Research Article
BibTex RIS Cite

Guy Debord’un “Gösteri Toplumu” Bağlamında Coca Cola için Oluşturulan Youtube Videolarının Betimsel Analizi

Year 2024, , 181 - 207, 29.06.2024
https://doi.org/10.16878/gsuilet.1361634

Abstract

Toplumsal dinamiklerin bütünüyle değiştiği Postmodern dönemde sosyal medyanın başrol oynadığı yeni bir iletişim biçimi ve kültürlenmeden söz etmek mümkündür. Bu yeni kültür Guy Debord’un ‘Gösteri Toplumu’ kitabında gündelik hayatın medya ile manipüle edildiği, bireyin edilgenleştiği ve tüketimin toplumu yönlendirmede birincil etken olduğu ‘Gösteri Toplumunu’ işaret etmektedir. Bu çalışmada, Guy Debord’un ‘Gösteri Toplumu’ kavramı teorik çerçeve olarak farklı bir marka üzerinden işlenmiştir. Çalışmanın amacı ‘Gösteri Toplumu’ bağlamında postmodern tüketim kavramını Coca Cola için oluşturulan Youtube videoları üzerinden irdelemek, markaların yaşamsal bir önemi olmayan nesnelerin, ihtiyaçmış gibi sunulmasında ve tüketimin üretilmesinde Gösteri Toplumu araçlarına ne ölçüde bağlı olduğunu göstermektir. Çalışmada Coca Cola için Youtube’da oluşturulan “33 Muhteşem Yaşam Tüyosu” videoları 15 örnek üzerinden betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma ile postmodernizmin ikonik nesnesi Coca Cola Youtube anlatıları ve gösteri olgusu arasındaki dönüştürücü ilişki sorgulanarak markalar ve Gösteri Toplumu arasındaki bağlam gösterilmeye çalışılmıştır.

Ethical Statement

Gönderdiğim çalışma "Postmodern reklamcılık ve gösteri toplumuna "yönelik genel bir derleme çalışmasıdır. Bu nedenle etik kurul onayı gerekirecek şekilde insan faktörü içeren türde bir çalışma olmadığını ve etik kurul onayı olmadığını beyan eder saygılar sunarım.

Project Number

1

References

  • Akça, G. (2005). Modernden Postmoderne Kültür ve Kimlik, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 232-256.
  • Alemdar, K., & Erdoğan, İ. (2010). “Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi”, Erişim 10 Aralık 2023, www.irfanerdogan.com/kitaplar/kuram2010book.pdf
  • Aktan, S. (2019). Dünyanın Yeni Sosyal Medya Akımı 'Kayan Yıldızlar' Türkiye'de de Yayılıyor. Erişim 20 Ocak 2024, https://tr.euronews.com/2018/09/17/dunyanin-yeni-sosyal-medya-akim-kayan-yildizlar-turkiye-de-de-yayiliyor
  • Atabey, E. (2023). Bı̇r Gösterı̇ Mekânı Olarak Sosyal Medya. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, (İSAÜİÇDER) 2023; 11(23): 257-280, ISSN: 2146-4162.
  • Aydın, A. (2020). Gösteri Toplumunun Yeni Panoptikonu Olarak Sosyal Medya. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2573-2594.
  • Aytaç, Ö. (2006). “Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman”, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11 (1), 27-53.
  • Balkız, B., Vefa. S., Öğütle, (2012). Peter L. Berger ve Thomas Luckmann’ın “Gerçeklı̇ğı̇n Sosyal İnşâsı” Teorı̇sı̇ ve Eleştı̇rı̇sı̇ , Sosyoloji Dergisi/Journal of Sociology. (27), 33-49.
  • Barthes, R. (2014). Göstergebilimsel Serüven. (7. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Baudrillard J. (2004). Tüketim Toplumu. (H. Deliçaylı & F. Keskin, Çev.). İstanbul:Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (1999). Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar. (Ümit Öktem, Çev.). Sarmal Yayınları.
  • Bayram, P .(2015). Gösterı̇ Toplumunda Zaman Tüketı̇mı̇: Sünnet Konvoyu Reklamı Üzerı̇nden Eleştı̇rel Bı̇r Analı̇z , Akademı̇k Bakış Dergı̇sı̇, (52), 243 – 255.
  • Berger P., & Lucmann T. (2008). Gerçekliğin Sosyal İnşası/Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, İstanbul:Paradigma Yayınları,.
  • Best S., & Kelner D. (1998) Postmodern Teori. (M. Küçük, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bocock, R. (2009). Tüketim. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Cevı̇zcı̇, A. (1999) Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.

  • Cikaj, K. (2023). Guy Debord’s Society of the Spectacle: Are We Defined by How We Appear?. Erişim 22 Nisan 2024 https://www.thecollector.com/guy-debord-society-of-the-spectacle/
  • Çakır, S. (2009). İmaj, Gösteri ve Tüketim Toplumunun Eleştirel Analizi: İmaj Katili, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (11),75-94.
  • Debord, G. (1967). Gösteri Toplumu. (Okşan Taşkent, Ayşen Ekmekçi Çev.). Ayrıntı Yayınları:İstanbul.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., & Yeygel, S. (2005). Şimdi Reklâmlar. İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Forman, J., Creswell, J. W., Damschroder, L., Kowalski, C. P., & Krein, S. L. (2008). Qualitative Research Methods: Key Features and Insights Gained From Use in Infection Prevention Research. American Journal of Infection Control, 36 (10), 764-771.
  • Foucault, M. (2011). Büyük Kapatılma. (Işık Ergüden ve Ferda Keskin Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Goldmann, L. (2005). Roman Sosyolojisi. (A. Erktay Çev.). Ankara: Birleşik Yayınları.
  • Hall, N. (2004). "A Journey to the Centre of the Earth - An Understanding of Consumer’s Universal Needs," Marketingist Kongre-Fuar’da Sunulan Bildiri, 19- 21 Kasım 2004, s. 7, İstanbul.
  • Kaplan, R. (2012). Between mass society and revolutionary praxis: The contradictions of Guy Debord’s Society of the Spectacle, European Journal of Cultural Studies, 15(4), 457–478.
  • Kaya, S. (2017). Guy Debord’un Gösteri Toplumu adlı Çalışması Bağlamında Mekan ve Moda’nın Tüketim Unsuru Olarak İncelenmesi, Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 818-830.
  • Kök, E. (9 Temmuz 2021). Sosyal Medyanın, Toplumun Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Etkileri. Erişim 20 Nisan 2024, https://tr.linkedin.com/pulse/sosyal-medyan%C4%B1n-toplumun-t%C3%BCketim-al%C4%B1%C5%9Fkanl%C4%B1klar%C4%B1-%C3%BCzerindeki-erdem-k%C3%B6k
  • Köse, H. (2010). Medya ve Tüketim Sosyolojisi. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Kuçuradi, İ. (1988). Uludağ Konuşmaları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • Kvale, S. (1994). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. Sage Publications, Inc.
  • Lefebre, H. (2010). Modern Dünyada Gündelik Hayat. (I. Gürbüz, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Lim, M. (2023). ‘Net Zero’ Luxury: Guy Debord, Burberry And The Spectacle of (Hypo) Crisis, Luxury, 10 (1-2), 23-40.
  • Lyu, G. (2023). From a Pin to an Elephant: Politics of Consumption and the Debordian Spectacle in James Lovegrove’s Days. Critique: Studies in Contemporary Fiction, 1–15.
  • Marczyk, G., DeMatteo, D., & Festinger, D. (2005). Essentials Of Research Design And Methodology. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Mengü, S.Ç. (2005). Reklamın Toplumsal Değer Yapılanmasına Etkisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (3),113-132.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc.
  • Odabaşı, Y. (2017). Postmodern Pazarlama (5. Baskı). İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Papakyriakopoulos, O., Serrano, J. C. M., & Hegelich, S. (2020). Political Communication on Social Media: A Tale of Hyperactive Users and Bias in Recommender Systems. Online Social Networks and Media, 15, 100058.
  • Sutherland M., ve Sylvester A. (2003). Reklâm ve Tüketici Zihni. (B. Kalınyazgan Çev.). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Şahin, A. (2014). Dikkat Reklamcılığı ve Gösteri Toplumu. Erişim 22 Nisan 2024 https://itaatsiz.org/dikkat-reklamciligi-ve-gosteri-toplumu/
  • Uzunçelebi, H. (2015). Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler, Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
  • Yamanoğlu, M., A. (2010). Tüketim Toplumunda Genç ve Yoksul Olmak: Dışlanma Süreçleri ve Karşı Stratejiler, Kültür ve İletişim, 13 (2), 41-79.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, T. E. (2013). Klı̇nı̇k Reklamcılık, Reklam Sürecı̇nde Psı̇kodı̇namı̇k Ve Psı̇kolojı̇k Rahatsızlıkların Kullanımı. Erişim 21 Nisan 2024 http://www.ek.yildiz.edu.tr//images/images/yayinlar/klinikreklam.pdf
  • Yılmaz, A., & Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler, Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
  • Yıldız, M. ( 2018). Ülkemizde Seda Sayan’la Gündem Olan Dünyaca Ünlü “Falling Stars” Akımı. Erişim 11 Aralık 2023, https://listelist.com/seda-sayan-falling-stars-akimi/

Dans le cadre de la "Société du spectacle" de Guy Debord : enquête sémiologique sur les vidéos YouTube créées pour Coca-Cola

Year 2024, , 181 - 207, 29.06.2024
https://doi.org/10.16878/gsuilet.1361634

Abstract

Une nouvelle communication culturelle émerge à l’ère postmoderne où les dynamiques sociales changent. Cette nouvelle culture, dans laquelle les médias sociaux jouent un rôle, n'est pas sans rappeler la « Société du spectacle » de Guy Debord, où les médias sont manipulés, l'individu pacifié et la consommation considérée comme élément principal. Dans cette étude, le concept de « Société du spectacle » de Guy Debord est discuté dans un cadre théorique. Le but de l'étude est d'examiner le concept de consommation postmoderne dans le contexte de la « Société du spectacle » de Guy Debord à travers des vidéos YouTube préparées par Coca Cola. Un autre objectif de la recherche est de déterminer le rôle des nouveaux médias dans l'augmentation de la consommation, en présentant des objets insignifiants comme des besoins. Dans l'étude, les vidéos « 33 Amazing Life Tips » sur YouTube pour la marque Coca Cola ont été analysées avec la méthode d'analyse descriptive sur 15 exemples. Dans le cadre de cette étude, nous avons tenté de contextualiser les stories YouTube de Coca Cola, objet symbolique du postmodernisme, le phénomène du show, et la position de la marque face à ce phénomène.

Project Number

1

References

  • Akça, G. (2005). Modernden Postmoderne Kültür ve Kimlik, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 232-256.
  • Alemdar, K., & Erdoğan, İ. (2010). “Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi”, Erişim 10 Aralık 2023, www.irfanerdogan.com/kitaplar/kuram2010book.pdf
  • Aktan, S. (2019). Dünyanın Yeni Sosyal Medya Akımı 'Kayan Yıldızlar' Türkiye'de de Yayılıyor. Erişim 20 Ocak 2024, https://tr.euronews.com/2018/09/17/dunyanin-yeni-sosyal-medya-akim-kayan-yildizlar-turkiye-de-de-yayiliyor
  • Atabey, E. (2023). Bı̇r Gösterı̇ Mekânı Olarak Sosyal Medya. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, (İSAÜİÇDER) 2023; 11(23): 257-280, ISSN: 2146-4162.
  • Aydın, A. (2020). Gösteri Toplumunun Yeni Panoptikonu Olarak Sosyal Medya. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2573-2594.
  • Aytaç, Ö. (2006). “Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman”, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11 (1), 27-53.
  • Balkız, B., Vefa. S., Öğütle, (2012). Peter L. Berger ve Thomas Luckmann’ın “Gerçeklı̇ğı̇n Sosyal İnşâsı” Teorı̇sı̇ ve Eleştı̇rı̇sı̇ , Sosyoloji Dergisi/Journal of Sociology. (27), 33-49.
  • Barthes, R. (2014). Göstergebilimsel Serüven. (7. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Baudrillard J. (2004). Tüketim Toplumu. (H. Deliçaylı & F. Keskin, Çev.). İstanbul:Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (1999). Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar. (Ümit Öktem, Çev.). Sarmal Yayınları.
  • Bayram, P .(2015). Gösterı̇ Toplumunda Zaman Tüketı̇mı̇: Sünnet Konvoyu Reklamı Üzerı̇nden Eleştı̇rel Bı̇r Analı̇z , Akademı̇k Bakış Dergı̇sı̇, (52), 243 – 255.
  • Berger P., & Lucmann T. (2008). Gerçekliğin Sosyal İnşası/Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, İstanbul:Paradigma Yayınları,.
  • Best S., & Kelner D. (1998) Postmodern Teori. (M. Küçük, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bocock, R. (2009). Tüketim. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Cevı̇zcı̇, A. (1999) Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.

  • Cikaj, K. (2023). Guy Debord’s Society of the Spectacle: Are We Defined by How We Appear?. Erişim 22 Nisan 2024 https://www.thecollector.com/guy-debord-society-of-the-spectacle/
  • Çakır, S. (2009). İmaj, Gösteri ve Tüketim Toplumunun Eleştirel Analizi: İmaj Katili, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (11),75-94.
  • Debord, G. (1967). Gösteri Toplumu. (Okşan Taşkent, Ayşen Ekmekçi Çev.). Ayrıntı Yayınları:İstanbul.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., & Yeygel, S. (2005). Şimdi Reklâmlar. İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Forman, J., Creswell, J. W., Damschroder, L., Kowalski, C. P., & Krein, S. L. (2008). Qualitative Research Methods: Key Features and Insights Gained From Use in Infection Prevention Research. American Journal of Infection Control, 36 (10), 764-771.
  • Foucault, M. (2011). Büyük Kapatılma. (Işık Ergüden ve Ferda Keskin Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Goldmann, L. (2005). Roman Sosyolojisi. (A. Erktay Çev.). Ankara: Birleşik Yayınları.
  • Hall, N. (2004). "A Journey to the Centre of the Earth - An Understanding of Consumer’s Universal Needs," Marketingist Kongre-Fuar’da Sunulan Bildiri, 19- 21 Kasım 2004, s. 7, İstanbul.
  • Kaplan, R. (2012). Between mass society and revolutionary praxis: The contradictions of Guy Debord’s Society of the Spectacle, European Journal of Cultural Studies, 15(4), 457–478.
  • Kaya, S. (2017). Guy Debord’un Gösteri Toplumu adlı Çalışması Bağlamında Mekan ve Moda’nın Tüketim Unsuru Olarak İncelenmesi, Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 818-830.
  • Kök, E. (9 Temmuz 2021). Sosyal Medyanın, Toplumun Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Etkileri. Erişim 20 Nisan 2024, https://tr.linkedin.com/pulse/sosyal-medyan%C4%B1n-toplumun-t%C3%BCketim-al%C4%B1%C5%9Fkanl%C4%B1klar%C4%B1-%C3%BCzerindeki-erdem-k%C3%B6k
  • Köse, H. (2010). Medya ve Tüketim Sosyolojisi. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Kuçuradi, İ. (1988). Uludağ Konuşmaları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • Kvale, S. (1994). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. Sage Publications, Inc.
  • Lefebre, H. (2010). Modern Dünyada Gündelik Hayat. (I. Gürbüz, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Lim, M. (2023). ‘Net Zero’ Luxury: Guy Debord, Burberry And The Spectacle of (Hypo) Crisis, Luxury, 10 (1-2), 23-40.
  • Lyu, G. (2023). From a Pin to an Elephant: Politics of Consumption and the Debordian Spectacle in James Lovegrove’s Days. Critique: Studies in Contemporary Fiction, 1–15.
  • Marczyk, G., DeMatteo, D., & Festinger, D. (2005). Essentials Of Research Design And Methodology. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Mengü, S.Ç. (2005). Reklamın Toplumsal Değer Yapılanmasına Etkisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (3),113-132.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc.
  • Odabaşı, Y. (2017). Postmodern Pazarlama (5. Baskı). İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Papakyriakopoulos, O., Serrano, J. C. M., & Hegelich, S. (2020). Political Communication on Social Media: A Tale of Hyperactive Users and Bias in Recommender Systems. Online Social Networks and Media, 15, 100058.
  • Sutherland M., ve Sylvester A. (2003). Reklâm ve Tüketici Zihni. (B. Kalınyazgan Çev.). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Şahin, A. (2014). Dikkat Reklamcılığı ve Gösteri Toplumu. Erişim 22 Nisan 2024 https://itaatsiz.org/dikkat-reklamciligi-ve-gosteri-toplumu/
  • Uzunçelebi, H. (2015). Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler, Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
  • Yamanoğlu, M., A. (2010). Tüketim Toplumunda Genç ve Yoksul Olmak: Dışlanma Süreçleri ve Karşı Stratejiler, Kültür ve İletişim, 13 (2), 41-79.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, T. E. (2013). Klı̇nı̇k Reklamcılık, Reklam Sürecı̇nde Psı̇kodı̇namı̇k Ve Psı̇kolojı̇k Rahatsızlıkların Kullanımı. Erişim 21 Nisan 2024 http://www.ek.yildiz.edu.tr//images/images/yayinlar/klinikreklam.pdf
  • Yılmaz, A., & Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler, Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
  • Yıldız, M. ( 2018). Ülkemizde Seda Sayan’la Gündem Olan Dünyaca Ünlü “Falling Stars” Akımı. Erişim 11 Aralık 2023, https://listelist.com/seda-sayan-falling-stars-akimi/

In the Context of Guy Debord's “Society of the Spectacle” : A Semiotic Investigation of YouTube Videos Created for Coca-Cola

Year 2024, , 181 - 207, 29.06.2024
https://doi.org/10.16878/gsuilet.1361634

Abstract

In the Postmodern era, where social dynamics change, it is possible to talk about a new form of communication and acculturation in which social media plays a role. This new culture points to Guy Debord's 'Society of the Spectacle', where the media manipulate daily life, individuals become passive, and consumption is the primary factor in directing society. In this study, Guy Debord's 'Society of the Spectacle' has been processed through a different brand as a theoretical framework. The study aims to examine postmodern consumption concepts in the context of the 'Society of the Spectacle' through YouTube videos created for Coca-Cola and to show that brands are significantly dependent on tools of the society of the spectacle in presenting objects that are not of vital importance as if they were essential needs and in producing consumption. The study examined the "33 Amazing Life Tips" videos created on YouTube for Coca-Cola with the descriptive analysis method over 15 examples. The study tried to show the context between brands and the society of spectacle by questioning the transformative relationship between Coca-Cola, the iconic object of postmodernism, YouTube narratives, and the spectacle.

Project Number

1

References

  • Akça, G. (2005). Modernden Postmoderne Kültür ve Kimlik, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 232-256.
  • Alemdar, K., & Erdoğan, İ. (2010). “Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi”, Erişim 10 Aralık 2023, www.irfanerdogan.com/kitaplar/kuram2010book.pdf
  • Aktan, S. (2019). Dünyanın Yeni Sosyal Medya Akımı 'Kayan Yıldızlar' Türkiye'de de Yayılıyor. Erişim 20 Ocak 2024, https://tr.euronews.com/2018/09/17/dunyanin-yeni-sosyal-medya-akim-kayan-yildizlar-turkiye-de-de-yayiliyor
  • Atabey, E. (2023). Bı̇r Gösterı̇ Mekânı Olarak Sosyal Medya. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, (İSAÜİÇDER) 2023; 11(23): 257-280, ISSN: 2146-4162.
  • Aydın, A. (2020). Gösteri Toplumunun Yeni Panoptikonu Olarak Sosyal Medya. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2573-2594.
  • Aytaç, Ö. (2006). “Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman”, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11 (1), 27-53.
  • Balkız, B., Vefa. S., Öğütle, (2012). Peter L. Berger ve Thomas Luckmann’ın “Gerçeklı̇ğı̇n Sosyal İnşâsı” Teorı̇sı̇ ve Eleştı̇rı̇sı̇ , Sosyoloji Dergisi/Journal of Sociology. (27), 33-49.
  • Barthes, R. (2014). Göstergebilimsel Serüven. (7. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Baudrillard J. (2004). Tüketim Toplumu. (H. Deliçaylı & F. Keskin, Çev.). İstanbul:Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (1999). Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar. (Ümit Öktem, Çev.). Sarmal Yayınları.
  • Bayram, P .(2015). Gösterı̇ Toplumunda Zaman Tüketı̇mı̇: Sünnet Konvoyu Reklamı Üzerı̇nden Eleştı̇rel Bı̇r Analı̇z , Akademı̇k Bakış Dergı̇sı̇, (52), 243 – 255.
  • Berger P., & Lucmann T. (2008). Gerçekliğin Sosyal İnşası/Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, İstanbul:Paradigma Yayınları,.
  • Best S., & Kelner D. (1998) Postmodern Teori. (M. Küçük, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bocock, R. (2009). Tüketim. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Cevı̇zcı̇, A. (1999) Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.

  • Cikaj, K. (2023). Guy Debord’s Society of the Spectacle: Are We Defined by How We Appear?. Erişim 22 Nisan 2024 https://www.thecollector.com/guy-debord-society-of-the-spectacle/
  • Çakır, S. (2009). İmaj, Gösteri ve Tüketim Toplumunun Eleştirel Analizi: İmaj Katili, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (11),75-94.
  • Debord, G. (1967). Gösteri Toplumu. (Okşan Taşkent, Ayşen Ekmekçi Çev.). Ayrıntı Yayınları:İstanbul.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., & Yeygel, S. (2005). Şimdi Reklâmlar. İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Forman, J., Creswell, J. W., Damschroder, L., Kowalski, C. P., & Krein, S. L. (2008). Qualitative Research Methods: Key Features and Insights Gained From Use in Infection Prevention Research. American Journal of Infection Control, 36 (10), 764-771.
  • Foucault, M. (2011). Büyük Kapatılma. (Işık Ergüden ve Ferda Keskin Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Goldmann, L. (2005). Roman Sosyolojisi. (A. Erktay Çev.). Ankara: Birleşik Yayınları.
  • Hall, N. (2004). "A Journey to the Centre of the Earth - An Understanding of Consumer’s Universal Needs," Marketingist Kongre-Fuar’da Sunulan Bildiri, 19- 21 Kasım 2004, s. 7, İstanbul.
  • Kaplan, R. (2012). Between mass society and revolutionary praxis: The contradictions of Guy Debord’s Society of the Spectacle, European Journal of Cultural Studies, 15(4), 457–478.
  • Kaya, S. (2017). Guy Debord’un Gösteri Toplumu adlı Çalışması Bağlamında Mekan ve Moda’nın Tüketim Unsuru Olarak İncelenmesi, Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 818-830.
  • Kök, E. (9 Temmuz 2021). Sosyal Medyanın, Toplumun Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Etkileri. Erişim 20 Nisan 2024, https://tr.linkedin.com/pulse/sosyal-medyan%C4%B1n-toplumun-t%C3%BCketim-al%C4%B1%C5%9Fkanl%C4%B1klar%C4%B1-%C3%BCzerindeki-erdem-k%C3%B6k
  • Köse, H. (2010). Medya ve Tüketim Sosyolojisi. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Kuçuradi, İ. (1988). Uludağ Konuşmaları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • Kvale, S. (1994). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. Sage Publications, Inc.
  • Lefebre, H. (2010). Modern Dünyada Gündelik Hayat. (I. Gürbüz, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Lim, M. (2023). ‘Net Zero’ Luxury: Guy Debord, Burberry And The Spectacle of (Hypo) Crisis, Luxury, 10 (1-2), 23-40.
  • Lyu, G. (2023). From a Pin to an Elephant: Politics of Consumption and the Debordian Spectacle in James Lovegrove’s Days. Critique: Studies in Contemporary Fiction, 1–15.
  • Marczyk, G., DeMatteo, D., & Festinger, D. (2005). Essentials Of Research Design And Methodology. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Mengü, S.Ç. (2005). Reklamın Toplumsal Değer Yapılanmasına Etkisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (3),113-132.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc.
  • Odabaşı, Y. (2017). Postmodern Pazarlama (5. Baskı). İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Papakyriakopoulos, O., Serrano, J. C. M., & Hegelich, S. (2020). Political Communication on Social Media: A Tale of Hyperactive Users and Bias in Recommender Systems. Online Social Networks and Media, 15, 100058.
  • Sutherland M., ve Sylvester A. (2003). Reklâm ve Tüketici Zihni. (B. Kalınyazgan Çev.). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Şahin, A. (2014). Dikkat Reklamcılığı ve Gösteri Toplumu. Erişim 22 Nisan 2024 https://itaatsiz.org/dikkat-reklamciligi-ve-gosteri-toplumu/
  • Uzunçelebi, H. (2015). Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler, Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
  • Yamanoğlu, M., A. (2010). Tüketim Toplumunda Genç ve Yoksul Olmak: Dışlanma Süreçleri ve Karşı Stratejiler, Kültür ve İletişim, 13 (2), 41-79.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, T. E. (2013). Klı̇nı̇k Reklamcılık, Reklam Sürecı̇nde Psı̇kodı̇namı̇k Ve Psı̇kolojı̇k Rahatsızlıkların Kullanımı. Erişim 21 Nisan 2024 http://www.ek.yildiz.edu.tr//images/images/yayinlar/klinikreklam.pdf
  • Yılmaz, A., & Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler, Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
  • Yıldız, M. ( 2018). Ülkemizde Seda Sayan’la Gündem Olan Dünyaca Ünlü “Falling Stars” Akımı. Erişim 11 Aralık 2023, https://listelist.com/seda-sayan-falling-stars-akimi/
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Internet, New Media
Journal Section Articles
Authors

Gülşah Sarıyıldız 0000-0003-0992-2944

Hümeyra Uslu Circir

Project Number 1
Publication Date June 29, 2024
Acceptance Date June 13, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Sarıyıldız, G., & Uslu Circir, H. (2024). Guy Debord’un “Gösteri Toplumu” Bağlamında Coca Cola için Oluşturulan Youtube Videolarının Betimsel Analizi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(40), 181-207. https://doi.org/10.16878/gsuilet.1361634

Creative Commons Lisansı TRDizinlogo_live-e1586763957746.png