Her başarının temelinde iletişim bulunmaktadır. İnsanların
karşılıklı iş birliği içinde çalışabilmesi birbirleri ile iletişim kurmasına
bağlıdır. Örgütteki iletişim, resmi ve gayri resmi iletişim olmak üzere ikiye
ayrılır. Bu çalışmanın amacı; çalışanların kurduğu gayri resmi iletişimin
örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Literatürde resmi
iletişimin yetersizliğinin örgütsel bağlılığı olumsuz yönde etkilediğine dair
araştırmalar mevcuttur. Ancak gayri resmi iletişimin örgütsel bağlılığı nasıl
etkilediğine dair bir araştırmaya rastlanmamıştır. Araştırma kapsamında gayri resmi
iletişim durumunu tespit etmek maksadıyla çalışanların örgütün farklı
kademelerinde çalışan ve kendilerine göre üst, as ve eşit seviyede olan diğer çalışanlarla
ve aynı örgütre çalışmayan ama iş gereği iletişimde olan kişilerle iş tanımı
dışında sosyal amaçlı görüşüp görüşmediği sorulmuştur. Ayrıca gayri resmi
iletişimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin çalışılan sektör ve departmana
göre anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Kamuda ve özel
sektörde çalışan 405 kişiden toplanan verilerin analizi neticesinde; gayri
resmi iletişimin örgütsel bağlılığı olumlu etkilediği ve bu etkinin çalışılan departman
ve sektöre göre farklılaştırmadığı sonucuna varılmıştır.
Communication is at the heart of every success. The
ability of people to work in mutual cooperation depends on communicating with
each other. Communication in the organization is classified formal and informal
communication. The purpose of this study is to investigate the influence of
informal communication between organizational hierarchies on organizational
commitment. There are researches in the literature that the inadequacy of
formal communication has an adverse effect on organizational commitment.
However, no research has been found on how informal communication has affected
organizational commitment. Within the scope of the research, in order to
determine the status of informal communication; we have asked employees whether
they have been in communication with other employees including their
subordinates, supervisors and equivalence both in and out of organization. In addition,
it has been investigated whether this situation is meaningful in terms of
sectors and departments. The data were collected from 405 people working in
public and private sectors. As a result of the research; informal communication
influenced organizational commitment, and this situation did not differ between
departments and sectors.
Communication Organizational Commitment Informal Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |