Bir hata meydana geldi.



Anasayfaya Dön

Yıl 2005, Cilt , Sayı 2, Sayfalar 89 - 102 2005-06-01

Des Travailleurs Immigrés aux Néo-allemands dans le Cinéma Turc : Analyse Comparée de « Berlin in Berlin » et de « Duvara Karşı »
Des Travailleurs Immigrés aux Néo-allemands dans le Cinéma Turc : Analyse Comparée de « Berlin in Berlin » et de « Duvara Karşı »
Afrika’da Sinema Serüveni ve Cinéma Beur Akımı

Ar. Gör. Gülsenem ÇOBANER [1] , Oya ŞAKI AYDIN [2]


Dans ce travail, nous partirons, d'une part, à la découverte des histoires et des caractères quant au changement dans la situation actuelle des immigrés turcs en Allemagne à travers les récits et les personnages, et nous essayerons, d'autre part, d'analyser deux approches différentes de l'immigration dans le cinéma turc, transparaissant dans les langages cinématographiques respectifs de deux cinéastes différents : le regard de Sinan Çetin à partir de la Turquie sur les immigrés de première génération vivant en Allemagne et le regard de Fatih Akın sur son propre milieu, son groupe d'appartenance en Allemagne qui peut finalement être défini comme le témoignage d'un observateur-participant « néoallemand ».
Bugün Afrika sineması denildiğinde daha çok Sahra-Altı, Fransızca konuşulan ülkeler akla gelmektedir. Aslında, Afrika sineması, tüm Afrika kıtasında, farklı diller konuşulan ülkelerin hepsini ve hatta diasporayı da içermektedir. Ancak geçmiş sömürge kültürü sebebiyle buna bağlı sınıflandırmalar ve algılamalar çok yaygındır. Mısır sineması, Cezayir ya da Tunus sinemasına Arap sineması denmesi de oldukça yaygındır. Kıtanın dışında, Fransa’da yaşayan Kuzey Afrika kökenli Arap sinemacıların, Fransız toplumuna uyum süreçlerini anlattıkları Cinéma Beur (Arap Sineması) akımı da diasporadaki Afrikalıların yarattıkları bir sinema akımıdır. Bu çalışmanın amacı da, Afrika’nın içerisinde yer alan, Britanya ya da Fransa gibi sömürgeci ülkelerin büyük ölçüde yönlendirdiği, farklı sinema serüvenlerini ve bunlarla bağlantılı olarak Cinéma Beur akımını incelemektir.
  • BERGFELDER Tim (2005), "National Transnational or Supranational Cinema? Retihinking European Film Studies", Media Culture &Society, Vol. 27(3): 315- 331, Sage Publications, London, Thousand Oaks and New Delhi.
  • BLOOM Peter (1999), "Beur Cinéma and The Politics of Location: French Immigration Politics and The Naming of a Film Movement", Social Identities: December, Issue: 4
  • DE TUREGANO Teresa Hoefert (2003), ‘Featuring African Cinemas’, World Literature Today, Oct-Dec., Vol 77, Issue _
  • DIAWARA Manthia (1992), African Cinema, The assossiation of American Library Presses, U.S.A.
  • ECHCHAIBI Nabil (2001), "We are French Too, But Different", Gazette, Vol. 63(4): 295-310, London.
  • GIRAUD Michel (1992), "Assimilation, Pluralisme, ‘Double culture’, L’ethnicité en Question", Information Sur Les Sciences Sociales, 31,2, Londres.
  • HITCHCOCK Peter (2000), ‘Risking the Griot’s Eye: Decolonisation and Contemporary African Cinema’, Social Identities, September, vol 6 Issue 3
  • MAGOMBE Vincent (2003), ‘Sahra-Altı Afrika Sinemaları, Dünya Sinema Tarihi, Ed: Geoffrey Nowell-Ssmith, Kabalcı Yay., İstanbul ROSELLO Mireille (1996), ‘Third Cinema or Third Degree’, in Cinema, Colonialism, Postcolonialism , University of Texas Pres, U.S.A.
  • SHARMA Sanjay & Ashwani Sharma (2000), "So far so good... La Haine and The Poetics of the Everyday", Theory, Culture and Society, Sage Publications, Vol. 17 (3): 103-116, London, Thousand Oaks and New Delhi.
  • STOLLER Paul (1996), ‘Regarding Rouch’, in Cinema, Colonialism, Postcolonialism, Ed: Dina Sherzer, University Of Texas Pres, USA.
Birincil Dil tr
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ar. Gör. Gülsenem ÇOBANER

Yazar: Oya ŞAKI AYDIN

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Haziran 2005

APA Çobaner, A , Şakı Aydın, O . (2005). Afrika’da Sinema Serüveni ve Cinéma Beur Akımı . Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi , (2) , 89-102 . Retrieved from http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/tr/pub/issue/7377/96579