Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’deki Çevrimiçi Evlilik Siteleri: Medyanın Benlik Sunumuna Etkisinin Toplumsal Cinsiyet Odaklı Bir Analizi

Year 2017, Issue: 26, 9 - 38, 30.06.2017
https://doi.org/10.16878/gsuilet.324170

Abstract

Bu
çalışmada kendilerini “İslami” ve “Bilimsel” olarak konumlayan iki çevrimiçi
evlilik sitesine üye olan 1200 kullanıcının ( % 50 erkek kullanıcı, % 50 kadın
kullanıcı) benlik sunumlarında kullandıkları fotoğrafları niteliksel içerik
analizi ile incelenmiştir. Goffman’ın (1987) ve Kang’ın (1997) toplumsal
cinsiyet temsillerini değerlendirme kategorileri ve Kress ve van Leeuwen’in fotoğrafın görsel analizindeki
çekim açıları değerlendirmeleri aracılığı ile kullanıcıların siteye yükledikleri
fotoğraflar incelenmiştir. Bunların yanı sıra, benlik sunumunda kullanılan
fotoğraflardaki mekan ve kullanıcıların giyim, makyaj tarzı da analiz
edilmiştir. Kullanıcıların benlik sunumları ile ana akım medyadaki toplumsal
cinsiyet temsili arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek amacıyla batı
medyasındaki ve Türkiye’de toplumsal cinsiyet temsillerine yer verilmiştir.
Araştırma sonuçları, toplumsal cinsiyetin ana akım medyadaki temsili ile
çevrimiçi evlilik sitelerindeki benlik sunumunda kullanılan fotoğrafların büyük
ölçüde benzerlik gösterdiğini; hem “İslami”, hem de kendini “bilimsel” olarak
tanımlayan evlilik sitelerine üye olan kullanıcıların medyada yer olan
toplumsal cinsiyet stereotipilerini yeniden üreten profil fotoğraflarına benlik
sunumlarında yer verdiklerini, bu
konuda aralarında büyük farklar olmadığını 
göstermiştir.

Les sites de mariage en Turquie: une analyse de l'influence des médias sur une présentation genrée de soi

Year 2017, Issue: 26, 9 - 38, 30.06.2017
https://doi.org/10.16878/gsuilet.324170

Abstract

 Dans cet article, les photos de profil de 1200
internautes ( 50% d'hommes, 50% de femmes ) inscrits sur des sites de mariage
"Islamiques" et "Scientifiques" en Turquie sont analysées à
l'aide d'une analyse de contenu qualitative. Les catégories de la représentation
du genre de Goffman (1987) et Kang (1997) sont mises en oeuvre avec les
catégories d'angle de vue de Kress et Van Leeuwen pour analyser le contenu
visuel des photos de profile des internautes de sites de mariage. Par ailleurs,
l'auto-présentation des internautes par le biais de leurs photos de profil sont
étudiés en reference à  d'autres
catégories (emplacement, habillage / maquillage). Les résultats révèlent
que  l'auto-présentation des usagers  de sites de mariage en Turquie reproduisent
en grande partie les mêmes representations de genre que dans les medias
classiques, et que les photos de profil des internautes de sites de mariage
“islamiques” et qui se consident comme “scientifiques” ne présentent
pratiquement pas de differences majeures quant à la reproduction de ces
stéréotypes. 

Marriage Websites in Turkey: A gender oriented analysis of media’s influence on self-presentation

Year 2017, Issue: 26, 9 - 38, 30.06.2017
https://doi.org/10.16878/gsuilet.324170

Abstract

In this
article, the profile photos of 1200 users (50 % male, 50 % female) who are
subscribed to “Islamic” and “Scientific marriage websites in Turkey are
analyzed using qualitative content analysis. Gender display categories of
Goffman (1987) and Kang (1997) are implemented together with shooting angle categories of Kress and van Leeuwen to
analyze the visual content of marriage website users’ profile pictures. Additionally,
the self-presentation of users through their profile pictures are investigated
with other categories (location, dressing / make up). The results reveal that
the representation of gender in mainstream media share considerable
similarities with the self-presentation of marriage websites users in Turkey
and the profile pictures of “Islamic” and so-called “Scientific” marriage websites users reproduce the
existing gender stereotypes in mainstream media.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hülya Uğur Tanrıöver

Aylin Sunam

Publication Date June 30, 2017
Published in Issue Year 2017Issue: 26

Cite

APA Uğur Tanrıöver, H., & Sunam, A. (2017). Türkiye’deki Çevrimiçi Evlilik Siteleri: Medyanın Benlik Sunumuna Etkisinin Toplumsal Cinsiyet Odaklı Bir Analizi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(26), 9-38. https://doi.org/10.16878/gsuilet.324170

Creative Commons Lisansı TRDizinlogo_live-e1586763957746.png