Kriz dönemlerinde gazeteciler hızlı hareket
ederek haberlerini topluma duyurma çabasındadırlar. Özellikle kriz durumlarında
halkla ilişkiler çalışanlarının doğru bilgiyi, doğru zamanda ve doğru kişilere
ulaştırmaları gerekir. Bu çalışma medya çalışanlarının krizlerde halkla
ilişkiler çalışanlarına bakış açısını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma
için 21 gazeteci ile derinlemesine görüşme yapılmıştır. Çalışma sonucunda
halkla ilişkiler çalışanlarının gazetecilere, yeterli bilgiyi doğru zamanda
ulaştırmakta geç kaldıkları, gazetecilere yeteri kadar yardımcı olamadıkları,
haber kaynağı oldukları ancak bu durumun kuruma göre değiştiği, halkla
ilişkilerin kriz dönemlerinde gazetecilerden bilgiyi saklamaya çalıştıkları,
kriz dönemlerinde en çok bilgi kirliliği ve bilgileri doğrulatamama konusunda
zorluk yaşadıkları görüşü hâkimdir. Kriz ile ilgili gazetecilerin % 57
(n=12)'sinin eğitim almadıkları ortaya çıkmıştır. Gazeteciler, kriz döneminde
kurumların soğukkanlı hareket etmelerini, krizi doğru analiz etmelerini, doğru
bilgilerin gerekli yerlere medya aracılığıyla ulaştırılmasını önermektedir.
Krizde ilk bilgilerin kanaat önderleri, medya ve kurum çalışanları ile
paylaşılması gerektiği düşüncesini paylaşan gazeteciler, krizi liderin
yönetmesi durumunda en az zararla atlatılabileceği ve doğru yönlendirme ile
krizin kurum için fırsata dönüşebileceğini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2019 |
Acceptance Date | June 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Issue: 30 |