Yeni Alman Sineması’nın en önemli
yönetmenlerinden biri olan Rainer Werner Fassbinder’in filmlerinde ötekiler
önemli bir yer tutar. Her ne kadar bireyler özelinde dar mekanlarda sıkışmış
yaşamlar onun filmlerinin ana sorunsalıymış gibi görünse de, Alman tarihi
içinde değişen/dönüşen sosyal, ekonomik, siyasal koşullar eşliğinde bu sürecin
bireylerin yaşamına, ilişkilerine, kısaca toplumun her katmanına nasıl
yansıdığı filmlerinin asıl çerçevesini oluşturur. Bu çalışmada İkinci Dünya
Savaşı sonrasında Almanya’da kadınların toplumsal ve ekonomik hayatta
oynadıkları rol ve elde ettikleri veya edemedikleri statü, yaşadıkları
ilişkiler ve aşk/iktidar ilişkileri içinde Alman toplumunda nasıl temsil edildikleri konusu Korku Ruhu Kemirir (Angst essen Seele auf,
1974) ve Petra von Kant’ın Acı Gözyaşları
(Die bitteren Tränen der Petra von Kant, 1972) olmak üzere iki film örneği üzerinden analiz edilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2019 |
Acceptance Date | May 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Issue: 30 |