Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bref’le Hijyene Yolculuk Projesi Örneği

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 23, 187 - 206, 31.05.2021
https://doi.org/10.47129/bartiniibf.894061

Öz

Fijital pazarlama, tüketicilere en iyi deneyimi sunmak için fiziksel ve dijital kanalları senkronize ederek bir arada kullanmaktadır. Çok daha güçlü ve etkili olan bu pazarlama anlayışı, markanın tanınabilirliğini artırmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de çok az sayıdaki fijital pazarlama uygulama örneklerinden ilki olan “Bref’le Hijyene Yolculuk Projesi” örnek olay olarak incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak markanın ürün müdürüyle derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiş ve analiz edilmiştir. Sonuç itibariyle yeni teknolojilerin benimsenerek kullanılmasıyla değişimin öncüsü olma veya değişen trendleri yakalamada, tüketiciye daha çok şey hissettirme ve anlatmada, müşteri kazanma ve müşteri sadakati oluşturmada, eğlenceli ve heyecan verici kişisel deneyimler yaşatarak tüketicilere çok daha etkin mesaj vermede ve etkileşim kurmakta fijital pazarlama uygulamalarının oldukça başarılı sonuçlar verdiği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Azuma, R. T. (1997). A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385.
  • Ballina, F. J., Valdes L., ve Del Valle E. (2019). “The Phygital experience in the smart tourism destination, Internatıonal Journal Of Tourısm Cıtıes”, vol. 5 no. 4 2019, pp. 656-671. DOI 10.1108/IJTC-11-2018-0088.
  • Chaffey, D., Smith, P.R. (2013), E-Marketing Excellence. New York: Routledge.
  • Chastel, A., Grondin, S., Baland, J. ve Maniere, C.I. (2019). “Phygital Boom May Lead To Luxury Implosion”, Skema Business School – Master of Science, Luxury & Fashion Management – Mauricon – 2018, EasyChair Preprint No: 1394.
  • Çapan, A. (2020). “Fijital Devrim”, Sektörüm Dergisi, https://www.sektorumdergisi.com/fijital-devrim/ , (15.11.2020 ).
  • Gül, Z. (2020). “Fijital Pazarlama Nedir?”, İstanbul İşletme Enstitüsü, https://www.iienstitu.com/blog/fijital-pazarlama-nedir , (04.11.2020).
  • Güler, Ahmet; Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, Serkan. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul:Bağlam Yayınları.
  • Moravcikova, D. ve Kliestikova, J.(2017). “Brand Building with Using Phygital Marketing Communication”, Journal of Economics, Business and Management, Vol. 5, No. 3, pp.148-153. March 2017.
  • Özmen, Ş. (2013). Ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu: E-ticaret. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla ilişkiler nedir? İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Punch, Keith F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Rodrigez, E. (2018). “Phygital: A new dimension in customer experience”, everis US, https://everisus.medium.com/phygital-a-new-dimension-in-customer-experience-40d940f1cb58, (06.11.2020).
  • Somyürek, S. (2014). “Öğrenme Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik”, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Cilt:4 Sayı:1 Yıl:2014.
  • Sorensen, K. (2020). “ Phygital – The New Marketıng Frontier”, Marketing Strategy, https://www.konstructdigital.com/marketing-strategy/phygital-marketing/ , (08.11.2020).
  • Tekin, H.H. (2006). “Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme”, Sosyoloji Dergisi, 3 (13), (101-116).
  • Yalçınkaya, N. G. (2017). Fijital (Phygital) Dünya. Brandmap Dergisi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı), Ankara:Seçkin Yayıncılık.
  • Phygital Lobby, http://www.lobby.com.tr/phygital/ , (15.11.2020).
  • Universal Consumer Profile, https://www.selligent.com/platform/capabilities/universal-consumer-profile-cdp-capabilities, (05.11.2020). https://www.webtures.com/tr/blog/sozluk/fijital-pazarlama/, ( 06.11.2020). Crmmedya, https://www.crmmedya.com/fijital-pazarlama-nedir, ( 06.11.2020). https://www.businesstoday.in/magazine/lbs-case-study/case-study-tesco-virtually-created-new-market-based-on-country-lifestyle/story/214998, (08.11.2020).
  • html; https://archello.com/project/tesco-opens-worlds-first-virtual-store (08.11.2020). https://archello.com/project/tesco-opens-worlds-first-virtual-stor (08.11.2020). https://www.marketingweek.com/case-study-diageos-connected-whiskies/, (08.11.2020). https://www.thebrandage.com/nikeden-led-avatarinizla-kendinize-karsi-yaristiginiz-kosu-pisti (09.11.2020).
  • http://www.brandlifemag.com/benzersiz-bir-kosu-deneyimi/, ( 09.11.2020).
  • https://www.popsugar.com/beauty/Urban-Decay-Vice-Lipstick-App-41744622 (09.11.2020).
  • https://pazarlamasyon.com/markalar-alisveris-deneyimini-gelistirmek-icin-mobil-uygulamalari-nasil-kullaniyorlar/ (09.11.2020).
  • İnceismail, E. (2020). Fijital Pazarlama İletişimi ve Marka Etkileşimi: Fijital Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Odabaşı, Y. (2017). Pazarlama Fijital Dünyanın Neresinde? Branmap Dergisi s.16
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Şeker 0000-0002-3179-5956

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2021
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Şeker, A. (2021). Türkiye’de Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bref’le Hijyene Yolculuk Projesi Örneği. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 187-206. https://doi.org/10.47129/bartiniibf.894061

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.