Toplumsal dinamiklerin bütünüyle değiştiği Postmodern dönemde sosyal medyanın başrol oynadığı yeni bir iletişim biçimi ve kültürlenmeden söz etmek mümkündür. Bu yeni kültür Guy Debord’un ‘Gösteri Toplumu’ kitabında gündelik hayatın medya ile manipüle edildiği, bireyin edilgenleştiği ve tüketimin toplumu yönlendirmede birincil etken olduğu ‘Gösteri Toplumunu’ işaret etmektedir. Bu çalışmada, Guy Debord’un ‘Gösteri Toplumu’ kavramı teorik çerçeve olarak farklı bir marka üzerinden işlenmiştir. Çalışmanın amacı ‘Gösteri Toplumu’ bağlamında postmodern tüketim kavramını Coca Cola için oluşturulan Youtube videoları üzerinden irdelemek, markaların yaşamsal bir önemi olmayan nesnelerin, ihtiyaçmış gibi sunulmasında ve tüketimin üretilmesinde Gösteri Toplumu araçlarına ne ölçüde bağlı olduğunu göstermektir. Çalışmada Coca Cola için Youtube’da oluşturulan “33 Muhteşem Yaşam Tüyosu” videoları 15 örnek üzerinden betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma ile postmodernizmin ikonik nesnesi Coca Cola Youtube anlatıları ve gösteri olgusu arasındaki dönüştürücü ilişki sorgulanarak markalar ve Gösteri Toplumu arasındaki bağlam gösterilmeye çalışılmıştır.
Gönderdiğim çalışma "Postmodern reklamcılık ve gösteri toplumuna "yönelik genel bir derleme çalışmasıdır. Bu nedenle etik kurul onayı gerekirecek şekilde insan faktörü içeren türde bir çalışma olmadığını ve etik kurul onayı olmadığını beyan eder saygılar sunarım.
1
Une nouvelle communication culturelle émerge à l’ère postmoderne où les dynamiques sociales changent. Cette nouvelle culture, dans laquelle les médias sociaux jouent un rôle, n'est pas sans rappeler la « Société du spectacle » de Guy Debord, où les médias sont manipulés, l'individu pacifié et la consommation considérée comme élément principal. Dans cette étude, le concept de « Société du spectacle » de Guy Debord est discuté dans un cadre théorique. Le but de l'étude est d'examiner le concept de consommation postmoderne dans le contexte de la « Société du spectacle » de Guy Debord à travers des vidéos YouTube préparées par Coca Cola. Un autre objectif de la recherche est de déterminer le rôle des nouveaux médias dans l'augmentation de la consommation, en présentant des objets insignifiants comme des besoins. Dans l'étude, les vidéos « 33 Amazing Life Tips » sur YouTube pour la marque Coca Cola ont été analysées avec la méthode d'analyse descriptive sur 15 exemples. Dans le cadre de cette étude, nous avons tenté de contextualiser les stories YouTube de Coca Cola, objet symbolique du postmodernisme, le phénomène du show, et la position de la marque face à ce phénomène.
1
In the Postmodern era, where social dynamics change, it is possible to talk about a new form of communication and acculturation in which social media plays a role. This new culture points to Guy Debord's 'Society of the Spectacle', where the media manipulate daily life, individuals become passive, and consumption is the primary factor in directing society. In this study, Guy Debord's 'Society of the Spectacle' has been processed through a different brand as a theoretical framework. The study aims to examine postmodern consumption concepts in the context of the 'Society of the Spectacle' through YouTube videos created for Coca-Cola and to show that brands are significantly dependent on tools of the society of the spectacle in presenting objects that are not of vital importance as if they were essential needs and in producing consumption. The study examined the "33 Amazing Life Tips" videos created on YouTube for Coca-Cola with the descriptive analysis method over 15 examples. The study tried to show the context between brands and the society of spectacle by questioning the transformative relationship between Coca-Cola, the iconic object of postmodernism, YouTube narratives, and the spectacle.
1
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internet, New Media |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1 |
Publication Date | June 29, 2024 |
Acceptance Date | June 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |