Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BOŞ ZAMAN PAZARLAMASI KAPSAMINDAKİ FAALİYETLERE GENEL BİR BAKIŞ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 58 - 71, 16.11.2017

Öz

Amaç:  Sanayi Devrimi ile ülkelerin milli
gelirlerinde meydana gelen artışın kişisel gelirlere yansıması kişilerin;
kültür, spor, eğlence, turizm ve hobiler gibi boş zaman faaliyetleri için
harcadıkları miktarı ve zamanı arttırmıştır. Kişiler, boş zamanlarında
geçirecekleri faaliyetlerin seçiminde özgürdür ve kişilerin, boş zamanlarını
geçirecekleri faaliyetler çok çeşitlidir. Kişiyi, boş zaman faaliyetlerinin
seçimine ikna etme görevi ise yüksek derecede pazarlama becerisi gerektirmektedir.
Bu bağlamda çok sayıda işletme kişilerin boş zamanı ve harcanabilir geliri için
rekabet etmektedir. Buradan hareketle çalışma, pazarlamaya konu olan boş zaman
faaliyetleriyle ilgili genel bir bilgi verme amacı taşımaktadır.

Yöntem:
Çalışma
kapsamında boş zaman pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarak boş zaman
pazarlaması kapsamındaki faaliyetler ile ilgili literatür incelemesi
yapılmıştır.





Bulgular:
Yapılan
detaylı literatür incelemesi kişilerin boş zaman faaliyetleri arasındaki seçimlerinde
pazarlamanın önemini göstermektedir.
Amaç:  Sanayi Devrimi ile ülkelerin milli
gelirlerinde meydana gelen artışın kişisel gelirlere yansıması kişilerin;
kültür, spor, eğlence, turizm ve hobiler gibi boş zaman faaliyetleri için
harcadıkları miktarı ve zamanı arttırmıştır. Kişiler, boş zamanlarında
geçirecekleri faaliyetlerin seçiminde özgürdür ve kişilerin, boş zamanlarını
geçirecekleri faaliyetler çok çeşitlidir. Kişiyi, boş zaman faaliyetlerinin
seçimine ikna etme görevi ise yüksek derecede pazarlama becerisi gerektirmektedir.
Bu bağlamda çok sayıda işletme kişilerin boş zamanı ve harcanabilir geliri için
rekabet etmektedir. Buradan hareketle çalışma, pazarlamaya konu olan boş zaman
faaliyetleriyle ilgili genel bir bilgi verme amacı taşımaktadır.



Yöntem:
Çalışma
kapsamında boş zaman pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarak boş zaman
pazarlaması kapsamındaki faaliyetler ile ilgili literatür incelemesi
yapılmıştır.



Bulgular:
Yapılan
detaylı literatür incelemesi kişilerin boş zaman faaliyetleri arasındaki seçimlerinde
pazarlamanın önemini göstermektedir.

Kaynakça

  • Bakır, M. (2003). Rekreasyon ve Turizm İlişkisinin turizm Politikalarının oluşturulmasındaki Önemi. İstanbul Üniversitesi SBE, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • Çengel, Ö., Öztek, M. Y. (2014) Cultural Perspectives on the Entertainment Industry: Communication, Media, and Societal Impacts, Leisure Time Marketing in the Context of Entertainment Industry, Pennsylvenia: IGI Global.
  • Davies, S. (2005). Still Popular: Museums and their Visitors 1994–2004. Culturel Trends, 14(1), 67–105. Horner, S., Swarbrooke, J. (2005). Leisure Marketing: A Global Perspective. United Kingdom: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • İlban, O., Özcan, K. (2005). Demografik Özelliklerine Göre Boş Zaman Değerlendirme Tercihleri ve Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Pazarlama Dünyası Dergisi, 19(1), 49–57.
  • Mahood, Linda L. (2015). A Cosmopolitan Journey? Difference, Distinction And Identity Work In Gap Year Travel; Lifestyle Mobilities: Intersections of Travel, Leisure and Migration. Journal of Tourism History, 7(3), 294-296.
  • Morgan, M. (1996). Marketing for Leisure and Tourism. United States of America: Prentice Hall.
  • Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özgüç, N. (1984). Turizm Coğrafyası. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını.
  • Türk Dil Kurumu (2007). “Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü'nde Terim Arama” (http://tdkterim.gov.tr) Erişim Tarihi: 2/Mayıs/2007. Yarcan, Ş. (1993). Seyahat Yönetimi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 58 - 71, 16.11.2017

Öz

Kaynakça

  • Bakır, M. (2003). Rekreasyon ve Turizm İlişkisinin turizm Politikalarının oluşturulmasındaki Önemi. İstanbul Üniversitesi SBE, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • Çengel, Ö., Öztek, M. Y. (2014) Cultural Perspectives on the Entertainment Industry: Communication, Media, and Societal Impacts, Leisure Time Marketing in the Context of Entertainment Industry, Pennsylvenia: IGI Global.
  • Davies, S. (2005). Still Popular: Museums and their Visitors 1994–2004. Culturel Trends, 14(1), 67–105. Horner, S., Swarbrooke, J. (2005). Leisure Marketing: A Global Perspective. United Kingdom: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • İlban, O., Özcan, K. (2005). Demografik Özelliklerine Göre Boş Zaman Değerlendirme Tercihleri ve Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Pazarlama Dünyası Dergisi, 19(1), 49–57.
  • Mahood, Linda L. (2015). A Cosmopolitan Journey? Difference, Distinction And Identity Work In Gap Year Travel; Lifestyle Mobilities: Intersections of Travel, Leisure and Migration. Journal of Tourism History, 7(3), 294-296.
  • Morgan, M. (1996). Marketing for Leisure and Tourism. United States of America: Prentice Hall.
  • Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özgüç, N. (1984). Turizm Coğrafyası. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını.
  • Türk Dil Kurumu (2007). “Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü'nde Terim Arama” (http://tdkterim.gov.tr) Erişim Tarihi: 2/Mayıs/2007. Yarcan, Ş. (1993). Seyahat Yönetimi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferahnur Özgören Şen Bu kişi benim

M. Yaman Öztek

Yayımlanma Tarihi 16 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özgören Şen, F., & Öztek, M. Y. (2017). BOŞ ZAMAN PAZARLAMASI KAPSAMINDAKİ FAALİYETLERE GENEL BİR BAKIŞ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(3), 58-71.