Mevcut çalışma, kullanıcıların sosyal
medya üzerindeki farklı mecralardan aldıkları haberlere olan teyit/güven
düzeylerinin ölçülmesi için bir araç tasarlamayı, profesyonel gazeteciler
tarafından üretilen haberlerle, kullanıcıların ürettiği ya da paylaştığı sosyal
medya haberlerine güven arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını ve
kullanıcıların sosyal medyada karşılaştıkları haberleri paylaşmadan önce ne
ölçüde araştırma yaptıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. 763 üniversite
öğrencisinin katılımıyla bir araştırma gerçekleştirilmiştir ve yapılan analiz
sonrasında “teyit”, “profesyonel sosyal medya paylaşımlarına güven” ve
“bireysel sosyal medya paylaşımlarına güven” başlıklı 3 faktörlü bir yapının öğrenciler
için geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu görülmüştür. Ayrıca katılımcıların,
profesyonel mecralara, bireysel paylaşımlara kıyasla daha fazla güvendikleri ve
sosyal medyayı haber alma amacıyla kullananların teyit etme reflekslerinin
yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir.
Sosyal medya Sosyal medya teyit Sosyal medya güven Açıklayıcı faktör analizi Doğrulayıcı faktör analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Sayı: 30 |