BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN LÜKS MARKALARIN TAKLİTLERİNİ SATIN ALMA SEVİYELERİ AÇISINDAN FARKLILIKLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 43, 145 - 184, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070106

Öz

Son yıllarda taklit ürünlerin varlıı hızla artmakta ve özellikle lüks markaların ürünleri taklitçilerin hedefi konumuna gelmektedir. Birçok tüketici de bilinçli olarak bu ürünlerin taklitlerini tercih etmektedir. Tüketicilerin tercihlerinin arkasında yatan tek etkenin fiyat olmadıının anlaılmasından itibaren de konu aratırmacıların ilgi odaı haline gelmitir.

Bu çalımada, bilinçli olarak bu ürünleri tercih eden tüketicilerin tercihlerinin arkasında yatan, fiyat dıındaki, muhtemel motivasyon kaynakları tespit edilmive bu deikenlerin satın alma niyeti yüksek ve düük olan tüketicileri birbirlerinden anlamlı derecede ayırt edip etmedii incelenmitir. Bu deikenler; kiisel özellikler (materyalizm, deer bilinci, marka hassasiyeti ve moda bilinci), sosyal motivasyonlar (kendini izleme eilimi, referans grup etkisi ve statü arayıı) ve ürün ile ilgili faktörler (algılanan deer ve risk) balıı altında toplanmıtır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Nil Engı̇zek

Ahmet Şekerkaya

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Engı̇zek N., & Şekerkaya A. (2015). TÜKETİCİLERİN LÜKS MARKALARIN TAKLİTLERİNİ SATIN ALMA SEVİYELERİ AÇISINDAN FARKLILIKLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 11(43), 145-184. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070106

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377