Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Innovation and Corporate Social Responsibility on Corporate Image: An Application in Banking Sector

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 162 - 179, 31.12.2020

Öz

In order to keep up with the increasing competitive conditions with the diversity of sectors nowadays, it is a need for businesses to renew themselves constantly. Businesses are able to overcome this challenging process by developing the existing product / service or by introducing a product / service that has never been done and thus they innovate. Innovation has many effects as well as having positive or negative effects on the corporate image. Additionally, businesses, which put their emphasis on social responsibility activities, are becoming recognized by both consumers and the market and their corporate images experience a positive increase. The purpose of this research is to determine the impact of innovation on corporate image through an application performed in the banking sector. The personnel working in private banks constitute the sample of our study. 341 data collected by questionnaire form were analyzed with SPSS and Amos 21 program. In the current study, reliability, normality, factor analysis, descriptive statistics, correlation and regression analysis were employed respectively. As a result of the study, it was detected that innovation and social responsibility have positive relationship with corporate image. Therefore, in order for businesses to adapt themselves to sustainable competition environment and be able to have a positive corporate image in the eyes of consumers’, it is highly significant for those businesses to support both innovation and social responsibility activities.

Kaynakça

  • Ceritoğlu, A.B. (2011). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İşletmelerin Çevre Bilinci Eksenindeki Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışı ve Kurum İmajı Algısına Etkisi, Yalın Yayıncılık, İstanbul, 43-45. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A., & Sever, J. M. (2000). The Reputation QuotientSM: A multi-stakeholder measure of corporate reputation. Journal of Brand Management, 7(4), 241–255. Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara. Gümüş, S., Dayal, M. & Bilim, H. G. G. ( 2014). İnovasyonu Oluşturan İşletmelerin Yaşam Döngüleri, Hiperlink Yayınları, İstanbul. Kakabadse, N. K., Rozuel, C., & Lee-Davies, L. (2005). Corporate Social Responsibility and Stakeholder Approach: A Conceptual Review, International Journal Business Governance and Ethics, 4(1), 277-302. Kılıç, S. (2016). Cronbach’ın Alfa Güvenirlik Katsayısı, Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48. Kotler, P. & Lee, N. ( 2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Media Cat, İstanbul. Online Etymology Dictionary (2019). Schumpeter J.A., (1934). The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital Credits, Interest and Business Cycle Cambridge,Harvard University Press. Souiden, N. Kassim N. M. & Hong H.J. (2006). The effect of corporate branding dimensions on consumers’ product evaluation A cross-cultural analysis, European Journal of Marketing, 40(7/8), 825-845. Şahin, H. (2017). İşgörenlerin Kurumsal İmaj Algılarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 165. Türk Dil Kurumu (2019). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını. Utting, P. (2005). Corporate Responsibility and The Movement of Business, Development in Practice, 15(3-4), 375-378. Yavuz, Ç. (2010). İşletmelerde İnovasyon (yenilikçilik) Stratejileri ve Örgütsel Performans İlişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş İşletmesi Örneğinde Boylam Analizi Yöntemiyle İncelenmesine Dönük Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Zumbo, B. D., Gadermann, A. M., ve Zeisser, C. (2007). Ordinal Versions of Coefficients Alpha and Theta For Likert Rating Scales, Journal of Modern Applied Statistical Methods, 6, 21-29.

İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 162 - 179, 31.12.2020

Öz

Günümüzde sektör çeşitliliğiyle beraber artan rekabet koşullarına ayak uydurabilmek için işletmelerin kendilerini sürekli olarak yenilemeleri gerekmektedir. İşletmeler bu zorlu süreçleri mevcut ürünü veya hizmeti geliştirerek ya da hiç yapılmamış bir mal/hizmeti sektöre kazandırarak inovasyon yapmış olurlar. İnovasyonun birçok etkisi olduğu gibi işletmelerin imajlarına olumlu ya da olumsuz etkisi de olmaktadır. Bunun yanında sosyal sorumluluk faaliyetlerine önem veren işletmeler gerek tüketici gerekse pazar ortamında tanınır hale gelmekte ve kurum imajlarında pozitif bir artış yaşanmaktadır. Araştırmanın amacı, inovasyon ve kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj üzerindeki etkisini bankacılık sektöründe yapılan bir uygulamayla incelemektir. Araştırmanın örneklemi, İstanbul’da faaliyet gösteren özel banka çalışanlarından oluşmaktadır. Anket yardımıyla toplanan 341 adet veri, SPSS ve AMOS 21 istatistik programlarıyla analiz edilmiştir. Araştırmada sırasıyla; güvenilirlik, normallik, faktör analizleri, tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, inovasyonun ve kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj üzerinde pozitif yönde ilişkiye sahip olduğu ve inovasyonun kurumsal sosyal sorumluluğa göre kurumsal imaj üzerinde daha fazla etkiye sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Ceritoğlu, A.B. (2011). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İşletmelerin Çevre Bilinci Eksenindeki Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışı ve Kurum İmajı Algısına Etkisi, Yalın Yayıncılık, İstanbul, 43-45. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A., & Sever, J. M. (2000). The Reputation QuotientSM: A multi-stakeholder measure of corporate reputation. Journal of Brand Management, 7(4), 241–255. Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara. Gümüş, S., Dayal, M. & Bilim, H. G. G. ( 2014). İnovasyonu Oluşturan İşletmelerin Yaşam Döngüleri, Hiperlink Yayınları, İstanbul. Kakabadse, N. K., Rozuel, C., & Lee-Davies, L. (2005). Corporate Social Responsibility and Stakeholder Approach: A Conceptual Review, International Journal Business Governance and Ethics, 4(1), 277-302. Kılıç, S. (2016). Cronbach’ın Alfa Güvenirlik Katsayısı, Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48. Kotler, P. & Lee, N. ( 2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Media Cat, İstanbul. Online Etymology Dictionary (2019). Schumpeter J.A., (1934). The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital Credits, Interest and Business Cycle Cambridge,Harvard University Press. Souiden, N. Kassim N. M. & Hong H.J. (2006). The effect of corporate branding dimensions on consumers’ product evaluation A cross-cultural analysis, European Journal of Marketing, 40(7/8), 825-845. Şahin, H. (2017). İşgörenlerin Kurumsal İmaj Algılarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 165. Türk Dil Kurumu (2019). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını. Utting, P. (2005). Corporate Responsibility and The Movement of Business, Development in Practice, 15(3-4), 375-378. Yavuz, Ç. (2010). İşletmelerde İnovasyon (yenilikçilik) Stratejileri ve Örgütsel Performans İlişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş İşletmesi Örneğinde Boylam Analizi Yöntemiyle İncelenmesine Dönük Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Zumbo, B. D., Gadermann, A. M., ve Zeisser, C. (2007). Ordinal Versions of Coefficients Alpha and Theta For Likert Rating Scales, Journal of Modern Applied Statistical Methods, 6, 21-29.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yakup Bala

Nilay Utlu 0000-0002-0626-7406

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bala, Y., & Utlu, N. (2020). İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 162-179.
AMA Bala Y, Utlu N. İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Aralık 2020;4(2):162-179.
Chicago Bala, Yakup, ve Nilay Utlu. “İnovasyon Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2020): 162-79.
EndNote Bala Y, Utlu N (01 Aralık 2020) İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 2 162–179.
IEEE Y. Bala ve N. Utlu, “İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 162–179, 2020.
ISNAD Bala, Yakup - Utlu, Nilay. “İnovasyon Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/2 (Aralık 2020), 162-179.
JAMA Bala Y, Utlu N. İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;4:162–179.
MLA Bala, Yakup ve Nilay Utlu. “İnovasyon Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 2, 2020, ss. 162-79.
Vancouver Bala Y, Utlu N. İnovasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;4(2):162-79.