Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Documentary Film Book

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 221 - 229, 25.04.2022

Öz

The Documentary Film Book, edited by Brian Winston, is an important reference guide for understanding documentary, witnessing its historical evolution and discovering today’s documentary. The Documentary Film Book offers both film students and professionals a comprehensive review of topics varied from constantly discussed in documentary cinema to the current situations: It provides a solid grounding in all alterations varied from historical perspective to fundamental problematics or technical situations to progressive formats/styles/modes. In a sense, while building a critical bridge between the heritage and the future of documentary, it develops the boundaries of the documentary by going beyond its basic definitions. When you read the book - contrary to Winston’s statement - you come across a solid compilation on documentary cinema that broadens your horizon and goes beyond a handbook.

Kaynakça

  • Baker, U. (2010). Kanaatlerden İmajlara Duygular Sosyolojisine Doğru, (Çev. Harun Abuşoğlu). Birikim
  • Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik (Çev. Saadet Özen). Bağlam.
  • Landreth, C. (Yönetmen). (2004). Ryan [Film]. Copperheart Entertainment & National Film Board of Canada.
  • Nichols, B. (2017). Belgesel Sinemaya Giriş (Çev. Duygu Eruçman). Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Rabiger, M. (2020). Bir Belgeseli Gerçekleştirmek (Çev. Çiğdem Asatekin & Feyyaz Şahin). Ayrıntı.
  • Winston, B. (2021). Belgesel Sinema Kitabı (Çev. kollektif). Ayrıntı.

Belgesel Sinema Kitabı

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 221 - 229, 25.04.2022

Öz

Brian Winston’un derlediği Belgesel Sinema Kitabı, belgeseli anlamak, tarihsel evrimine tanıklık etmek ve günümüz belgeselini keşfetmek için önemli bir başucu kitabı. Akademisyen ve alan profesyonellerin makalelerinden oluşan Belgesel Sinema Kitabı, hem sinema öğrencilerine hem da alan profesyonellerine belgesel sinema içinde temel yaklaşımlardan güncel konulara dek kapsayıcı bir inceleme sunuyor: tarihsel bakıştan temel sorunsallara, teknik gelişmelerle çeşitlenen formatlara/tarzlara dair tüm değişimler hakkında sağlam bir bakış getiriyor. Bir anlamda belgeselin geleneği ile geleceği arasında eleştirel bir köprü kurarken belgeseli temel tanımlamaların ötesine taşıyarak sınırlarını genişletiyor. Kitabı okuduğunuzda Winston’un ifadesinin aksine el kitapçığını aşan, ufkumuzu açan belgesel sinema üzerine sağlam bir derleme ile karşılaşıyorsunuz.

Kaynakça

  • Baker, U. (2010). Kanaatlerden İmajlara Duygular Sosyolojisine Doğru, (Çev. Harun Abuşoğlu). Birikim
  • Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik (Çev. Saadet Özen). Bağlam.
  • Landreth, C. (Yönetmen). (2004). Ryan [Film]. Copperheart Entertainment & National Film Board of Canada.
  • Nichols, B. (2017). Belgesel Sinemaya Giriş (Çev. Duygu Eruçman). Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Rabiger, M. (2020). Bir Belgeseli Gerçekleştirmek (Çev. Çiğdem Asatekin & Feyyaz Şahin). Ayrıntı.
  • Winston, B. (2021). Belgesel Sinema Kitabı (Çev. kollektif). Ayrıntı.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sinecine Kitaplığı
Yazarlar

Hakan Erkılıç 0000-0002-0828-3848

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erkılıç, H. (2022). Belgesel Sinema Kitabı. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 13(1), 221-229.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.