Conference Paper
BibTex RIS Cite

Social Marketing Literature Review: Major Issues Addressed Within Principles and Techniques (1971-2014)

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1-2, 23 - 31, 01.12.2017

Abstract

This
study aims to interpret the papers, published in Web of Science (WOS) between
the date the social concept has born and present, in the context of
classification formed by Lee and Kotler (2011). By doing so, it manifests the
dominant research trends in time. Within this context, all the accessible
papers in the related database were reviewed and classified. The main pivotals
of the papers were assessed within the essential subjects in social marketing
and the changes in the fields of study were determined. According to the
results, most of the papers were in “health-related behaviors” while there were
no paper in “finance behavior”.

References

  • Baranowski, T.; Cullen, K.W.; Nicklas, T.; Thompson, D.ve Baranowski, J. (2003) “Are current health Behavioral change models helpful in guiding prevention of weight gain efforts?”, Obesity Research, 11, sy.23S-43S.

Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1-2, 23 - 31, 01.12.2017

Abstract

Sosyal
Pazarlama kavramının doğduğu tarihten günümüze yazılmış ve Web of Science (WOS)
veri tabanında yayınlanmış makalelerin, Lee ve Kotler’in 2011 yılında
yazdıkları kitapta yer alan sınıflandırma çerçevesinde yorumlanmasını amaçlayan
bu çalışma söz
konusu alanda zaman içerisinde hakim olan araştırma eğilimlerini ortaya
koymaktadır. Bu kapsamda, ilgili veri tabanında yer alan makalelerin tamamı
taranmış ve sınıflandırılmıştır. Makalelerin temel odakları sosyal pazarlama
bağlamında ele alınan temel konular içinde değerlendirilmiş ve yıllar
itibariyle hangi alanlarda yoğunlaşma olduğu belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına
göre, en fazla yoğunlaşılan konu “sağlıkla ilişkili davranışlar” olurken,
“finansal davranışlar” başlığında herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır.













References

  • Baranowski, T.; Cullen, K.W.; Nicklas, T.; Thompson, D.ve Baranowski, J. (2003) “Are current health Behavioral change models helpful in guiding prevention of weight gain efforts?”, Obesity Research, 11, sy.23S-43S.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Olgun Kitapcı

İbrahim Taylan Dörtyol

Mustafa Gülmez

Publication Date December 1, 2017
Submission Date May 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1-2

Cite

APA Kitapcı, O., Dörtyol, İ. T., & Gülmez, M. (2017). Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014). Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 1(1-2), 23-31.
AMA Kitapcı O, Dörtyol İT, Gülmez M. Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014). SOMI. December 2017;1(1-2):23-31.
Chicago Kitapcı, Olgun, İbrahim Taylan Dörtyol, and Mustafa Gülmez. “Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler Ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 1, no. 1-2 (December 2017): 23-31.
EndNote Kitapcı O, Dörtyol İT, Gülmez M (December 1, 2017) Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014). Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 1 1-2 23–31.
IEEE O. Kitapcı, İ. T. Dörtyol, and M. Gülmez, “Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)”, SOMI, vol. 1, no. 1-2, pp. 23–31, 2017.
ISNAD Kitapcı, Olgun et al. “Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler Ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 1/1-2 (December 2017), 23-31.
JAMA Kitapcı O, Dörtyol İT, Gülmez M. Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014). SOMI. 2017;1:23–31.
MLA Kitapcı, Olgun et al. “Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler Ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, vol. 1, no. 1-2, 2017, pp. 23-31.
Vancouver Kitapcı O, Dörtyol İT, Gülmez M. Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014). SOMI. 2017;1(1-2):23-31.