Direct marketing advertising is an increasingly important instrument of the integrated marketing communications mix, and has the unique characteristic of being able to reach the consumer personally and directly, with immediately measurable effects. Direct marketing advertising can serve a number of objectives, such as direct sales, distribution support, and customer retention, awareness and loyaltyenhancement. Directmarketing uses a multitude of tools and media. Some of them are non-addressable mass media instruments, such as direct response print and television ads. Others are addressable or personalized, such as direct mail, telemarketing and catalogues. The aim of this paper is to measure the effectiveness of direct marketing advertising on university students.
La publicité de marketing direct est une spécificité très importante pour le marketing mixe. La publicité de marketing directpermetd'atteindre directement des cibles sélectionnées pour établir et entretenir avec elles une relation personnelle et en plus de les mesurer. Le marketing direct utilise de différents médias comme les matériels de courrier non adressés, et les publicités de télévision qui permettent une réponse directe. Les autres sont le courrier adressé et personnalisé, le télémarketing et les catalogues. Cet article a pour objectif de mesurer l'efficacité des publicités de marketing direct sur les étudiants d'université.
Bütünleşik pazarlama iletişiminin bileşenlerinden birisi konumunda bulunan doğrudan pazarlama, hedef kitleye bireysel olarak ulaşabilme ve onların tepkileriniölçümleyebilme niteliğine sahiptir. Kataloglar, epostalar, doğrudan pazarlama ve doğrudan tepki reklamları ve telefonla ulaşma doğrudan pazarlama kapsamında yeralan çalışmaların başlıcalarıdır. Bu doğrudan pazarlama araçlarından birisi olan doğrudan pazarlama reklamlarının temel işlevi ise dağıtım kanallarının çalışmalarını destekleme, doğrudan satışı arttırma ve müşteri sadakati yaratmadır. Bu tür reklamlar için kimi zaman kitlesel ortamlar kimi zaman için bireysel ortamlar kullanılır. Bu çalışmada, gerek biçimsel ve içeriksel özellikleri gerekse konumlandıkları reklam ortamları açısından doğrudan pazarlama reklamlarının, önemli hedef kitlelerinden birisi konumunda olan üniversite öğrencileri üzerindeki etkisini farklı boyutları ile incelemek amaçlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009Issue: 11 |