Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin sosyal medyayı nasıl ve
niçin kullandıklarını analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada
kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik ve kullanılar ve doyumlar kuramı
kullanılmıştır. Çalışma, nitel bir araştırma olarak tasarlanmış olup, otuz iki
sosyal medya kullanıcısıyla yarı-yapılandırılmış görüşmelerle tamamlanmıştır.
Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Kullanıcı
tarafından oluşturulmuş içerik ile ilgili bulgular; katılımcıların sosyal
medyayı bilgi tüketme, kendini gerçekleştirme amaçlı içerik yaratma ile
beğeniler ve yorumlar vasıtasıyla sosyal etkileşime geçme şeklinde
kullandıklarını göstermiştir. Kullanım ve doyumlar ile ilgili bulgularda;
tüketiciler için altı, işletmeler için beş farklı kullanım ve doyum elde
edildiği görülmüştür.
Sosyal Medya Kullanıcı Tarafından Oluşturulmuş İçerik Kullanımlar Ve Doyumlar Kuramı Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Nitel Araştırma
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 1 |