Yazım Kuralları

Değerlendirme Süreci
Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar (SOMI) dergisine gönderilen makaleler öncelikli olarak editör kurulu tarafından amaç-kapsam ve yazım kurallarına uygunluk kriterlerine göre değerlendirilir. Söz konusu kriterlerde sorun görüldüğünde, makale ya reddediler ya da ilgili düzeltmelerin yapılarak yeniden sisteme yüklenmesi için sorumlu yazara geri gönderilir. Bu aşamayı geçen makale, baş editör tarafından orijinallik değerlendirmesine tabi tutulur. Baş editörün onayından sonra, makale öncelikli olarak 2 hakeme gönderilir. Çift-körlemesine değerlendirme sistemine göre değerlendirilen çalışmalar (1) olduğu gibi kabul edilir, (2) reddedilir veya (3) revizyon isteğiyle sorumlu yazara gönderilir. 2 hakemin birbirinden tamamıyla farklı kararlar vermesi (bir kabul, bir red gibi) gibi durumlarda 3. bir hakemin görüşlerine başvurulur. Hakem raporlarının işaret ettiği nihai sonuca göre, son karar editör kurulunda olmak kaydıyla, makaleye ilişkin nihai sonuca ulaşılır.

Format

Makale Microsoft Word formatında yazılmalıdır. 

Makale Uzunluğu

Makaleler 6000 ila 8000 kelime arasında olmalıdır. Bu kelime sayısı referans ve ekleri de içermektedir.

Tablo, Şekil ve Ekler

Tablo başlığı tablonun üzerinde Tablo Numarası. Tablo Başlığı şeklinde gösterilmedir. Örneğin: Tablo 1. Demografik Özellikler

Şekil ve Grafik başlığı şekli ve grafiğin aştında Şekil/Grafik Numarası. Şekil/Grafik Başlığı şeklinde Gösterilmelidir. Örneğin: Şekil 1. Demografik Dağılım

Ekler, Kaynaklar bölümünden sonra gösterilmelidir. 

Özet Yapısı:
Özetin yapısı aşağıdaki gibi olmalıdır:
Amaç (zorunlu)
Tasarım / metodoloji / yaklaşım (zorunlu)
Bulgular (zorunlu)
Araştırma sınırlamaları / etkileri (varsa)
Sosyal/Ekonomik/Sektörel etkiler (varsa)
Özgünlük / değer (zorunlu)
Maksimum toplam 250 kelime (anahtar kelimeler ve makale sınıflandırması dahildir).

Anahtar Kelimeler

Maksimum anahtar kelime sayısı 5'dir.

Metin içi Kaynak Gösterme

Metin içi kaynak gösterme Üç veya daha fazla yazar olduğunda (Erdayı vd., 2006); iki yazarlı bir çalışma ise (Erdayı ve Akçay, 2006), tek yazarlı bir çalışma ise (Erdayı, 2006) şeklinde olmalıdır.

Metin içi parantez dışı kaynak gösterme - Erdayı vd. (2006) şeklinde olmalıdır.

Kaynakça Gösterme

Kitap için:
Soyadı, Adın Baş Harfleri. (yıl). Kitabın adı. Yayınevi.
Örneğin. Erdayı, A.U. (2005). Pazarlama. Seçkin Yayıncılık.

Kitap Bölümü için:
Soyadı, Adın Baş Harfi. (yıl). Bölüm başlığı. Kitabın Başlığı. Yayınevi, Sayfalar.
Örneğin. Kitapcı, O. (2008). Bilgi Yönetimi ve Pazarlama İlişkisi. Bilgi Yönetimi. Elsevier, s. 15-20.

Dergi için:
Soyadı, Adın Baş Harfleri. (yıl). Makalenin Başlığı. Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa
Örneğin. Erdayı, A.U. ve Akçay, İ. (2005). Yüzyıl için Sadakat Eğilimleri. Tüketici Pazarlama Dergisi, 22(2), 72-80.

Kongre/Sempozyumda Tebliğler (Bildiri) için:
Soyadı, Adının Baş Harfleri. (yıl). Bildiri Başlığı. Kongre Adı. Kongre Yeri. Kongre Tarihi. 
Örneğin. Erdayı, A.U., Akçay, İ. ve Işık, O. (2007). Turizmde Veritabanlı Pazarlama. 21. Ulusal Turizm Kongresi. Antalya. 6.Mayıs 2007. 

Gazete Makalesi için:
Soyadı, Adının Baş Harfleri. (yıl). Makale başlığı. Gazete. tarih. sayfalar.
Örneğin. Erdayı, A.U. (2008). Yeşil Pazarlama'nın Boyutları. Milliyet, 21 Ocak, s. 3-4.

Elektronik Kaynaklar için:
Çevrimiçi olarak mevcutsa, Soyadı, Adının Baş Harfleri. (tam tarih). Makale başlığı. adres
Örneğin. Erdayı, A.U. (2005, Kasım 3). Uzak portletler için web hizmetlerine giriş. şu adresten temin edilebilir: http://www-128.ibm.com/developerworks/library/ws-wsrp/ 

Yazarlar Hakkında
Kaynakçadan sonra Yazarlar hakkında kısa bilgi eklenmelidir.