Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim öğrencilerinin
öğrenme stillerini ve okudukları programa yönelik doyum düzeylerini
belirleyerek öğrenme stili ve doyum düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Uzaktan
Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’ndeki lisans tamamlama programlarına
kayıtlı 155 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın amacı kapsamında öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek
için “Kolb’un Öğrenme Stilleri Envanteri III”, öğrencilerin doyum düzeylerini
belirlemek için ise “İnternet Temelli Uzaktan Eğitimde Öğrenci Doyum Ölçeği”
kullanılmıştır. Veri analizinde betimsel ve kestirimsel analiz yöntemleri
kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre çalışma grubundaki
öğrencilerin büyük çoğunluğu değiştiren öğrenme stiline sahiptir. Öğrencilerin
okudukları programın genel yapı ve işleyişine, etkileşim düzeyine ve yaygın
sorunlarına yönelik doyum düzeylerinin genellikle orta seviyede olduğu, bu
düzeyin programın yapı ve işleyişi ile etkileşim boyutunda programlara göre
farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme
stillerine göre okudukları programa ilişkin doyum düzeylerinin ise
farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
The aim of this study is to investigate the
learning styles and the satisfaction levels of the distance education students
and to analyze the relation between the learning styles and the satisfaction
levels. Survey method that is one of the quantitative research methods was used
in the present study. The participants of the study included 155 students
enrolled online bachelor completion degree programs at Ataturk University
Distance Education Application and Research Centre. “Kolb Learning Style
Inventory Test III” was used in order to examine the learning styles of the
distance education students and “Internet-Based Distance Education Student
Satisfaction Scale” was used to examine the satisfaction levels of the distance
education students. Descriptive and inferential statistics were used in the
data analysis. According to the results of this study, the majority of
participants have diverging learning style. The students’ overall level of
satisfaction with the programs about the interactions, the structure of the
program and process of it, and the general problems was moderate. These
satisfaction levels differ according to the programs in terms of the
satisfaction with the structure and the process of the program, and the
satisfaction with the interactions. And it was revealed that, the satisfaction
levels of the distance education students with the program that they study do
not differentiate according to their learning styles.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved