Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GERÇEK ZAMANLI PAZARLAMANIN MARKALAR ÜZERİNDEKİ ROLÜ: “GAME OF THRONES” ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 80 - 107, 14.04.2020

Öz

21. yüzyıl, insanlığın teknoloji bakımından en büyük adımları attığı, teknoloji kullanımının tabana yayıldığı bir yüzyıl olmuştur. Ülkeler ve bloklar arası mücadelenin yaşandığı dönemde geliştirilen iletişim teknolojileri, zaman içerisinde tüm insanlığın kullanımına sunulmuş, böylelikle insanlar ve kurumlar arası mesafeler kısalmış, gezegenimiz küresel bir köy hüviyeti kazanmıştır. Artık birçok teknolojik yenilik, insanların marka ve ürünlerle iletişimini kolaylaştırmak adına yapılmaya başlamıştır.

Günümüzde milyarlarca kullanıcıya sahip olan sosyal medya mecralarının tüketici lehine günden güne gelişmesi ve onların hayatında giderek daha çok yer kaplamasıyla içerik üretiminin önemi artmış, üretici ve hizmet sağlayıcılar benzerlerinden ayrılıp öne çıkmanın yollarını aramaya başlamışlardır. Bu kapsamda, dijital pazarlama stratejilerinden biri olan gerçek zamanlı pazarlama, hedef kitleye ulaşabilmekte daha niş bir yöntem olarak fark edilmiş, ürün ya da hizmeti gündemle bağdaştıran içeriklerle tüketici ilgisinin anlık olarak çekilmesine fırsat sağlamıştır. Üstelik markalar, sosyal medya hedeflemeleri sayesinde ürettikleri gerçek zamanlı içerikleri, ürün ya da hizmetleriyle ilgili en doğru hedef kitleye ulaştırmışlardır.
Literatüre bakıldığında gerçek zamanlı pazarlama ve oluşturulan içerikler konusunda detaylı kaynaklar oldukça az sayıdadır. Bu çalışmada, markaların Twitter mecrası ile tüketicilerle kurdukları iletişimler üzerinde durulmuş, gerçek zamanlı pazarlamanın markalar üzerindeki rolü Game of Thrones dizisi üzerinden incelenmiş ve markaların gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarının etkileşim oranları karşılaştırılmıştır.

Kaynakça

  • Bazarcı, S. (2017). Dijital Çağda Yeni Bir Pazarlama Yaklaşımı Olarak Gerçek Zamanlı Pazarlama: Türkiye’de Markaların Sosyal Medya Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi: İzmir Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Clow, K.E. ve Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel.
  • Comu, T. ve Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlemesi. Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. (der: M. Binark). İstanbul: Ayrıntı Yayınları, ss. 26-87.
  • Dunne, P.M., Lusch, R.F., Carver, J.R. (2014), Retailing. 8th ed. Mason, OH: South-Western Cengage Learning.
  • Eralp, M.Ü. (2018). Sosyal Medyada Gerçek Zamanlı Pazarlamanın Rolü: Hızlı Tüketim Markalarının Twitter Paylaşımları Üzerine İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi: İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergen, Y. (2018). Gündem Belirleme Kuramı Bağlamında Yeni Medya Twitter Gündemi Hakkında Karşılaştırmalı Bir Analiz. Yayımlanmamış Makale: İstanbul Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Garner, R.(2013). Seacrh and Social: The Definitive Guide to Real-Time Content Marketing, USA: John WileySons.
  • GolinHarris. (2013), Research: The Impact of Real-Time Marketing, Available from: http://www.golinharris.com/#!/insights/real-timemarketing-Research, Erişim Tarihi: 28.03.2019.
  • https://blog.unmetric.com/brands-vie-throne-game-social-media-marketing, Erişim Tarihi: 28.05.2019.
  • https://digitalage.com.tr/game-of-thrones-turkiyede-izlenme-rekoru-kirdi/, Erişim Tarihi: 28.05.2019.
  • https://www.axios.com/streamings-cancel-culture-problem-d64333b1-76dc-424d- 926f-483c334d08af.html, Erişim Tarihi: 28.05.2019.
  • https://www.boomsocial.com, Erişim Tarihi: 28.05.2019.
  • https://www.cnbc.com/2019/04/15/game-of-thrones-hits-record-viewership-in-, Erişim Tarihi: 28.05.2019.
  • http://www.digilup.com/blog/2019/04/16/game-of-thronesun-yeni-sezonu- yorumlari-topladi/, Erişim Tarihi: 15.06.2019.
  • www.tdk.gov.tr, Erişim Tarihi: 28.05.2019.
  • https://twitter.com/ArbellaMakarna/status/1117813060872409088, Erişim Tarihi: 15.06.2019.
  • https://twitter.com/Dondurmasever/status/1116991992653844486, Erişim Tarihi:30.05.2019.
  • https://twitter.com/HARIBO_Turkiye/status/1117806003649679362, Erişim Tarihi: 30.05.2019.
  • https://twitter.com/NescafeTR/status/1130204055991668738, Erişim Tarihi: 30.05.2019.
  • https://twitter.com/ozdenudo/status/1123901137088909313, Erişim Tarihi: 30.05.2019
  • https://twitter.com/Oreo/status/1116023034089963520 Erişim Tarihi: 30.05.2019.
  • https://twitter.com/RufflesTurkiye/status/1120229391559217152, Erişim Tarihi: 30.05.2019 .
  • https://twitter.com/RufflesTurkiye/status/1131169636777635840, . Erişim Tarihi: 30.05.2019.
  • Işık, M. (2014). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim Yayınevi
  • Kallier, S.M. (2017). The Influence of Real-time Marketing Campaigns of Retailers on Consumer Purchase Behavior, International Review of Management and Marketing, 7(3), 126-133.
  • Kerns, C. (2014). Trendology: Building An Advantage Through data-Driven Real-Time Marketing, New York: Palgrave MacMillan.
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Selçuk İletişim Dergisi, Sayı 4, Cilt 3, 21-28.
  • Levinson, J.C. ve Horowitz, S. (2011). Yeni Pazarlama Kuralları, Çev. Günseli Aksoy, İstanbul: Optimist Yay.
  • Lieb, R. (2013). Real-Time Marketing: The Agility to Leverage ‘Now’, A Market Definition Report, Altimeter.
  • Macy, B. ve Thompson, T. (2011). The Power of Real-Time Social Media Marketing. New York: Mc Graw Hill.
  • Mutlu, E.(2012). İletişim Sözlüğü, 6. Basım, Ankara: Sofos Yayınları
  • Scott, D. M. (2011). Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler. (Aytül Özer, çev.).İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Scott, D.M. (2010). Real-Time Marketing & PR, New Jersey: John Wiley&Sons.
  • Tekinalp, Ş. ve Uzun, R. (2006). İletişim Araştırma ve Kuramları. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Wayin. (2016), Social Media Marketing in 2016. Planning Campaigns that Incorporate Real-Time Moments, http://www. moodle.liedm.net/pluginfile.php/2070/mod_resource/content/1/Wayin_2016_Planning.pdf., Erişim Tarihi: 30.05.2019.
  • Yılmaz, A. (2018). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Gerçek-Zamanlı Pazarlama:Otomobil Markalarının Geleceğe Dönüş Günü Sosyal Medya Pratikleri. Erciyes İletişim Dergisi, Cilt: 5, Sayı:4, 423-446.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Öymen 0000-0003-3997-5983

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 20 Ocak 2020
Kabul Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öymen, G. (2020). GERÇEK ZAMANLI PAZARLAMANIN MARKALAR ÜZERİNDEKİ ROLÜ: “GAME OF THRONES” ÖRNEĞİ. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(1), 80-107.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.