BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM

Yıl 2007, Sayı: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 16.01.2012

Öz

Bugünün sermayesi bilgidir. Bilgi, toplumsal gelişim açısından bakıldığında, insanoğlunun tarım toplumundan sanayi toplumuna, oradan da hizmet sektörünün güçlendiği bilgi toplumuna doğru yol almasını sağlayan önemli bir unsurdur. Bilgiye sahip olmak kadar bilgiyi doğru kullanmak da ister insan ister örgüt için olsun başarıyı beraberinde getirdiğinden, iletişim teknolojileri bilginin şekillendirilerek aktarılmasında hayati rol oynamaktadırlar. Bilgi iletişim teknolojilerinin, küreselleşen ve aynı hızla yerelleşen dünyamızda gerek politik ve ekonomik gerekse sosyal ve kültürel değişimi hızlandırmasıyla bireyler ve gruplar etkinleşmekte, örgütler de hem iç hem de dış çevreleri ile bütünleşme çabası içine girmektedirler.

Yeni Ekonomide bilgi iletişim teknolojilerinin örgütsel iletişim üzerindeki etkisinin kısaca ortaya konulmaya çalışıldığı bu yazıda öncelikle yeni ekonominin bizim için neyi ifade ettiği, örgütte ve örgütün çevre ile ilişkisinde ne gibi bir değişime sebep olduğu aktarılmaktadır. Örgütün çevre ile etkileşiminde karşımıza çıkan e-iş, e-pazarlama gibi kavramlara kısaca değinildikten sonra, medya ve mesajın yaşadığı değişimin ışığında pazarlama iletişimi öğelerinin bilgi iletişim teknolojilerini nasıl kullandığı ve bu teknolojileri kullanırken nasıl dönüşüme uğradıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Görülmektedir ki, gün geçtikçe zorlaşan bu sıkı rekabet ortamında gelecekte de ayakta kalabilmek için örgütler, faaliyetlerinin can damarını oluşturan 'iletişim' alanında bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanmak zorundadırlar.
Anahtar kelimeler: Bilgi iletişim teknolojileri (BİT), örgütsel iletişim, e-pazarlama

Abstract: International Communication Technologies and Corporate Communication
Knowledge is today's capital. From the point of view of social development, knowledge is the most important factor that makes human being progresses from agricultural society to industrial society, and from there to knowledge society in which the service sector gets strong. For people and for corporations, having knowledge and using this knowledge correctly, bring about the success. Information and Communication Technologies (ICTs) accelerate the political, economic, social and cultural change in our globalizing and localizing world. People and groups are getting active and the corporations are trying to maintain their integration with internal and external environment.

This paper is generally about the impact of ICTs on the corporate communication in the new economy. First, it is mentioned what the new economy is and what kind of change has become in the organization and in the relation between corporation and it's environment. After the concepts as e-business, e-marketing, considering the change of the media and the message, it is mentioned how the marketing communication mix uses the ITCs and how this mix changes using these technologies. It seems that, in these competitive circumstances which are getting hard, the corporations should use the ITCs in the field of communication which is the lifeblood for their activities
.Key words: Information communication technologies (ICTs), corporate communication, e-marketing

Yıl 2007, Sayı: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 16.01.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihan Aytekin

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Aytekin, N. (2012). BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(28). https://doi.org/10.17064/iüifhd.01817
AMA Aytekin N. BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ocak 2012;(28). doi:10.17064/iüifhd.01817
Chicago Aytekin, Nihan. “BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 28 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.01817.
EndNote Aytekin N (01 Ocak 2012) BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 28
IEEE N. Aytekin, “BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 28, Ocak 2012, doi: 10.17064/iüifhd.01817.
ISNAD Aytekin, Nihan. “BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 28 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.01817.
JAMA Aytekin N. BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.01817.
MLA Aytekin, Nihan. “BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 28, 2012, doi:10.17064/iüifhd.01817.
Vancouver Aytekin N. BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(28).