Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Information Levels And Attitudes Of E-Commerce On Web Based Establishments Of Sme Business Administrators: TRB1 Regional Example

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 65 - 89, 11.10.2018

Öz

The place and importance of SMEs in the country’s economies is quite high. Regarding the average, small and medium sized enterprises (SMEs) have a high value of 96 % among all the enterprises in the world (tüik.gov.tr). Within this valuable ratio, manufacturers SMEs are also important. Because the manufacturer SMEs constitute a large part of the SMEs which hold a large part in the foreign trade activities of the countries. As the world also important that SMEs in Turkey, when we look at the rate of all businesses, it is seen that a level of 98 % of space for SMEs. The SMEs that occupy such a large position in the economy are in an even more important position in foreign trade, especially in exports. Again, manufacturers SMEs are also on the forefront; especially for large enterprises in the supply of semi-finished products and products and enter into markets that large enterprises do not enter or miss or overlook, contributing to the country’s exports.

Kaynakça

  • Alpugan, O. (1998), Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3.Basım, Per Yayınları, Özgün Matbaacılık.
  • Aydın, A. (2018), “İmalat KOBİ’lerinde Web Tabanlı E-Ticaretin Kullanımı ve Etkileri (TRB1 Bölgesi İmalat KOBİ’leri Araştırması”), Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Bakan, İ. (2015), Girişimcilik, KOBİ’ler ve Strateji, Gazi Kitapevi.
  • Çelik, A. ve AKGEMCİ, T. (2010), Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler, Öz Baran Ofset Matbaacılık, Gazi Kitapevi Tic., Ltd., Şti.
  • Durman, M. ve ÖNDER H. (2007), Ekonominin Devi KOBİ’ler ve KOSGEB Teşvikleri, 1. Baskı, Alfa Aktüel Yayınları.
  • Hatten, T.S. (2012), “Small Business Management – Enterpreneur Ship and Beyond”, Mesa State College, Fifth Edition, Canada, South-Western Learning By Nelson Education Ltd.
  • Kaya, A. (2007), Bilişim ve İletişim Işığında Girişimcilik ve KOBİ Yönetimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Eğitim Kitapevi Yayınları.
  • Koç, B. ve CEYLAN, M. (2008), “Türkiye’de Gıda Ürünlerinin İnternet Üzerinden Pazarlama ve Tutundurma Faaliyeti Üzerine Genel Bir Değerlendirme” 2nd International Future-Learning Conference On Innovations in Learning for the Future: e-Learning, s. 892-903.
  • KOSGEB 25. Yıl Özel Sayısı, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Destekleme ve Geliştirme İdaresi Başkanlığı, Eylül 2016.
  • Küçük, O. (2015), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Seçkin Yayıncılık.
  • Müftüoğlu T. (2007), Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler-KOBİ’ler, Genişletilmiş 6. Bası, Turhan Kitapevi Yayınları.
  • Özgüner Kılıç, H.; Çakmak, Ç.A. ve Fidan Y. (2016), “KOBİ’lerde Yönetim ve Pazarlama Sorunları: Karabük Örneği”, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, s. 51-69.
  • Pease, W.R. and Rowe, M. (2003), E-Commerce and Small and Medium Eenterprises (Smes) In Regional Communities, Australia, Research Gate inc.
  • Şimşek, S. (2012), “Türkiye’de Elektronik Ticaret ve E-Ticaretin KOBİ’ler Üzerindeki Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı, Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans Programı.
  • Taşlıyan, M. (2006), Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar, Birinci Baskı, Sakarya Kitabevi, Avcı Ofset.
  • Yalçıntaş, M. (2015), Stratejik Yönetim ve KOBİ’ler, 2. Basım, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Yurttadur, M. (2015), KOBİ Yönetimi ve Büyüme, 2. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Zamantılı, N.D. (2008), Türk KOBİ’lerinde İhracat: Performans ve Teşvik Programlarının Etkisi, 1.Baskı, Yalın Yayıncılık.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=2178. Erişim tarihi: 15.03.2017.

Kobi Yöneticilerinin Web Tabanlı E-Ticaret Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumları: Trb1 Bölgesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 65 - 89, 11.10.2018

Öz

KOBİ’lerin ülke ekonomileri içindeki yeri ve önemi oldukça fazladır. Oransal olarak ortalamalara bakıldığında KOBİ’ler Dünya genelinde tüm işletmeler içinde % 96 gibi önemli bir değerde bulunmaktadır (tüik.gov.tr). Bu oran içinde imalatçı KOBİ’ler ayrıca önem arz etmektedir. Çünkü imalatçı KOBİ’ler, ülkelerin dış ticaret faaliyetleri içinde büyük bir yer tutan KOBİ’lerin büyük bölümünü oluşturmaktadır. Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de KOBİ’ler önem arz etmekte, tüm işletmeler içindeki oranlara bakıldığında, KOBİ’lerin % 98 seviyesinde bir yer kapladığı görülmektedir. Ekonomide bu denli büyük oranda yer tutan KOBİ’ler, başta ihracat olmak üzere dış ticarette daha da önemli bir konumdadırlar. Yine imalatçı KOBİ’ler burada da ön plana çıkmakta; özellikle büyük işletmelere yarı mamul ve ürün temininde destek olmakta ve büyük işletmelerin girmediği veya önemli görmediği/gözden kaçırdığı pazarlara girerek ülke ihracatına katkı sağlamaktadırlar.

Kaynakça

  • Alpugan, O. (1998), Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3.Basım, Per Yayınları, Özgün Matbaacılık.
  • Aydın, A. (2018), “İmalat KOBİ’lerinde Web Tabanlı E-Ticaretin Kullanımı ve Etkileri (TRB1 Bölgesi İmalat KOBİ’leri Araştırması”), Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Bakan, İ. (2015), Girişimcilik, KOBİ’ler ve Strateji, Gazi Kitapevi.
  • Çelik, A. ve AKGEMCİ, T. (2010), Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler, Öz Baran Ofset Matbaacılık, Gazi Kitapevi Tic., Ltd., Şti.
  • Durman, M. ve ÖNDER H. (2007), Ekonominin Devi KOBİ’ler ve KOSGEB Teşvikleri, 1. Baskı, Alfa Aktüel Yayınları.
  • Hatten, T.S. (2012), “Small Business Management – Enterpreneur Ship and Beyond”, Mesa State College, Fifth Edition, Canada, South-Western Learning By Nelson Education Ltd.
  • Kaya, A. (2007), Bilişim ve İletişim Işığında Girişimcilik ve KOBİ Yönetimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Eğitim Kitapevi Yayınları.
  • Koç, B. ve CEYLAN, M. (2008), “Türkiye’de Gıda Ürünlerinin İnternet Üzerinden Pazarlama ve Tutundurma Faaliyeti Üzerine Genel Bir Değerlendirme” 2nd International Future-Learning Conference On Innovations in Learning for the Future: e-Learning, s. 892-903.
  • KOSGEB 25. Yıl Özel Sayısı, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Destekleme ve Geliştirme İdaresi Başkanlığı, Eylül 2016.
  • Küçük, O. (2015), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Seçkin Yayıncılık.
  • Müftüoğlu T. (2007), Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler-KOBİ’ler, Genişletilmiş 6. Bası, Turhan Kitapevi Yayınları.
  • Özgüner Kılıç, H.; Çakmak, Ç.A. ve Fidan Y. (2016), “KOBİ’lerde Yönetim ve Pazarlama Sorunları: Karabük Örneği”, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, s. 51-69.
  • Pease, W.R. and Rowe, M. (2003), E-Commerce and Small and Medium Eenterprises (Smes) In Regional Communities, Australia, Research Gate inc.
  • Şimşek, S. (2012), “Türkiye’de Elektronik Ticaret ve E-Ticaretin KOBİ’ler Üzerindeki Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı, Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans Programı.
  • Taşlıyan, M. (2006), Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar, Birinci Baskı, Sakarya Kitabevi, Avcı Ofset.
  • Yalçıntaş, M. (2015), Stratejik Yönetim ve KOBİ’ler, 2. Basım, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Yurttadur, M. (2015), KOBİ Yönetimi ve Büyüme, 2. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Zamantılı, N.D. (2008), Türk KOBİ’lerinde İhracat: Performans ve Teşvik Programlarının Etkisi, 1.Baskı, Yalın Yayıncılık.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=2178. Erişim tarihi: 15.03.2017.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Aydın 0000-0002-4046-1982

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, A. (2018). Kobi Yöneticilerinin Web Tabanlı E-Ticaret Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumları: Trb1 Bölgesi Örneği. Bingöl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 65-89.


Creative Commons Lisansı