Promotional activities in social media have been increased noticeably after it has become a part of daily life as a result of digitalization. Influencer marketing through photograph and video sharing application Instagram is one of the most popular product promotion tools especially in recent years. In this context, this article aims to make a content analysis regarding influencer marketing in Instagram. 601 posts of two Turkish and two foreign influencers between October-December 2019 have been examined according to 10 criterions. Results showed that more than %64 of high fashion influencers’ posts includes fashion product promotion in line with the sector. Influencers tend to post photographs to do product promotion rather than videos. Influencers promote clothes and foreign brands the most. They also prefer to put the products to forefront. Moreover, it is observed that the influencers tend to prefer distant shots, simplicity in visual density and position products in the center of the shots. Influencers mostly prefer to display products in the form of advertisements in their product promotions and the most promoted brands are listed in the results section of the article.
Influencer Marketing Social Media Sites Social Media Marketing Instagram Fashion Sector
Dijitalleşmenin sonucunda sosyal medyanın insan hayatının bir parçası haline gelmesiyle bu platformlarda yapılan tutundurma faaliyetleri giderek artmıştır. Bu tutundurma biçimlerinden fotoğraf ve video paylaşma uygulaması Instagram üzerinden yapılan fenomen pazarlaması, özellikle son yılların popüler ürün tanıtma araçlarındandır. Bu bağlamda bu makalede Instagram’da fenomen pazarlamasına ilişkin bir içerik analizi yapılması amaçlanmıştır. Moda sektöründe ürün tanıtımı yapan iki Türk ve iki yabancı fenomenin Ekim-Aralık 2019 tarihleri arasındaki 601 paylaşımı belirlenen 10 kritere göre incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre çoğunlukla yüksek moda paylaşımları yapan fenomenlerin paylaşımlarının %64’ten fazlasının faaliyet alanları olan moda sektörüyle uyumlu moda ürün tanıtımı içerdiği belirlenmiştir. Fenomenlerin ürün tanıtımlarını genellikle görsel yani fotoğraf şeklinde yaptığı ve en fazla kıyafet tanıttığı ortaya çıkmıştır. Fenomenlerin en fazla yabancı kökenli marka tanıtımı yaptığı ve tanıtılan ürünün görsel içinde ön planda yer aldığı elde edilen sonuçlardandır. Ayrıca çalışmada fenomenlerin gönderilerinde ağırlıklı olarak uzak çekimleri, görsel yoğunluk açısından sadeliği ve ürünleri merkezde konumlandırmayı tercih ettikleri gözlemlenmiştir. Ürün tanıtımlarında ağırlıklı olarak reklam şeklindeki ürün sergileme biçimini tercih eden fenomenlerin en çok tanıtımını yaptığı 17 marka sonuçlar kısmında listelenmiştir.
Fenomen Pazarlaması Sosyal Medya Siteleri Sosyal Medya Pazarlaması Instagram Moda Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 62 |