The way for SMEs, which are extremely important for national economies, to effectively deliver the goods and services they produce to their target audiences depends on their effective execution of marketing communication activities. The choice of promotion mix elements, which is one of the most important elements of marketing communication studies, also closely affects the success of the work of SMEs. In this direction, the promotional mix elements used by 254 SMEs operating in Düzce province in their marketing communication studies were examined. The data were obtained by the survey method. The levels of using traditional and digital promotion mix elements of SMEs were analyzed. As a result of the research, it was concluded that SMEs mostly benefit from advertisements as a marketing communication tool, they do not have any marketing communication unit, the primary purpose of advertising activities is to promote their businesses, and they mostly prefer social media as an advertising medium.
Marketing communication traditional promotion digital promotion SME
Ülke ekonomileri için son derece önemli olan KOBİ’lerin ürettikleri mal ve hizmetleri hedef kitlelerine etkin bir biçimde ulaştırabilmelerinin yolu pazarlama iletişimi çalışmalarını etkin yürütmelerine bağlıdır. Pazarlama iletişimi çalışmaların da kullanılan tutundurma karması elemanlarının seçimi ise yine KOBİ’lerin çalışmalarının başarısını yakından etkilemektedir. Bu doğrultuda Düzce ilinde faaliyet gösteren 254 KOBİ’nin pazarlama iletişim çalışmalarında yararlandıkları tutundurma karması elemanları incelemeye alınmıştır. Veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. KOBİ’lerin geleneksel ve dijital tutundurma karması elemanlarını kullanma düzeyleri analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda KOBİ’lerin pazarlama iletişim aracı olarak en fazla reklamlardan yararlandıkları, bünyelerinde herhangi bir pazarlama iletişimi birimin bulunmadığı, reklam çalışmalarının öncelikli amacının işletmelerinin tanıtımını yapmak olduğu ve reklam mecrası olarak en fazla sosyal medyayı tercih ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Pazarlama iletişimi geleneksel tutundurma dijital tutundurma KOBİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
InTraders Uluslararası Ticaret Akademik Dergisi
Editör Kurulu
Prof. Dr. Adriana BURLEA-SCHIOPOIU, University of Craiova, Romania
Prof. Dr. Tulus Suryanto, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung, Indonesia
Assoc. Prof. Dr., Liza ALILI SULEJMANI, International Balkan University, Macedonia
PhD Faculty Member, Ali YILDIZ, Muğla Sıtkı Koçman University, Türkiye
Dr. Instructor Sobia HASSAN, Lahore College For Women University, Pakistan
intradersorg@gmail.com
InTraders International Trade Academic Journal isimli yazarın InTraders International Trade Academic Journal başlıklı eseri bu Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.