Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE'DE İNFLUENCER ÇALIŞMALARININ TÜKETİCİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 44 - 66, 14.04.2020

Öz

Tüm dünyada 1990’lı yılların sonlarına doğru global dijitalleşmenin başlayıp gelişmesiyle birlikte geleneksel pazarlama ve geleneksel reklamcılık anlayışlarında büyük değişimler olmuştur. Dijitalleşmenin zirveye ulaştığı bu dönem aynı zamanda markalar arası rekabetin hızla artmasına ve bununla birlikte markaların ‘’tüketiciyi markaya çekmek’’ için yeni yöntemler araştırıp geliştirdiği bir dönem haline gelmiştir. Buna bağlı olarak markalar mecburiyetten dijital döneme ayak uydurmak zorunda kalmışlardır. Bu süreçte tüketicinin duygusal bağ kurduğu yeni nesil kanaat önderleri önemli bir rol oynamaktadır. Bu kişiler etki alanlarıyla kendileri bir marka haline gelince firmalar da sosyal medya üzerinden ürünlerini tanıtmak ve marka bilinirliğini arttırmak için onlarla birlikte hareket edip, hem deneyimsel hem de ağızdan ağıza pazarlama yoluyla, markalarını kısa süre içerisinde milyonlarca kişiye anında ulaştırıp, geleneksel reklama ayrılan pazarlama bütçelerini de düşürerek İnfluencer Marketing (Hatırlı Pazarlama) kavramını oluşturmuşlardır.
Bu çalışmada, Türkiye’deki influencer marketing kavramı, influencer-tüketici arasındaki duygusal bağ, influencer marketing’in geleceği ve bu yeni nesil reklamcılığın ekonomik boyutu araştırılmıştır. Buna bağlı olarak influencer marketing alanında çalışan beş ajans kurucusuyla nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak konu farklı boyutlarıyla ele alınmıştır.
Araştırmanın sonucunda ise tüketicilerin satın alma davranışına geçerken geleneksel reklamdan etkilendiği günlerin geride kalıp dijital reklamın ön plana çıkmasına ve bu marka elçilerinin gelecekte önemli bir pazarlama aracı olacağına ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

İstanbul Ticaret Üniversitesi

Teşekkür

İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı, Doç. Dr. Gülay Öztürk'e katkılarından dolayı teşekkürler.

Kaynakça

  • Gülay Öztürk
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Jülide Kır 0000-0001-5164-0364

Gülay Öztürk 0000-0002-7090-8044

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2020
Kabul Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kır, J., & Öztürk, G. (2020). TÜRKİYE’DE İNFLUENCER ÇALIŞMALARININ TÜKETİCİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(1), 44-66.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.