Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 277 - 296, 01.03.2010

Öz

Günümüzde küreselleşme ve bireyselleşmenin ortaya çıkardığı değişimlerle pazar, geleneksel işlevlerinin ötesine geçerek bireylerin ve tüketici gruplarının yaptıkları tüketimler aracılığıyla kendilerini ifade ettikleri bir yer haline gelmiştir. Böylece tüketiciler etik kaygılarla yalnızca kendileri için değil tüm dünyada kendi dışlarında da var olan her şey için doğru bulmadıkları uygulamalara, sahip oldukları seçim gücüyle müdahale edebilmektedir. Hızla gelişen teknolojinin sunduğu olanakların da katkısıyla daha önce mümkün olmayan düzeyde pazarı etkileyebilme kabiliyetine sahip olan tüketiciler, üretimde artan oranda söz sahibi olmaktadır. Tüm bu gelişmelerin etkisiyle ortaya çıkan siyasal tüketicilik kavramı son yıllarda özellikle gelişmiş Kuzey Avrupa ülkelerinde oldukça ilgi gören bir konu olmuştur

THE GROWING POWER OF CONSUMERISM: POLITICAL CONSUMERISM

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 277 - 296, 01.03.2010

Öz

Nowadays through the effects of globalization and individualization, market has become an arena where individuals and consumer groups express themselves via their consumptions by going beyond the traditional functions. Thus consumers with ethical concerns may interfere in the practices that they disapprove not only for themselves but also for anything apart from themselves in the whole world by their purchasing power. Thanks to the opportunities of the rapidly advancing technology, consumers who have the ability to influence the market in a level which couldn’t be possible before have a corner on production increasingly. Political consumerism concept emerged by the effects of all these evolution recently has been a quite attractive topic particularly in Nordic countries.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Semih Kimzan Ve Feyza Kaya Bu kişi benim

Halil Semih Kimzan Bu kişi benim

Feyza Kaya

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, H. S. K. V. F., Kimzan, H. S., & Kaya, F. (2010). TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 277-296.
AMA Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F. TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2010;11(1):277-296.
Chicago Kaya, Halil Semih Kimzan Ve Feyza, Halil Semih Kimzan, ve Feyza Kaya. “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2010): 277-96.
EndNote Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F (01 Mart 2010) TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 1 277–296.
IEEE H. S. K. V. F. Kaya, H. S. Kimzan, ve F. Kaya, “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 277–296, 2010.
ISNAD Kaya, Halil Semih Kimzan Ve Feyza vd. “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (Mart 2010), 277-296.
JAMA Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F. TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11:277–296.
MLA Kaya, Halil Semih Kimzan Ve Feyza vd. “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, 2010, ss. 277-96.
Vancouver Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F. TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11(1):277-96.