Günümüzde tüm sosyal ağlarda konum verisi
paylaşılabiliyorken bile Foursquare ve Swarm’da ortalama günlük check-in sayısı
9 milyonu aşmaktadır. Bu çalışmada konum tabanlı sosyal ağ kullanıcılarının
konum paylaşma motivasyonlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada
Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı çerçevesinde nitel bir araştırma yapılmış,
veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme kullanılmıştır. Katılımcılar
hem Foursquare hem Swarm kullanan 10 kullanıcıdan oluşmaktadır. Araştırmada
belirlenen kullanım motivasyonları şunlardır: mekân tercihlerinde KTSA’nın
işlevselliği; gidilen yeri kayıt altına alma isteği; paylaşılan mekân üzerinden
kimlik sunumu; sosyalleşme; mayorlık aracılığıyla mekânla kurulan aidiyet ve
sahiplik ilişkisi; ve KTSA’daki oyunsal unsurlar.
Foursquare Swarm Konum Tabanlı Sosyal Ağlar Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |