PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

-

Yıl 2006, Cilt , Sayı 5, 157 - 182, 01.04.2006

Öz

-

Reklamlar ve Reklamcılık Sektörü Açısından 1980'lerde Türkiye Panoraması

Yıl 2006, Cilt , Sayı 5, 157 - 182, 01.04.2006

Öz

In the 80's, in which a social transformation were taking place and liberal economic and political programs were adopted, advertising in Turkey began to advance in accordance with the Western standards. This transformation was also reflected in daily life introducing people to consumption. Since consumption was now taken to be a new life style, advertisements which were increasing in numbers were granted as an evidence of reliability. With international companies entering the Turkish market, foreign advertisement agencies would make new business arrangements with their Turkish counterparts. International advertisement agencies in the country caused a change in the marketing styles, and creativity has become even a more important factor. Accordingly, customers of the agencies had to approach advertisements as an entry in the costs. Despite all the imperfections, the 80's have been a cornerstone for the advance and transformation of Turkish advertisements.

Reklamlar ve Reklamcılık Sektörü Açısından 1980'lerde Türkiye Panoraması

Yıl 2006, Cilt , Sayı 5, 157 - 182, 01.04.2006

Öz

Pendant les années 80, marquées par la transformation sociale et la montée en puissance des programmes libérales dans les domaines économique et politique, la publicité s'est développée en Turquie en conformité avec les standards occidentaux. La transformation sociale en question trouve son echo dans la vie quotidienne du peuple manifestant une forte tendance à se tourner vers la consommation. Depuis, la consommation se considère comme un nouveau style de vie et les publicités s'imposent, parallèlement à un accroissement quantitatif perpétuel, comme le signe de crédibilité d'un produit. A l'ouverture du marché turc aux sociétés internationales s'est succédée la coopération des agences de publicité étrangères avec des partenaires turcs. Les agences de publicité internationales se trouvent à l'origine des changements radicaux dans les processus de marketing ainsi que de l'essor de la créativité comme un facteur d'importance majeure. En réponse à ces changements ayant lieu dans le secteur, les annonceurs adoptent une approche générale consistant à évaluer la publicité en fonction des coûts de production. Malgré tous les défauts et les imperfections dont elle a souffert, la publicité à connu en Turquie pendant les années 80 un tournant décisif qui peut se traduire aussi bien par la transformation que par l'avancement.

Reklamlar ve Reklamcılık Sektörü Açısından 1980'lerde Türkiye Panoraması

Yıl 2006, Cilt , Sayı 5, 157 - 182, 01.04.2006

Öz

1980'lerTürkiye'de reklamcılığın Batılı standartlarda gelişmeye başladığı yıllardır. Bu dönemde toplum hayatında bir dönüşüm yaşanmış, liberal ekonomi ve siyaset programları yürütülmeye başlanmıştır. Gündelik hayatta da yansıma bulan bu dönüşümle birlikte insanlar tüketimle tanışmışlardır. Tüketim yeni bir yaşama biçimi olarak görülmeye başlandığı için, reklamlar çoğalmış, bir malın güvenirliğinin kanıtı gibi kabul edilir olmuştur. 1980 sonrasında, çokuluslu firmaların ürünleri Türk pazarına girince, yabancı reklam ajansları da bu pazarı tanımak için Türk reklam ajanslarıyla çalışmaya başlamışlardır. Çokuluslu reklam ajanslarının Türkiyedeki reklam piyasasına girmesiyle, ürün pazarlama biçimleri dönüşmüş, reklamcılıkta ayrıntı ve yaratıcılık önem kazanmaya başlamıştır. Yaşanan bu gelişmelerle birlikte, reklamverenler de reklama maliyet unsuru olarak yaklaşmak zorunda kalmışlardır. İçinde pek çok eksikliği barındırmasına rağmen 1980'li yıllar, Türk reklamcılığının gelişiminin ve dönüşümünün milâdıdır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Şahinde YAVUZ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2006
Yayınlandığı Sayı Yıl 2006, Cilt , Sayı 5

Kaynak Göster

APA Yavuz, Y. D. D. Ş. (2006). Reklamlar ve Reklamcılık Sektörü Açısından 1980'lerde Türkiye Panoraması . Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi , (5) , 157-182 . Retrieved from http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/tr/pub/issue/7374/96546

Creative Commons Lisansı