BibTex RIS Cite

The Magic World of Advertisement: The Real Face of Fake Images

Year 2007, Issue: 6, 87 - 101, 01.06.2007

Abstract

In this text it is mentioned that in the last the three decades capital groups that came from different business branches had started to have very important places in media industry. Television contents have been transformed to a commercial goods, because of that commercial aim. Consequently in order to communicate with mass people, television programme contents have been changed that would not agree with traditional broadcasting comprehension. Mass culture that came from USA has been changing people's consuming attitude all around the world by using the mass communication. The other reason of this change is the aim of multi-national companies that are originated in USA to change the consuming attitudes of people and to harmonize these attitudes with American culture. In the past business world had present people what they need. In today's world the consumers are being oriented to need and consume what the producers offer them. In this bunch all mass communication implements are trying to include readers/listeners/viewers into that consuming world by the advertisements.

Le monde magique de la publicité : le vrai visage des images fausses

Year 2007, Issue: 6, 87 - 101, 01.06.2007

Abstract

Ce texte mentionne que depuis ces trois dernières décennies des groupes de capital venant de différentes branches d'affaires occupent une place de plus en plus importante dans l'industries de la communication de masse. Les contenus de la télévision ont été transformés en des biens commerciaux a causes des intérêts commerciaux. Par conséquent, pour atteindre les masses, les programmes télévisuels ont désormais des contenus qui ne coïncident pas avec les normes traditionnelles de diffusion. La culture de masse qui vient des Etats-Unis a change les attitudes de consommation dans le monde entier par le biais des communication de masse. Une autre raison de ce changement est due a la volonté des compagnies américaines a vouloir transformer les différentes cultures et les harmoniser avec celle des Etats-Unis. Autrefois, le monde des affaires offrait ce dont les consommateurs avaient besoin mais aujourd'hui, on leur impose leur besoin. Dans ce contexte, toutes les communications de masse essayent d'introduire leur lecteurs/auditeurs/spectateurs dans le monde de la consommation par les publicités.

Reklamın Büyülü Dünyası: Sahte İmajların Gerçek Yüzü

Year 2007, Issue: 6, 87 - 101, 01.06.2007

Abstract

Son otuz yıllık süreçte dünyada neoliberal ekonomi-politikalarınınegemenliği altında farklı ifl kollarından gelen sermaye grupları, özellefltirmepolitikaları aracılığıyla kitle iletiflimi alanında önemli bir yer edinmeyebafllamıfltır ve modern bir iflletmeye dönüflen medya kurulufllarındakitecimselleflme eğilimi sonucunda televizyon içerikleri, "serbest piyasakoflullarında değiflim değeri taflıyan bir meta"ya dönüflmüfltür. Dolayısıyla"ürün"ün daha genifl kitlelere ulaflabilmesi için program içeriklerindegeleneksel anlayıflla örtüflmeyecek değiflikliklerin yapılmasına gözyumulurken, söz konusu anlayıfl somut olarak gözlemlenebilen bir yayıncılıkpolitikasına dönüfltürülmüfltür. Tüm dünyaya yayılan Amerikan merkezlikitle kültürü, kitle iletiflim araçları aracılığı ile dünyanın dört bir yanındainsanların tüketim alıflkanlıklarını değifltirmektedir. Amerika’nın tüketimtarzının çoğu geliflmifl ülke üzerinde derin bir etki yaratmasının bir baflkanedeni de merkezi Amerika’da bulunan flirketlerin Amerikan tüketimmallarını ve Amerikan tüketim tarzını ihraç etmeye niyetli olmaları ve bukonuda saldırgan bir tutum izlemelerinden kaynaklanmaktadır. Geçmiflte ifldünyası tüketicilere istediklerini vermeye çalıflmıfltır. Günümüz tüketicileriise ifl dünyasının üretip sattığı fleyleri istemeye ve "ihtiyaç" duymaya yönelikvurguya doğru kaymaktadır. Bu dönemde tüketiciler "kitle içinde birimler" yada "kitlesel tüketiciler" olarak görülmektedir. Bu bağlamda baflta televizyonolmak üzere tüm kitle iletiflim araçları okuyucu/dinleyici/izleyicilerinikatma/dahil etme yolu ile bu tüketim dünyası içine almaya çalıflmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Öğr. Gör. Suat Sungur

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007Issue: 6

Cite

APA Sungur, Ö. G. S. (2007). Reklamın Büyülü Dünyası: Sahte İmajların Gerçek Yüzü. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(6), 87-101.

Creative Commons LisansıTRDizinlogo_live-e1586763957746.png