BibTex RIS Kaynak Göster

A TRIP OVER PRECONSCIOUSNESS TO POSTCONSCIOUSNESS: A MIXED RESEARCH ON UNIVERSITY STUDENTS TO ACQUIRE READING HABITS

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 47, 171 - 190, 01.03.2013

Öz

The objective of the study is to determine the effects of preconscious messages on university students¬' reading habits and to encourage the reading realization of applications.
The main question of the research is the use of preconscious messages correctly on reading habit of individuals pose to create a positive attitude or not. The mixed research method and triangulation model were used. The students of Abant İzzet Baysal University, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Business are the main mass. Sampling technique suitable for the purpose was used.
Key words: Preconscious, attitudes, habit of reading, mixed research

Kaynakça

  • AKSAÇLIOĞLU, G.A. ve YILMAZ, B. (2007), Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1), 3–28. ARSLAN, Y. ÇELİK, Z. ve ÇELİK, E. (2009), Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 26, 113-1

BİLİNÇ ÖNCESİNDEN BİLİNÇ SONRASINA YOLCULUK: OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRILMASINA DÖNÜK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE KARMA BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 47, 171 - 190, 01.03.2013

Öz

Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesinde, bilinç öncesi mesajların etkisinin belirlenmesi ve okumaya özendirilmelerinde olası uygulamaların hayata geçirilmesidir.
Çalışmayı başlatan temel araştırma sorusu; bilinç öncesi mesajların doğru şekilde kullanılması ile bireylerin okuma alışkanlıkları üzerinde olumlu tutum oluşturup oluşturmayacağıdır. Araştırmada karma araştırma yöntemi ve çeşitleme modelinden yararlanılmıştır. Çalışmanın ana kütlesini, Abant İzzet Baysal Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü öğrencileri oluşturmuş ve amaca uygun örneklem tekniği kullanılmıştır.
Anahtar kelimeler: Bilinç öncesi, tutumlar, okuma alışkanlığı, karma araştırma

Kaynakça

  • AKSAÇLIOĞLU, G.A. ve YILMAZ, B. (2007), Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1), 3–28. ARSLAN, Y. ÇELİK, Z. ve ÇELİK, E. (2009), Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 26, 113-1
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Nurtaniş Velioğlu Bu kişi benim

Süreyya Karsu Bu kişi benim

Sertaç Çifci Bu kişi benim

Pınar Ayranci Işıkhan Bu kişi benim

Meftune Özbakir Umut

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Velioğlu, M. N., Karsu, S., Çifci, S., Işıkhan, P. A., vd. (2013). BİLİNÇ ÖNCESİNDEN BİLİNÇ SONRASINA YOLCULUK: OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRILMASINA DÖNÜK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE KARMA BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(47), 171-190.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.