BibTex RIS Kaynak Göster

SELECTION OF ONLINE SHOPPING SITE BASED ON ANALYTIC HIERARCHY PROCESS AND ANALYTIC NETWORK PROCESS METHODS

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 22, 306 - 327, 01.07.2014
https://doi.org/10.11611/JMER214

Öz

Analytic Hierarchy Process and Analytic Network Process are common multi criteria decision-making methods. Analytic Hierarchy Process identifies the degree of importance of effective decision making criteria and ranks decision alternatives by making pairwise comparisons. Analytic Network Process, however, identifies the relationship and its direction between the criteria and the alternatives in order to solve problems in a network. In this study, Analytic Hierarchy Process and Analytic Network Process methods have been used to identify and compare the criteria along with their importance degree that is important for academic staff to choose online shopping websites. Four primary criteria; positive attributes, negative attributes, payment options and range of products have been determined for the selection of online shopping websites. While the most important criteria for the Analytic Network Process method has been found as the ‘range of products’, ‘positive attributes’ has been the most important criteria for Analytic Hierarchy Process. The first alternative website has been found as the first choice for both methods.

ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 22, 306 - 327, 01.07.2014
https://doi.org/10.11611/JMER214

Öz

Analitik Hiyerarşi Süreci ve Analitik Ağ Süreci yöntemleri, çok kriterli karar verme yöntemlerindedir. AHP, ikili karşılaştırmalar ile karar vermede etkili kriterlerin önem derecelerini ve karar alternatiflerinin sıralamasını gerçekleştirmektedir. ANP ise; sorunları, kriterler ve alternatifler arasındaki ilişkileri ve yönleri belirleyerek bunların bir ağ biçiminde çözümlenmesidir. Bu çalışmada da öğretim elemanlarının online alışveriş yaptıkları sitelerin belirlenmesinde etkili olan kriterlerin önem derecelerinin ve uygun alışveriş sitelerinin belirlenmesinde Analitik Hiyerarşi Süreci ve Analitik Ağ Süreci yöntemleri kullanılarak sonuçları karşılaştırılmıştır. Online alışveriş sitesi seçiminde pozitif özellikler, negatif özellikler, ödeme seçenekleri ve ürün yelpazesi olmak üzere 4 ana kriter belirlenmiştir. Analitik Ağ Süreci yöntemine göre online alışveriş site seçimini etkileyen en önemli kriter ürün yelpazesi iken Analitik Hiyerarşi Süreci yöntemine göre ise pozitif özellikler kriteri olmuştur. Her iki yönteme göre de online alışveriş sitelerinden ilk alternatif birinci sırada yer almaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuri Ömürbek Bu kişi benim

Ali Şimşek

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Ömürbek, N., & Şimşek, A. (2014). ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ. Journal of Management and Economics Research, 12(22), 306-327. https://doi.org/10.11611/JMER214
AMA Ömürbek N, Şimşek A. ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ. Journal of Management and Economics Research. Temmuz 2014;12(22):306-327. doi:10.11611/JMER214
Chicago Ömürbek, Nuri, ve Ali Şimşek. “ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ”. Journal of Management and Economics Research 12, sy. 22 (Temmuz 2014): 306-27. https://doi.org/10.11611/JMER214.
EndNote Ömürbek N, Şimşek A (01 Temmuz 2014) ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ. Journal of Management and Economics Research 12 22 306–327.
IEEE N. Ömürbek ve A. Şimşek, “ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ”, Journal of Management and Economics Research, c. 12, sy. 22, ss. 306–327, 2014, doi: 10.11611/JMER214.
ISNAD Ömürbek, Nuri - Şimşek, Ali. “ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ”. Journal of Management and Economics Research 12/22 (Temmuz 2014), 306-327. https://doi.org/10.11611/JMER214.
JAMA Ömürbek N, Şimşek A. ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ. Journal of Management and Economics Research. 2014;12:306–327.
MLA Ömürbek, Nuri ve Ali Şimşek. “ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ”. Journal of Management and Economics Research, c. 12, sy. 22, 2014, ss. 306-27, doi:10.11611/JMER214.
Vancouver Ömürbek N, Şimşek A. ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ VE ANALİTİK AĞ SÜRECİ YÖNTEMLERİ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTE SEÇİMİ. Journal of Management and Economics Research. 2014;12(22):306-27.

Cited By