Küreselleşen dünyada yükseköğretim geçmişte görülmemiş ölçüde küresel bir etkinlik haline gelerek, uluslararasılaşmıştır. Yaklaşık 30 yıl önce öğrenci değişim programı olarak başlayan, günümüzde 33 ülkeyi kapsar hale gelen Erasmus+ Programı her yaştan öğretmen, stajyer ve gönüllüler için fırsatlar sunan Avrupa Birliği’nin popüler kültür projelerinden biridir. Bugün Avrupa çapında neredeyse 165 000 kişi Erasmus+ gibi sınır ötesi hareketlilik programlarından yararlanmaktadır. Tüm dünyaya hızlı şekilde yayılan Covid-19 salgınından en çok etkilenen alanlardan biri de bu hacmi nedeniyle sınır-ötesi değişim programı olmuştur. Salgın ile mücadele kapsamında seyahat kısıtlamaları ve üniversitelerin online eğitime geçmeleri Erasmus+ Programı’ndan yararlananları önemli ölçüde etkilemiştir. Salgının bu programı nasıl etkilediğine odaklanan çalışma, öncelikle Erasmus+’un ortaya çıkış amacı ve gelişimini ve salgının program üzerindeki etkisini anlatmaktadır. Ardından nitel araştırma yöntemi kullanılarak Kırklareli Üniversitesi’nden 2019-2020 ve 2020-2021 eğitim-öğretim yılında programa gitmeye hak kazanmış katılımcılarla yapılan mülakatlara yer verilmektedir. Konuyla ilgili literatür ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler üzerine inşa edilen bu çalışma salgının Erasmus+ Programı’nı nasıl etkilediğini, Avrupa Komisyonu’nun sınır ötesi hareketlilik sorunlarına nasıl cevap verdiğini ve üniversite personelinin ve öğrencinin konuya yaklaşımını analiz etmektedir. Son olarak Covid-19 sonrası Erasmus+ Programı’nın geleceğine yönelik bazı öneriler de sunmaktadır.
Covid-19 Avrupa Birliği Easmus+ Programı Yükseköğretimde hareketlilik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: COVID-19 Special Issue |