Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sportif Havacılık İçin Düşük Maliyetli, Kullanışlı Variometre Tasarımı ve Gerçekleştirimi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 79 - 88, 24.06.2020
https://doi.org/10.30518/jav.732148

Öz

Dünyada sportif havacılığın her geçen gün etkisinin artmasıyla birlikte gelişimini devam ettirmektedir. Bu gelişim ile orantılı olarak branşların teknik ve mühendislik boyutu da ilerlemektedir. Sportif havacılıkta en çok tercih edilen, planör, delta kanat ve yamaç paraşütü branşlarıdır. Bu branşlar, akrobasi, hedef ve mesafe uçuşları gibi farklı disiplinleri içermektedir. Mesafe uçuşu olarak adlandırılan ileri seviye uçuşlarda, kilometrelerce uzaklara herhangi bir itki olmadan doğada bulunan taşıyıcı hava akımları ile seyrüsefer uçuşları gerçekleştirilmektedir. Mesafe uçuşlarında sportif havacılık pilotları bir takım elektronik donanım kullanmak zorundadırlar. Bunlardan en temel olanı variometre adı verilen sesli ve görüntülü olarak pilota düşey eksende, hızını ve irtifasını anlık olarak ileten elektronik cihazdır.
* Sorumlu Yazar/Corresponding Author: Yüksek Lisans Öğrecisi, Emin Tugay KEKEÇ, etugaykekec@gmail.com Alıntı/Citation : Aydın Y., Çay V.V. (2018). Makalenin Ana Başlığı. Journal of Aviation, 2 (1), 10-. DOI: 10.30518/jav.XXXXX
Bu çalışmada sportif havacılıkta kullanılan variometrelerin tasarımı ve maliyetleri ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca basit ve uygun maliyetli bir variometre tasarım ve üretimi gerçekleştirilmiştir. Önerilen model, mesafe uçuşu yapan başlangıç ve orta seviye sportif havacılık pilotları için uygun görülmüştür. Çalışmada üretilen variometre, küçük boyutlu ve kolay kullanım sunan ara yüze sahiptir. Ayrıca bu model, dünyada sınırlı sayıda firmanın yüksek maliyetli olarak ürettiği ürünleri kullanan sportif havacılık pilotları için alternatif bir ürün olması beklenmektedir. Avantajları göz önüne alındığında önerilen modelin, sportif havacılık pilotları için alternatif ve cazip bir model olduğu açıkça görülmektedir. Bütün bu avantajlar ile birlikte, bu çalışmanın sportif havacılık branşları için elektronik donanım üretmek isteyen kişilere bir rehber olması planlanmıştır.

Destekleyen Kurum

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu

Proje Numarası

2017 / 2 döneminde 2241-A

Teşekkür

Bu çalışma için Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu tarafından, 2017 / 2 döneminde 2241-A Sanayi Odaklı Lisans Bitirme Tezi Destekleme Programı neticesinde verilen destekten dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • [1] Forster, G. H., 1955, “Thermal Air Currents And Their Use In Bird-Flight”, British Birds, Cilt 48, Sayı 6, ss. 241-245.
  • [2] Becker, S., 2017, “Experimental Study of Paraglider Aerodynamics”, Yüksek Lisans, Imperial College London, Department of Aeronautics, Endüstri Mühendisliği Bölümü, London.
  • [3] Falquier, R., Lolies, T., 2019, “Longitudinal Flight Mechanics of Paraglider Systems”, KTH Royal Institute of Technology. Department of Aerospace Engineering., SD281X, No 1, 114 28.
  • [4] Pescara, E., Gräser J., 2017, “Introducing a Spatiotemporal Tactile Variometer to Leverage Thermal Updrafts”, Karlsruhe Institute of Technology, Germany, 11–15.
  • [5] Kudlaˇcák, F., 1999, “Variometer with GPS logger”, Institute of Computer Systems and Networks, Slovak University of Technology in Bratislava, Slovakia.
  • [6] Kızıl, Ü., Aksu, S., 2019, “Design of an Arduino based digital psychrometric device”, 1st Int. Congress on Biosystems Engineering 2019, Cilt 24, Sayı 1-8, 2667-7733.
  • [7] Wirz, M., Strohrmann, C., Patscheider, R., Hilti, F., 2011, “Real-time Detection and Recommendation of Thermal Spots by Sensing Collective Behaviors in Paragliding”, Wearable Computing LaboratoryZürich, Switzerland, Cilt 37, Sayı 3, ss. 778-787.
  • [8] Kekeç, E. T., Konar, M., Oktay, T., 2019, “Termal Hava Akımlarının Sabit Kanatlı Hava Araçlarının Uçuş Süresi Ve Menziline Etkisinin İncelenmesi”, Uluslararası Bilim, Teknoloji Ve Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu, Ankara, 476-481, 21-22 Aralık 2019.
  • [9] Samant, S., Babababu, S., 2014, “Portable Oscilloscope using Programmable System on Chip and Nokia 5110 Graphics LCD”, International Journal of Computer Applications, Cilt 107, Sayı 3, 0975 – 8887
  • [10] Clark, P., Volirium P1 Vario Review (First Impressions), https://flybubble.com/blog/volirium-p1-vario-review-first-impressions-phil-clark, [Erişim Tarihi: 31 Ekim 2017]
  • [11] Duran, M., BMP180 basınç sensörü kullanımı, https://www.projehocam.com/bmp180-basinc-sensoru-kullanimi/, [Erişim Tarihi: 13 Ekim 2016]

Realization of Low Cost Useful Variometer Application for Sportive Aviation

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 79 - 88, 24.06.2020
https://doi.org/10.30518/jav.732148

Öz

With the
increasing interest in sports aviation in the world, it continues to develop
day by day. In line with this development, the technical and engineering
aspects of the branches are also expanding. The most preferred branches in
sportive aviation are glider, delta wing and paragliding. These branches
contain different disciplines such as aerobatics, destination and distance
flights. In advanced flights, also known as distance flights, flights are
carried out with carrier air currents in nature without any thrust force to kilometers
away. In aviation flights, sportive aviation pilots must use some electronic
equipment. The most basic of these is the electronic device, called variometer,
that notifies the pilot the vertical axis speed and altitude instantly and
visually. In this study, the design and costs of variometers used in sportive
aviation are tackle. In addition to study, a simple and cost-effective
variometer design and production was also performed. In the designed model, it
has been found suitable for the use of beginner and intermediate level sport
aviation pilots flying distances. The variometer produced in the study has a
small size and easy to use interface. In the meantime, this designed model is
expected to be an alternative product for sportive aviation pilots using the
products produced by a limited number of companies at high cost in the world.
Considering its advantages, it is clearly seen that the model designed is an
alternative and attractive model for sportive aviation pilots. With all these
advantages, this study is planned to be a guide for people who want to produce
electronic equipment for sportive aviation branches.

Proje Numarası

2017 / 2 döneminde 2241-A

Kaynakça

  • [1] Forster, G. H., 1955, “Thermal Air Currents And Their Use In Bird-Flight”, British Birds, Cilt 48, Sayı 6, ss. 241-245.
  • [2] Becker, S., 2017, “Experimental Study of Paraglider Aerodynamics”, Yüksek Lisans, Imperial College London, Department of Aeronautics, Endüstri Mühendisliği Bölümü, London.
  • [3] Falquier, R., Lolies, T., 2019, “Longitudinal Flight Mechanics of Paraglider Systems”, KTH Royal Institute of Technology. Department of Aerospace Engineering., SD281X, No 1, 114 28.
  • [4] Pescara, E., Gräser J., 2017, “Introducing a Spatiotemporal Tactile Variometer to Leverage Thermal Updrafts”, Karlsruhe Institute of Technology, Germany, 11–15.
  • [5] Kudlaˇcák, F., 1999, “Variometer with GPS logger”, Institute of Computer Systems and Networks, Slovak University of Technology in Bratislava, Slovakia.
  • [6] Kızıl, Ü., Aksu, S., 2019, “Design of an Arduino based digital psychrometric device”, 1st Int. Congress on Biosystems Engineering 2019, Cilt 24, Sayı 1-8, 2667-7733.
  • [7] Wirz, M., Strohrmann, C., Patscheider, R., Hilti, F., 2011, “Real-time Detection and Recommendation of Thermal Spots by Sensing Collective Behaviors in Paragliding”, Wearable Computing LaboratoryZürich, Switzerland, Cilt 37, Sayı 3, ss. 778-787.
  • [8] Kekeç, E. T., Konar, M., Oktay, T., 2019, “Termal Hava Akımlarının Sabit Kanatlı Hava Araçlarının Uçuş Süresi Ve Menziline Etkisinin İncelenmesi”, Uluslararası Bilim, Teknoloji Ve Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu, Ankara, 476-481, 21-22 Aralık 2019.
  • [9] Samant, S., Babababu, S., 2014, “Portable Oscilloscope using Programmable System on Chip and Nokia 5110 Graphics LCD”, International Journal of Computer Applications, Cilt 107, Sayı 3, 0975 – 8887
  • [10] Clark, P., Volirium P1 Vario Review (First Impressions), https://flybubble.com/blog/volirium-p1-vario-review-first-impressions-phil-clark, [Erişim Tarihi: 31 Ekim 2017]
  • [11] Duran, M., BMP180 basınç sensörü kullanımı, https://www.projehocam.com/bmp180-basinc-sensoru-kullanimi/, [Erişim Tarihi: 13 Ekim 2016]
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uzay Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emin Tugay Kekeç 0000-0003-1530-996X

Mehmet Konar 0000-0002-9317-1196

Fatma Yıldırım Dalkıran 0000-0001-8663-241X

Proje Numarası 2017 / 2 döneminde 2241-A
Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 5 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 4 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kekeç, E. T., Konar, M., & Yıldırım Dalkıran, F. (2020). Sportif Havacılık İçin Düşük Maliyetli, Kullanışlı Variometre Tasarımı ve Gerçekleştirimi. Journal of Aviation, 4(1), 79-88. https://doi.org/10.30518/jav.732148

Journal of Aviation - JAV 


www.javsci.com - editor@javsci.com


9210This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence