BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketici Boykotu Katılım Güdüleri: Muş İli Örneği

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 1, 97 - 125, 13.06.2017

Öz



Tüketici boykotu belirli bir markadan ya da üründen,
sosyal bir probleme sebebiyet vermesi nedeniyle kaçınan bireyler için
tepkilerini ifade etmede önemli araçlardan biri haline gelmiştir. Ülkemizde de çeşitli sebeplerle bazı ülkelere
ait ürün ve markaların alınmaması gerektiğine
dair tepkiler oluşmuş ve bu ürünler boykot edilmişti.
Bu ülkeler ve
boykot çağrılarına sebep oluşturan nedenler şu şekilde sıralanabilir:
İtalya’nın 1999 yılında Abdullah Öcalan’ı sığınmacı olarak kabul etmesi,
Fransa’nın 2006’da Ermeni iddialarını 'soykırım' olarak kabul etmesi, Danimarka'da yayın yapan Jyllands-Posten isimli
gazetenin Hz Muhammed’i tasvir eden karikatürler yayınlaması ve
İsrail
devletinin Mavi Marmara Baskını ve Gazze’ye yaptığı saldırılarılardır. Bu
bağlamda, bazı tüketiciler bu boykot çağrılarına karşılık vererek
boykota/boykotlara katılmayı seçerken, bazıları ise çeşitli nedenlere dayanarak
isteksiz davranıp boykotlara katılmamışlardır. Bu çalışmada, tüketici boykotu
katılım güdülerinin ortaya çıkarılması ve bazı tüketicilerin niçin bu
boykotlara katılmak istemedikleri sorusuna cevap bulmak amaçlanmaktadır. Bu
doğrultuda, Muş Merkez ilçesinde ikamet eden kamu ve özel sektör çalışanlarına
anket çalışması yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler,
açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır.




Kaynakça

  • BALIKÇIOĞLU, Betül.; Koçak, Akın ve Özer, Alper (2007), “Şiddet İçermeyen Bir Eylem Olarak Dolaylı Tüketici Boykotlarının Oluşum Süreci ve Türkiye için Değerlendirme”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 62.(3), ss: 79-100.
  • BAYUK, Merve N. ve Ofluoğlu, Merve (2013), “Tüketici Boykotu ve İşletme Faaliyetlerine Etkileri”, Kamu-İs Dergisi,C:13, ss:141-155.
  • BRAUNSBERGER, Karin and Buckler, Brian (2011), “What Motivates Consumers to Participate in Boycotts: Lessons From the Ongoing Canadian Seafood Boycott”, Journal of Business Research, 64(1), ss:96-102.
  • CİSSÉ-Depardon K. and N'Goala, Gilles (2009), “The Effects of Satisfaction, Trust and Brand Commitment on Consumers’ Decision to Boycott”, Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 24.1, ss: 43-66.
  • ÇABUK, Serap ve Nakıboğlu, Bura (2008), “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri ile İlgili Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12. Sayı12, ss:39-54
Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 1, 97 - 125, 13.06.2017

Öz

Kaynakça

  • BALIKÇIOĞLU, Betül.; Koçak, Akın ve Özer, Alper (2007), “Şiddet İçermeyen Bir Eylem Olarak Dolaylı Tüketici Boykotlarının Oluşum Süreci ve Türkiye için Değerlendirme”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 62.(3), ss: 79-100.
  • BAYUK, Merve N. ve Ofluoğlu, Merve (2013), “Tüketici Boykotu ve İşletme Faaliyetlerine Etkileri”, Kamu-İs Dergisi,C:13, ss:141-155.
  • BRAUNSBERGER, Karin and Buckler, Brian (2011), “What Motivates Consumers to Participate in Boycotts: Lessons From the Ongoing Canadian Seafood Boycott”, Journal of Business Research, 64(1), ss:96-102.
  • CİSSÉ-Depardon K. and N'Goala, Gilles (2009), “The Effects of Satisfaction, Trust and Brand Commitment on Consumers’ Decision to Boycott”, Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 24.1, ss: 43-66.
  • ÇABUK, Serap ve Nakıboğlu, Bura (2008), “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri ile İlgili Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12. Sayı12, ss:39-54
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Uysal

Yavuz Cömert

Yayımlanma Tarihi 13 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 20 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uysal, A., & Cömert, Y. (2017). Tüketici Boykotu Katılım Güdüleri: Muş İli Örneği. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(1), 97-125.