Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 64 - 79, 29.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Adler, A. (1985). İnsanı Tanıma Sanatı (4. Baskı). İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Alpay, N. (2014), Reklam Etkinliğinde Duygunun Gücü: İlginlik ve Reklam Türünün Etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Aslan, İ. (2016). Açık Hava Reklamlarında Çekicilikler (2. Baskı). Konya: Literatürk Yayınları.
  • Balcı, Ş. (2006). “Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı’’. Selçuk İletişim Dergisi, S. 17. Ss. 74-10.
  • Batı, U. (2013). Reklamın Dili (3. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Broadbend, T. (2001). “Reklamı Değerlendirmek”, Reklamda Mükemmele Ulaşmak. (Der. Leslie Butterfield). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Çakar, S. (2009). Reklamlarda Korku Çekiciliğinin Kullanılması, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Dyer, G. (2010). İletişim Olarak Reklamcılık (1. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Ekelund, R. B. & Saurman, D. S. (1999). Reklam ve Piyasa Süreci (1. Baskı). İstanbul: Liberte Yayınları.
  • Elden, M. & Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku. İstanbul: İletişim Yayınevi.
  • Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık (4. Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Heinrichs, J. (2016). Stratejik İkna (Çev. Handan Ünlü). İstanbul: Koridor Yayınları.
  • Karaca, Y. (2010). Reklamlarda Kadın İmgesi ve Tüketim Kültürünü Oluşturmadaki Rolü: Ulusal Televizyon Reklamlarına İlişkin Bir Uygulama, Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kocabaş F. & Elden, M. (2015). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar (14. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kocabıyık, E. T. (2013). Reklamda Etik Dışı Unsur Kullanımı ve Tüketicinin Etik Olmayan Reklamlara Yaklaşımı: Cinsellik Kullanımına Yönelik Tüketici Tepkisi ve İletişim Etkinliğinin Araştırılması Üzerine Bir Uygulama. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köknel, Ö. (2004). Korkular, Takıntılar, Saplantılar (5. Baskı). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Manrai, L. Broach, C. Manrai, A. (1992). “Advertising Appeaal and Tone: Implication for Creative Strategy in Television Commercials”, Journal of Business Research, S. 25. Ss. 3-58, Newyork.
  • Okay, A.S. (2015). Kültür Emperyalizmi Bağlamında Glokal Reklam. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Sugarman, J. (2008) Reklam Yazarının El Kitabı ve Pazarlama Metni Yazma Teknikleri. (Çev. Aytül Özer) İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Sutherland, M. Sylverster, A. (2000). Reklam ve Tüketici Zihni (1. Baskı). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Şener, G. Uztuğ, F. (2012). “Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 3. Ss.153-168.
  • Topçu, Ç. & Şimşek, S. (2020). “Beden Dili Kodlarının Reklamlarda Kullanımı: 2016 Televizyon Reklamları Üzerine Uygulamalı Çalışma”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim Enstitüsü Dergisi. S. 43, Ss. 143-161.
  • Topsümer, F. Elden, M. (2016). Reklamcılık Kavramlar-Kararlar-Kurumlar. (15. Baskı) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Williamson, J. (2001). Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yaylacı, Ö. (1997). Modern Toplumlarda Reklamın Yeri, Mediacat Dergisi, S. 28.
  • Yeshin, T. (1998). Integrated Marketing Communications the Holistic Approach. Oxford: Butterworth Heinermann.
  • Yılmaz, A. (2007). ‘’Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arasında Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi’’. Selçuk İletişim Dergisi. S. 4.

Korku Çekiciliğinin Temizlik ve Hijyen Reklamlarındaki Sunumu

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 64 - 79, 29.06.2022

Öz

Kitle iletişiminde en yaygın ve en kolay erişim ağına sahip reklam, kişileri ikna edebilme kabiliyetidir. Bu amacı doğrultusunda reklam, çeşitli stratejilere başvurabilmektedir. Bu çalışma, reklamın hedef kitleyi harekete geçirme ve kitle içerisinde davranış yaratma noktasında ikna yöntemi olarak sıklıkla kullandığı korku çekiciliği stratejisini konu almaktadır.
Bu çıkış noktasından hareketle korku çekiciliği kavramını tanımlamak ve reklam sektörü açısından değerlendirildiğinde ne derece etkili bir ikna edici iletişim unsuru olduğunu açıklamak, araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla, çalışmada, korku çekiciliği unsurunun baskın olarak yer aldığı televizyon reklamlarına yönelik nitel araştırma yöntemlerinden görsel metin çözümlemesi yöntemi uygulanmaktadır.

Kaynakça

  • Adler, A. (1985). İnsanı Tanıma Sanatı (4. Baskı). İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Alpay, N. (2014), Reklam Etkinliğinde Duygunun Gücü: İlginlik ve Reklam Türünün Etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Aslan, İ. (2016). Açık Hava Reklamlarında Çekicilikler (2. Baskı). Konya: Literatürk Yayınları.
  • Balcı, Ş. (2006). “Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı’’. Selçuk İletişim Dergisi, S. 17. Ss. 74-10.
  • Batı, U. (2013). Reklamın Dili (3. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Broadbend, T. (2001). “Reklamı Değerlendirmek”, Reklamda Mükemmele Ulaşmak. (Der. Leslie Butterfield). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Çakar, S. (2009). Reklamlarda Korku Çekiciliğinin Kullanılması, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Dyer, G. (2010). İletişim Olarak Reklamcılık (1. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Ekelund, R. B. & Saurman, D. S. (1999). Reklam ve Piyasa Süreci (1. Baskı). İstanbul: Liberte Yayınları.
  • Elden, M. & Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku. İstanbul: İletişim Yayınevi.
  • Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık (4. Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Heinrichs, J. (2016). Stratejik İkna (Çev. Handan Ünlü). İstanbul: Koridor Yayınları.
  • Karaca, Y. (2010). Reklamlarda Kadın İmgesi ve Tüketim Kültürünü Oluşturmadaki Rolü: Ulusal Televizyon Reklamlarına İlişkin Bir Uygulama, Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kocabaş F. & Elden, M. (2015). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar (14. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kocabıyık, E. T. (2013). Reklamda Etik Dışı Unsur Kullanımı ve Tüketicinin Etik Olmayan Reklamlara Yaklaşımı: Cinsellik Kullanımına Yönelik Tüketici Tepkisi ve İletişim Etkinliğinin Araştırılması Üzerine Bir Uygulama. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köknel, Ö. (2004). Korkular, Takıntılar, Saplantılar (5. Baskı). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Manrai, L. Broach, C. Manrai, A. (1992). “Advertising Appeaal and Tone: Implication for Creative Strategy in Television Commercials”, Journal of Business Research, S. 25. Ss. 3-58, Newyork.
  • Okay, A.S. (2015). Kültür Emperyalizmi Bağlamında Glokal Reklam. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Sugarman, J. (2008) Reklam Yazarının El Kitabı ve Pazarlama Metni Yazma Teknikleri. (Çev. Aytül Özer) İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Sutherland, M. Sylverster, A. (2000). Reklam ve Tüketici Zihni (1. Baskı). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Şener, G. Uztuğ, F. (2012). “Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 3. Ss.153-168.
  • Topçu, Ç. & Şimşek, S. (2020). “Beden Dili Kodlarının Reklamlarda Kullanımı: 2016 Televizyon Reklamları Üzerine Uygulamalı Çalışma”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim Enstitüsü Dergisi. S. 43, Ss. 143-161.
  • Topsümer, F. Elden, M. (2016). Reklamcılık Kavramlar-Kararlar-Kurumlar. (15. Baskı) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Williamson, J. (2001). Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yaylacı, Ö. (1997). Modern Toplumlarda Reklamın Yeri, Mediacat Dergisi, S. 28.
  • Yeshin, T. (1998). Integrated Marketing Communications the Holistic Approach. Oxford: Butterworth Heinermann.
  • Yılmaz, A. (2007). ‘’Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arasında Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi’’. Selçuk İletişim Dergisi. S. 4.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Çiçek Topçu 0000-0002-9273-2529

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topçu, Ç. (2022). Korku Çekiciliğinin Temizlik ve Hijyen Reklamlarındaki Sunumu. Pamukkale Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 1(1), 64-79.