Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI (2006) HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Sayı: 33, 67 - 79, 31.12.2016

Öz




Bu
çalışmanın amacı eğitim fakültelerinin Okul Öncesi Öğretmenliği lisans
programına devam eden son sınıf öğrencilerinin 2006 lisans programı hakkındaki
görüşlerini almak olarak planlanmıştır. 
Tarama modelinde gerçekleştirilmiş nicel bir araştırma olan bu
çalışmanın katılımcıları sekiz devlet üniversitesinin (Abant İzzet Baysal,
Ankara, Atatürk, Çanakkale 18 Mart, Dumlupınar, İnönü, Marmara ve Selçuk
Üniversiteleri) Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dallarından gönüllülük
esasına göre seçilmiş 551 son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen,
uzman görüşlerinden yararlanılarak son hali verilen, 25 soruluk anket
kullanılmıştır. Bu soruların üçü kapalı uçlu, diğerleri ise açık uçludur.
Çalışmanın sonuçlarına göre genelleme yapılamamaktadır ancak öğretmen
adaylarının dört yıllık lisans programı hakkında eleştirel bir düşünme süreci
geçirmedikleri söylenebilir.




Kaynakça

  • Aynal K, S. (2011). Türkiye’de öğretmen olmak. S. Aynal Kilimci (Ed.) Türkiye’de Öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Yıl 2016, Sayı: 33, 67 - 79, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Aynal K, S. (2011). Türkiye’de öğretmen olmak. S. Aynal Kilimci (Ed.) Türkiye’de Öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Oya Ramazan Bu kişi benim

Hilal İlknur Tunçeli

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Ramazan, M. O., & Tunçeli, H. İ. (2016). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI (2006) HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 67-79.