, İleti-ş-im Dergisi, Sayı: 25, ss. 127-154.
  • Deuze, M. (2003). The web and its journalisms: considering the consequences of different types of newsmedia online, New Media and Society, SAGE Publications
London, Cilt: 5, Sayı:2, ss. 203-230.
  • George, C. E., Scerri, J., (2007). Web 2.0 and User-Generated Content: Legal Challenges in the New Frontier, Journal of Information, Law and Technology, Vol. 2.
  • Goode L. (2009), Social news, citizen journalism and democracy, New Media & Society, Cilt. 11, Sayı. 8, ss. 1287–1305.
  • Grosser K. M., Hase V., Wintterlin F.(2017): Trustworthy or Shady?, Journalism Studies, DOI: 10.1080/1461670X.2017.1392255
  • Hellmueller L., Li, Y. (2015) Contest Over Content, Journalism Practice, Cilt: 9 Sayı: 5, 617-633.
  • Hermida A., Thurman N. (2008). A Clash of Cultures: The integration of user-generated-content within professional journalistic frameworks at British newspaper websites, Journalism Practice, Cilt: 2, Sayı: 3.
  • Iwaarden J., Wiele, T., Williams R., Eldrige S., (2010), Web 2.0: The Era of User Generated Content on Web Sites. In Lee (ed.), Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy (ss. 1176-1182) içinde. ABD: Business Science Reference.
  • Koçer, D. (2018, 26 Temmuz) ‘Gazetecilerin Yurttaş Haberciliği Algısı ve Tutumu Araştırması’ sonuçları açıklandı, T24. Erişim Adresi: https://t24.com.tr/haber/gazetecilerin-yurttas-haberciligi-algisi-ve-tutumu-arastirmasinin-sonuclari-aciklandi,672274
  • Lister M., Dovey, J., Giddings S., Grant I., Kelly K., (2009). New Media: A Critical Introduction 2nd Edition, London & New York: Taylor & Francis.
  • Newman, N., Fletcher, R., Kalogeropoulos, A., Levy, D. A. L., Nielsen, R., K.(2018), Reuters Institute Digital News Report, Reuters Institute fort he Study of Journalism&University of Oxford. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/digital-news-report-2018.pdf
  • Paulussen S., Ugille P. (2008). User Generated Content in the Newsroom: Professional and Organisational Constraints on Participatory Journalism. Westminster Papers in Communication and Culture, Cilt. 5, Sayı. 2, ss. 24-41.
  • Thurman N. (2008). Forums for citizen journalists? Adoption of user generated content initiatives by online news media. New Media & Society, Cilt. 10, Sayı. 1, ss. 139-157.
  • Thurman, N., Hermida, A. (2010). Gotcha: How newsroom norms are shaping participatory journalism online. Tunney S. & Monaghan G. (Ed.). Web Journalism: A New Form of Citizenship? (ss. 46-62) içinde. Eastbourne, UK: Sussex Academic Press. ISBN 1845192796 http://openaccess.city.ac.uk/179/2/thurman_hermida_gotcha.pdf
  • Uzunoğlu, S. (2018, 28 Temmuz). Clickbait rejimi: Nasıl işliyor ve neden çare değil?. P24. Erişim Adresi: http://www.platform24.org/yazarlar/3219/clickbait-rejimi--nasil-isliyor-ve-neden-care-degil
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tirşe Erbaysal Filibeli 0000-0003-4642-2279

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 8 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Erbaysal Filibeli, T. (2018). Kullanıcı Türevli İçerik ve Yurttaş Medyası: Haberin Dönüşümü, Sınırlar ve Olanaklar. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 453-469. https://doi.org/10.31123/akil.456219