This study was conducted to determine how the initial reading-writing teaching carried out via distance education during the Covid-19 epidemic was evaluated from the eyes of the teachers. Semi-structured interview technique was used in the study designed in phenomenological design, which is one of the qualitative research methods. The sample of the research consisted of a total of 19 form teachers who were determined using the maximum variation sampling method and who taught first graders in different provinces of Turkey. As a data collection tool, an interview form developed by the researchers and given the final form by taking expert opinion was used. The obtained data were subjected to content analysis. As a result of the study, it was found that there was a need for materials specific to the distance education environment during the first grade teaching reading-writing stages and that the form teachers had difficulties in adapting and using their teaching methods, techniques and strategies to suit distance education. Family support played an important role; however, it was determined that some families could not provide the necessary support due to their limited knowledge of the teaching process and their inadequacy in information technologies. In this study, it was concluded that teaching initial reading-writing process conducted with distance education could not attain full efficiency.
uzaktan eğitim Turkish Initial reading writing distance education distance education instructional design
Bu çalışma, Covid-19 salgını döneminde uzaktan eğitimle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik desende tasarlanan çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenen ve Türkiye’nin farklı illerinde birinci sınıfı okutmakta olan toplam 19 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınarak düzenlenen görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda Covid-19 salgını döneminde uzaktan eğitimle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin kırsal bölgelerde yaşayan veya dezavantajlı gruplarda yer alan öğrenciler açısından eğitime erişimde fırsat eşitsizliklerine yol açtığı; ilk okuma yazmanın öğretimi aşamalarında uzaktan eğitim ortamına özgü materyallere ihtiyaç duyulduğu; sınıf öğretmenlerinin okuma yazma öğretimi sürecinde öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini uzaktan eğitime özgü olacak şekilde uyarlayıp kullanmakta zorlandıkları; aile desteğinin önemli bir role sahip olduğu; fakat bazı ailelerin öğretim sürecine yönelik kısıtlı bilgi düzeyleri ve bilişim teknolojileri konusundaki yetersizlikleri sebebiyle gereken desteği veremedikleri belirlenmiştir. Bu araştırmada uzaktan eğitimle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretimi sürecinin tam olarak verime ulaşamadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Türkçe İlk Okuma Yazma uzaktan eğitim aile katılımı ders başarısı öğretim tasarımı öğretim tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Kasım 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |
JIETP'de yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.