Bu çalışmanın amacı, müşteri şikayet yönetimi
kalitesi belirleyicileri olan ilgi ve şeffaflık, yetkilendirme ve süreç
standardizasyonu faktörlerinin marka imajı ve marka bağlılığı üzerindeki
etkisini ölçmektir. Bu amaçla; Kütahya ilinde yaşayan, GSM operatörlerinden
hizmet alan, aldıkları hizmete ilişkin herhangi bir sorun yaşamış ve bu sorunun
çözümü için ilgili işletmeye şikayette bulunmuş 423 nihai müşteriden veri
toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, müşteri şikayet yönetimi kalitesinin
ilk belirleyicisi olan süreç standardizasyonu ile marka bağlılığının tüm
boyutları arasında (bilişsel bağlılık, tutumsal bağlılık, davranışsal bağlılık)
negatif yönlü bir ilişki varken, marka imajı ile pozitif yönlü bir ilişki
olduğu belirlenmiştir. Müşteri şikayet yönetimi kalitesinin ikinci
belirleyicisi olan yetkilendirme ile marka bağlılığının tüm boyutları arasında
pozitif yönlü bir ilişki varken, marka imajı arasında anlamlı bir ilişki
bulunamamıştır. Son olarak müşteri şikayet yönetimi kalitesinin üçüncü
belirleyicisi olan ilgi ve şeffaflık ile marka bağlılığının tüm boyutları
arasında pozitif yönlü bir ilişki varken, marka imajı arasında anlamlı bir
ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Müşteri Şikayet Yönetimi Müşteri Şikayet Yönetimi Kalitesinin Belirleyicileri Marka İmajı Marka Bağlılığı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2019 |
Acceptance Date | December 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Issue: 31 |