Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Polis Gücünden Polis Hizmetine: Pazarlama Perspektifi ile Polis Algısının Kavramsal Olarak İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 63 - 76, 15.12.2016

Öz








Pazarlamanın kapsamının genişlemesi, birçok sosyal
bilim alanı gibi, pazarlamanın kamu yönetiminde de en etkin
biçimde nasıl kullanılabileceğini sorgulamaktadır. Pazarlamanın
kamu yönetimiyle entegrasyonun, “yeni kamu yönetimi” ve
“yönetişim” olmak üzere, iki önemli çıktısı olduğu
vurgulanabilmektedir. Bu bağlamda, kamunun kendine has özelliklere
sahip kolluk gücü olan polis teşkilatı da, pazarlama kavram ve
araçları ile tanışmıştır. Müşteri odaklı hizmet birimine
evrilen teşkilat, vatandaş (müşteri) ihtiyaç ve isteklerininden
hareketle, toplum destekli polislikten algı ölçümüne birçok
yeniliğe uyum sağlamaya başlamıştır. Bu çalışmada, polisin
algısının oluşumuna ve ölçümüne dair kavramsal bir çerçeve
ortaya konulmaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • Akhtar, Aisha; Rafiq, Sadaf; Asif, Ali; Saeed, Arshia&KAshif, Muhammad. (2012) “Public Perceptions of Police Service Quality: Empirical Evidence From Pakistan”, International Journal of Police Science and Management, vol.14, no.2, s. 97-106.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 63 - 76, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Akhtar, Aisha; Rafiq, Sadaf; Asif, Ali; Saeed, Arshia&KAshif, Muhammad. (2012) “Public Perceptions of Police Service Quality: Empirical Evidence From Pakistan”, International Journal of Police Science and Management, vol.14, no.2, s. 97-106.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Cengiz

İrfan Akyüz

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cengiz, E., & Akyüz, İ. (2016). Polis Gücünden Polis Hizmetine: Pazarlama Perspektifi ile Polis Algısının Kavramsal Olarak İncelenmesi. Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 63-76.