Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cinemaximum Movie Theaters During the Covid-19 Global Pandemic

Yıl 2021, Sayı: 60, 241 - 280, 16.07.2021

Öz

This study looked into how movie theaters used social media during the pandemic, through the example of Cinemaximum movie theaters and Twitter. The reason for selecting Cinemaximum is that it is Turkey’s largest cinema chain and its movie theaters have the largest number of followers on social media. The study used the descriptive analysis and the content analysis method to examine 1006 tweets shared by Cinemaximum on Twitter between January 1 and December 15, 2020. At the end of the study it was seen that the Cinemaximum Twitter account was used actively in line with the company’s needs during the global pandemic. Differences were seen between shares posted prior to 16 March and those posted after this date. The topic codes identified in the Tweets were classified under 16 different categories. It was seen that the topics covered most in Tweets posted when movie theaters were open were “Films” (movie showtimes and information about the movie to be shown); when movie theaters were closed, “Entertainment” (competitions, games, questions, riddles, messages promoting participation (tagging your friend, etc.), humor, interesting information); and in July, when preparations were being made to reopen movie theaters, “Preparations for reopening the theaters.” When viewed in general, it can be said that the Tweets shared when movie theaters were open and in July when preparations to reopen them were underway were written primarily for marketing purposes, with a focus on advertising and promotion, and that those written when movie theaters were closed were focused on public relations.

Kaynakça

  • Akbulut, H. (2014). Sinemaya gitmek ve seyir: Bir sözlü tarih çalışması. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(2), 1-16.
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden dijital medyaya: Film izleme deneyiminin değişimi üzerine bir araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(32), 5075-5110.
  • Aydın, N. (2020, December 12). Dünya genelinde Kovid-19’dan ölenlerin sayısı 1,6 milyonu geçti. Retrieved from https://www.aa.com.tr/tr/dunya/dunya-genelinde-kovid-19dan-olenlerin-sayisi-1-6-milyonu-gecti/2074381
  • Bali, S., Stewart, K. A., Pate, M. A. (2016). Long shadow of fear in an epidemic: Fearonomic effects of Ebola on the private sector in Nigeria. BMJ Global Health, 1(3), 1-14.
  • Baykal, K. C. (2020). 5224 Sayılı Sinema Kanunu’nda yapılan son değişiklikler ve yeni denetim sistemi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020(51), 101-118.
  • Box Office Türkiye (2020a). 2020 yılındaki tüm filmler. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/yillik/2020/tum-filmler
  • Box Office Türkiye (2020b). Dünyanın en büyük sinema zincirlerinden AMC, Universal filmlerini sinemalarında göstermeyeceğini açıkladı. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/dunyanin-en-buyuk-sinema-zincirlerinden-amc-universal-filmlerini-sinemalarinda-gostermeyecegini-acikladi--2590
  • Box Office Türkiye (2020c). Türkiye’nin en büyük sinema zinciri Cinemaximum, salonlarını 7 Ağustos’ta açıyor. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/turkiye-nin-en-buyuk-sinema-zinciri-cinemaximum-salonlarini-7-agustos-ta-aciyor--2741
  • Box Office Türkiye (2020d). 2020 yılı içerisinde yaşanan global gişe kaybının $30 milyarı aşkın bir seviyede olması bekleniyor. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/2020-yili-icerisinde-yasanan-global-gise-kaybinin-s30-milyari-askin-bir-seviyede-olmasi-bekleniyor--3009
  • Box Office Türkiye (2020e). Box Office Türkiye: Covid-19 salgını tehdidinin gölgesinde son 9 yılın en düşük seyircili hafta sonu geride kaldı. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/box-office-turkiye-covid-19-salgini-tehdidinin-golgesinde-son-9-yilin-en-dusuk-seyircili-hafta-sonu-geride-kaldi--2535
  • Box Office Türkiye (2020f ). Sinema salonları vs. online mecralar: Doğrudan ev sinemasına gelen Trolls World Tour, birçok rekorun yeni sahibi oldu. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/sinema-salonlari-vs-online-mecralar-dogrudan-ev-sinemasina-gelen-trolls-world-tour-bircok-rekorun-yeni-sahibi-oldu--2571
  • Box Office Türkiye (2020g). Tüm yıl karşılaştırması. Retrieved from boxofficeturkiye.com/yillik
  • Casetti, F. (2011). Sinemasal deneyim. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, (Defne Kırmızı, Trans.). 2(2), 81-93.Cinemaximum (2020). Hakkımızda. Retrieved from https://www.cinemaximum.com.tr/hakkimizda
  • Çam, A., Yüksel, İ. Ş. (2020). Türkiye sinema mekânları, seyir ve seyirci araştırmaları bibliyografyası: Yaklaşımlar, kaynaklar ve yöntemler. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 18(36), 593-632.
  • de Sá Machado Jr, C. (2020). Memory and identity of experiences at the movie theatre: Narratives about social life at the Cine Theatro Capitólio (Porto Alegre, Brazil). Revista Brasileira de Historia & Ciências Sociais, 12(24), 477-488.
  • Dünya Gazetesi (2020, July 4). Pandemide e-ticaret %159 artış gösterdi! Retrieved from https://www.dunya.com/ekonomi/pandemide-e-ticaret-159-artis-gosterdi-haberi-474318
  • Erkılıç, H. (2009). Düş şatolarından çoklu salonlara değişen seyir kültürü ve sinema. Kebikeç, 27, 143-162.
  • Habertürk Gazetesi (2019, April 4). Patlamış mısır krizi derin darbe etkisi yarattı. Retrieved from https://www.haberturk.com/patlamis-misir-krizi-derin-darbe-etkisi-yaratti-2429194
  • Kim, I. K. (2020). The impact of social distancing on box-office revenue: Evidence from the Covid-19 pandemic. Quantitative Marketing and Economics, 19, 93-125. https://doi.org/10.1007/s11129-020-09230-x
  • Korver, S. G., Keskin, S. (2019). Digizalized marketing communications and transmedial narattion synegergies of digitalized movie theaters: Analyses of cinemaximum Facebook account. 6.Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı Kitabı, 1656-1664, İstanbul, Turkey: YTÜ Matbası.
  • Kuburlu, C. (2016, April 5). Güney Koreli CJ CGV, Mars Cinema’yı 800 milyon dolara aldı. Retrieved from https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/guney-koreli-cj-cgv-mars-cinemayi-800-milyon-dolara-aldi-40081235#:~:text=15%20y%C4%B1l%20%C3%B6nce%20Mendere%20s%20%20Utku,ve%20%20Esas%20Holding%20de%20bulunuyor
  • Kutluca, T., Birgin, O., Gündüz, S. (2018). Türk bilgisayar ve matematik eğitimi dergisi’nde yayımlanmış makalelerin içerik analizi bağlamında değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 390-412.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020, December 5). Türkiye, film dağıtımı, gişe Verileri. Retrieved from https://sinema.ktb.gov.tr/TR-144746/gise-verileri.html
  • Ma, S., Kim, D. D., Cohen, J. T., Neumann, P. J. (2020). Measuring “fearonomic effects” in valuing therapies: An application to Covid-19 in China. Value in Health, 23(11), 1405-1408.
  • Milliyet Gazetesi (2020, November 23). Türkiye’de ilk koronavirüs vakası ne zaman ortaya çıktı? Dünyada ilk korona vakası tarihi. Retrieved from https://www.milliyet.com.tr/gundem/turkiyede-ilk-koronavirus-vakasi-ne-zaman-ortaya-cikti-dunyada-ilk-korona-vakasi-tarihi-6360948
  • Nielsen (2020, June 16). Covid-19: Tracking the impact on media consumption. Retrieved from https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/covid-19-tracking-the-impact-on-media-consumption/
  • Öz, Ö., Özkaracalar, K. (2020). 1970’ten günümüze Türkiye genelinde ve İstanbul’da film gösteriminin tarihsel ekonomik coğrafyası: Genel görünüm. Kurgu, 28(1), 1-16.
  • Özdurak, C. (2020). Birleşme ve devralmalar sonrasında Türkiye sinema sektöründeki oligopolistik yapı. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 1-17.
  • Resmi Gazete (2019, January 30). Sinema filmleri, kanun, sinema filmlerinin değerlendirilmesi ve sınıflandırılması ile desteklenmesi hakkında kanun’da değişiklik yapılmasına dair kanun. Retrieved from https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/01/20190130-7.htm
  • Sabah Gazetesi (2009, January 29). Cem Yılmaz’ı kızdırdı! Sinema salonlarındaki ‘patlamış mısır’ krizi boyut değiştirdi. Retrieved from https://www.sabah.com.tr/magazin/2019/01/29/cem-yilmazi-kizdirdi-sinema-salonlarindaki-patlamis-misir-krizi-boyut-degistirdi
  • TDK – Türk Dil Kurumu Sözlükleri (2020). Nostalji. Retrieved from sozluk.gov.tr
  • TÜİK - Türkiye İstatistik Kurumu (2020, June 16). Sinema ve tiyatro istatistikleri 2019. Retrieved from https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sinema-ve-Tiyatro-Istatistikleri-2019-33622
  • Tüzün, S. (2013). Multipleks sinema salonları ve Türkiye örneğinde sinema sektöründe değişen güç dengeleri. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 4(1), 85-115.
  • We Are Social (2020). Digital use around the world in july 2020. Retrieved from https://wearesocial.com/blog/2020/07/digital-use-around-the-world-in-july-2020
  • Weinberg, CB., Otten, C., Orbach, B., McKenzie, J., Gil, R., Chisholm, DC., Basuroy, S. (2021). Technological change and managerial challenges in the movie theater industry. Journal of Cultural Economics, 45(2), 239-262.
  • Yıldırım, A., Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara, Turkey: Seçkin Yayınları.
  • Yurtseven, Ç. (2020). Enlargement and transformation of the movie theater industry in Turkey. Economics & Sociology, 13(2), 110-122.

Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz

Yıl 2021, Sayı: 60, 241 - 280, 16.07.2021

Öz

Araştırmada küresel salgın döneminde sinema salonlarının sosyal medyayı nasıl kullandığı, Cinemaximum sinema salonları ve Twitter örneği üzerinden incelenmiştir. Cinemaximum’un ele alınmasının nedeni Türkiye’deki en büyük sinema zinciri olması ve sosyal medyada en fazla takipçiye sahip sinema salonu olmasıdır. Araştırmada Cinemaximum’un Twitter hesabında 1 Ocak-15 Aralık 2020 tarihleri arasında paylaştığı 1006 tweet, betimsel analiz yöntemi ve içerik analizi tekniğinden faydalanılarak incelenmiştir. Çalışma sonucunda Cinemaximum Twitter hesabının, küresel salgın döneminde ihtiyaçlar doğrultusunda aktif bir şekilde kullanıldığı görülmüştür. 16 Mart tarihinden önce yapılan paylaşımlarla, sonra yapılan paylaşımlar arasında farklılıklar tespit edilmiştir. Tweet’lerde tespit edilen konu kodları, araştırmada 16 farklı kategori altında sınıflandırılmıştır. Sinemaların açık olduğu dönemlerde ‘Filmler’ (Film gösterim programı ve gösterimi yapılacak filmler hakkında bilgi), kapalı olduğu dönemlerde ‘Eğlence’ (Yarışmalar, oyunlar, sorular, bilmeceler, katılım sağlama amaçlı mesajlar, mizah, ilginç bilgiler), sinema salonlarını yeniden açılma hazırlıklarının yapıldığı Temmuz ayında ise ‘Sinemaları yeniden açma hazırlıkları’ kategorisinde sınıflandırılan konuların, tweet’lerde en sık kullanılan konular olduğu görülmüştür. Genel olarak değerlendirildiğinde paylaşılan tweet’lerin, sinemaların açık olduğu dönemde ve sinemaların yeniden açılma hazırlıklarının yapıldığı Temmuz ayında öncelikle pazarlama çalışmaları kapsamında ‘reklam ve tanıtım’ amaçlı; sinemaların kapalı olduğu dönemde ‘Halkla İlişkiler’ amaçlı olarak hazırlandığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Akbulut, H. (2014). Sinemaya gitmek ve seyir: Bir sözlü tarih çalışması. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(2), 1-16.
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden dijital medyaya: Film izleme deneyiminin değişimi üzerine bir araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(32), 5075-5110.
  • Aydın, N. (2020, December 12). Dünya genelinde Kovid-19’dan ölenlerin sayısı 1,6 milyonu geçti. Retrieved from https://www.aa.com.tr/tr/dunya/dunya-genelinde-kovid-19dan-olenlerin-sayisi-1-6-milyonu-gecti/2074381
  • Bali, S., Stewart, K. A., Pate, M. A. (2016). Long shadow of fear in an epidemic: Fearonomic effects of Ebola on the private sector in Nigeria. BMJ Global Health, 1(3), 1-14.
  • Baykal, K. C. (2020). 5224 Sayılı Sinema Kanunu’nda yapılan son değişiklikler ve yeni denetim sistemi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020(51), 101-118.
  • Box Office Türkiye (2020a). 2020 yılındaki tüm filmler. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/yillik/2020/tum-filmler
  • Box Office Türkiye (2020b). Dünyanın en büyük sinema zincirlerinden AMC, Universal filmlerini sinemalarında göstermeyeceğini açıkladı. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/dunyanin-en-buyuk-sinema-zincirlerinden-amc-universal-filmlerini-sinemalarinda-gostermeyecegini-acikladi--2590
  • Box Office Türkiye (2020c). Türkiye’nin en büyük sinema zinciri Cinemaximum, salonlarını 7 Ağustos’ta açıyor. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/turkiye-nin-en-buyuk-sinema-zinciri-cinemaximum-salonlarini-7-agustos-ta-aciyor--2741
  • Box Office Türkiye (2020d). 2020 yılı içerisinde yaşanan global gişe kaybının $30 milyarı aşkın bir seviyede olması bekleniyor. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/2020-yili-icerisinde-yasanan-global-gise-kaybinin-s30-milyari-askin-bir-seviyede-olmasi-bekleniyor--3009
  • Box Office Türkiye (2020e). Box Office Türkiye: Covid-19 salgını tehdidinin gölgesinde son 9 yılın en düşük seyircili hafta sonu geride kaldı. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/box-office-turkiye-covid-19-salgini-tehdidinin-golgesinde-son-9-yilin-en-dusuk-seyircili-hafta-sonu-geride-kaldi--2535
  • Box Office Türkiye (2020f ). Sinema salonları vs. online mecralar: Doğrudan ev sinemasına gelen Trolls World Tour, birçok rekorun yeni sahibi oldu. Retrieved from https://boxofficeturkiye.com/haber/sinema-salonlari-vs-online-mecralar-dogrudan-ev-sinemasina-gelen-trolls-world-tour-bircok-rekorun-yeni-sahibi-oldu--2571
  • Box Office Türkiye (2020g). Tüm yıl karşılaştırması. Retrieved from boxofficeturkiye.com/yillik
  • Casetti, F. (2011). Sinemasal deneyim. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, (Defne Kırmızı, Trans.). 2(2), 81-93.Cinemaximum (2020). Hakkımızda. Retrieved from https://www.cinemaximum.com.tr/hakkimizda
  • Çam, A., Yüksel, İ. Ş. (2020). Türkiye sinema mekânları, seyir ve seyirci araştırmaları bibliyografyası: Yaklaşımlar, kaynaklar ve yöntemler. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 18(36), 593-632.
  • de Sá Machado Jr, C. (2020). Memory and identity of experiences at the movie theatre: Narratives about social life at the Cine Theatro Capitólio (Porto Alegre, Brazil). Revista Brasileira de Historia & Ciências Sociais, 12(24), 477-488.
  • Dünya Gazetesi (2020, July 4). Pandemide e-ticaret %159 artış gösterdi! Retrieved from https://www.dunya.com/ekonomi/pandemide-e-ticaret-159-artis-gosterdi-haberi-474318
  • Erkılıç, H. (2009). Düş şatolarından çoklu salonlara değişen seyir kültürü ve sinema. Kebikeç, 27, 143-162.
  • Habertürk Gazetesi (2019, April 4). Patlamış mısır krizi derin darbe etkisi yarattı. Retrieved from https://www.haberturk.com/patlamis-misir-krizi-derin-darbe-etkisi-yaratti-2429194
  • Kim, I. K. (2020). The impact of social distancing on box-office revenue: Evidence from the Covid-19 pandemic. Quantitative Marketing and Economics, 19, 93-125. https://doi.org/10.1007/s11129-020-09230-x
  • Korver, S. G., Keskin, S. (2019). Digizalized marketing communications and transmedial narattion synegergies of digitalized movie theaters: Analyses of cinemaximum Facebook account. 6.Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı Kitabı, 1656-1664, İstanbul, Turkey: YTÜ Matbası.
  • Kuburlu, C. (2016, April 5). Güney Koreli CJ CGV, Mars Cinema’yı 800 milyon dolara aldı. Retrieved from https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/guney-koreli-cj-cgv-mars-cinemayi-800-milyon-dolara-aldi-40081235#:~:text=15%20y%C4%B1l%20%C3%B6nce%20Mendere%20s%20%20Utku,ve%20%20Esas%20Holding%20de%20bulunuyor
  • Kutluca, T., Birgin, O., Gündüz, S. (2018). Türk bilgisayar ve matematik eğitimi dergisi’nde yayımlanmış makalelerin içerik analizi bağlamında değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 390-412.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020, December 5). Türkiye, film dağıtımı, gişe Verileri. Retrieved from https://sinema.ktb.gov.tr/TR-144746/gise-verileri.html
  • Ma, S., Kim, D. D., Cohen, J. T., Neumann, P. J. (2020). Measuring “fearonomic effects” in valuing therapies: An application to Covid-19 in China. Value in Health, 23(11), 1405-1408.
  • Milliyet Gazetesi (2020, November 23). Türkiye’de ilk koronavirüs vakası ne zaman ortaya çıktı? Dünyada ilk korona vakası tarihi. Retrieved from https://www.milliyet.com.tr/gundem/turkiyede-ilk-koronavirus-vakasi-ne-zaman-ortaya-cikti-dunyada-ilk-korona-vakasi-tarihi-6360948
  • Nielsen (2020, June 16). Covid-19: Tracking the impact on media consumption. Retrieved from https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/covid-19-tracking-the-impact-on-media-consumption/
  • Öz, Ö., Özkaracalar, K. (2020). 1970’ten günümüze Türkiye genelinde ve İstanbul’da film gösteriminin tarihsel ekonomik coğrafyası: Genel görünüm. Kurgu, 28(1), 1-16.
  • Özdurak, C. (2020). Birleşme ve devralmalar sonrasında Türkiye sinema sektöründeki oligopolistik yapı. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 1-17.
  • Resmi Gazete (2019, January 30). Sinema filmleri, kanun, sinema filmlerinin değerlendirilmesi ve sınıflandırılması ile desteklenmesi hakkında kanun’da değişiklik yapılmasına dair kanun. Retrieved from https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/01/20190130-7.htm
  • Sabah Gazetesi (2009, January 29). Cem Yılmaz’ı kızdırdı! Sinema salonlarındaki ‘patlamış mısır’ krizi boyut değiştirdi. Retrieved from https://www.sabah.com.tr/magazin/2019/01/29/cem-yilmazi-kizdirdi-sinema-salonlarindaki-patlamis-misir-krizi-boyut-degistirdi
  • TDK – Türk Dil Kurumu Sözlükleri (2020). Nostalji. Retrieved from sozluk.gov.tr
  • TÜİK - Türkiye İstatistik Kurumu (2020, June 16). Sinema ve tiyatro istatistikleri 2019. Retrieved from https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sinema-ve-Tiyatro-Istatistikleri-2019-33622
  • Tüzün, S. (2013). Multipleks sinema salonları ve Türkiye örneğinde sinema sektöründe değişen güç dengeleri. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 4(1), 85-115.
  • We Are Social (2020). Digital use around the world in july 2020. Retrieved from https://wearesocial.com/blog/2020/07/digital-use-around-the-world-in-july-2020
  • Weinberg, CB., Otten, C., Orbach, B., McKenzie, J., Gil, R., Chisholm, DC., Basuroy, S. (2021). Technological change and managerial challenges in the movie theater industry. Journal of Cultural Economics, 45(2), 239-262.
  • Yıldırım, A., Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara, Turkey: Seçkin Yayınları.
  • Yurtseven, Ç. (2020). Enlargement and transformation of the movie theater industry in Turkey. Economics & Sociology, 13(2), 110-122.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özgü Yolcu 0000-0003-4312-6511

Yayımlanma Tarihi 16 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Yolcu, Ö. (2021). Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences(60), 241-280.
AMA Yolcu Ö. Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. Temmuz 2021;(60):241-280.
Chicago Yolcu, Özgü. “Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz”. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, sy. 60 (Temmuz 2021): 241-80.
EndNote Yolcu Ö (01 Temmuz 2021) Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences 60 241–280.
IEEE Ö. Yolcu, “Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz”, Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, sy. 60, ss. 241–280, Temmuz 2021.
ISNAD Yolcu, Özgü. “Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz”. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences 60 (Temmuz 2021), 241-280.
JAMA Yolcu Ö. Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. 2021;:241–280.
MLA Yolcu, Özgü. “Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz”. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, sy. 60, 2021, ss. 241-80.
Vancouver Yolcu Ö. Covid-19 Küresel Salgın Döneminde Cinemaximum Sinema Salonlarının Twitter Kullanımı Üzerine Betimsel Bir Analiz. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. 2021(60):241-80.